Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Gabriëlle*
#3381585
Ik stond net even in een zaakje hier in de buurt gezellig te praten en Bella was aan het kijken en bedelen hoe er een taart versierd werd waar ze niets van kreeg. Ze staat heerlijk haar zielig broodmager uitgehongerd zwerfhondje routine uit te voeren, compleet met lieve piepjes, tot ik opeens zie dat ze stilletjes heel raar gaat liggen door haar voorpootjes onder haar lijf te vouwen alsof de vloer heet werd onder haar zooltjes, vervolgens krult ze op en blijft ze rechtop helemaal in een kramp liggen, ze valt dus niet op haar zij. Ze kijkt heel wazig uit haar ogen maar reageert wel op haar naam. Ik heb haar opgepakt en bij mij genomen en na een paar minuten werd de kramp minder en kon ze staan maar zwalkte alsof ze dronken was, ze pakte gewoon een snoepje aan om met smaak op te eten. Ik heb haar onder mijn arm meegenomen richting huis en vlak voor we thuis waren weer neergezet en ze hield alleen haar hoofd nog scheef en liep wat onregelmatig, dat trok na een paar minuten ook weg. En daarna was ze gewoon weer blij vrolijk en klaar om meer snoep te krijgen en sjeeste ze op volle snelheid de trap op terwijl ik dacht samen met haar met de lift te gaan.

Dit is niet de eerst keer, soms neemt ze de vorm aan van de bogen van een hobbelpaard ook dan blijft ze rechtop ze valt niet om, en ik heb ook al 2 keer gehad dat ze alleen rondjes kon draaien. het is moeilijk te filmen omdat het maar heel weinig gebeurd en ik haar dan direct bij mij neem. Dit is de eerste keer dat het gebeurd dat we "buiten" zijn. wel de 2e keer dat ze kramp krijgt terwijl ze actief is. Eerder begon het als ze lag te slapen. En elke keer zo snel als het komt gaat het ook weer weg ervoor en erna is er niets aan haar te merken.

Ik denk niet dat het nu al nut heeft om haar al binnenste buiten te laten keren door een dierenarts, daar zijn de symptomen te vaag voor en ze heeft maar heel weinig een krampaanval, tussendoor heeft ze helemaal nergens last van. Ik betwijfel het ook of een gewone dierenarts iets zal vinden.

Maar ik vraag mij wel af of iemand dit herkend of ook gehad heeft. Ik zat te denken aan iets van spike's disease maar de filmpjes die ik daar van vind zijn toch anders dan hoe het zich bij Bella uit.

Wat misschien ook nog wel handig is om te vermelden dat ze bij de vorige eigenaar toen ze nog heel jong was bravecto heeft gehad, 1x terwijl ze nog geen eens een half jaar was en een 2e keer met ongeveer 1,5 jaar...
Door Lizzy
#3381586
Het klinkt mij een beetje ernstige kortdurende buikkrampen veroorzaakt door maagzuur aanmaak ofzo of opwinding maar bij de 2de aanval heb je het niet over voedsel in de buurt en dan klinkt het toch een beetje epileptisch. Ik zou toch proberen een filmpje te maken en dat aan je dierenarts laten zien. Misschien dat hij het zelfs wel door kan sturen naar Paul Mandigers.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3381660
Wat naar voor jullie!

Ik moest ook aan een soort epileptisch aanvalletje denken.

Als het lukt, zou ik het proberen te filmen. Dat geeft veel duidelijkheid voor een DA.

Sterkte! Dat het maar niet te vaak meer voorkomt. :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door