Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jorinde_s
#3381772
beste allemaal,

Mijn Beagle van 2 jaar heeft naar mijn idee een lek in haar speekselklier. De klier achter haar kaak is vaak iets opgezet en ze heeft er jeuk aan, dan krabt ze achter haar kaak en daarna likt ze eindeloos. De zwelling wordt niet groter en ze eet gewoon normaal (barf voeding). Daarnaast heeft ze ook een pollenallergie, misschien dat het daardoor komt?
Nou vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft? Kan ik haar jeuk verhelpen?
Mijn Franse dierenarts zegt er niks aan te kunnen doen maar ik vind het zo zielig dat ze altijd jeuk heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken
Door Lizzy
#3381782
jorinde_s schreef:beste allemaal,

Mijn Beagle van 2 jaar heeft naar mijn idee een lek in haar speekselklier. De klier achter haar kaak is vaak iets opgezet en ze heeft er jeuk aan, dan krabt ze achter haar kaak en daarna likt ze eindeloos. De zwelling wordt niet groter en ze eet gewoon normaal (barf voeding). Daarnaast heeft ze ook een pollenallergie, misschien dat het daardoor komt?
Nou vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft? Kan ik haar jeuk verhelpen?
Mijn Franse dierenarts zegt er niks aan te kunnen doen maar ik vind het zo zielig dat ze altijd jeuk heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken
Ja, ik ben dat toch niet met je Franse dierenarts eens. In Nederland worden speekselkliercystes operatief verwijderd.

Aangezien je hondje nog hartstikke jong is en dit echt een vervelend probleem is: zou ik het hier niet bij laten zitten en ging ik naar een andere dierenarts of liet ik me doorsturen.
Door fransbulletje
#3381789
Inderdaad ken engelse bulldog en is ook geopereerd.
Kan gaan ontsteken en dan is de ellende nog groter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door