Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381571
Bea had woensdag een grasaar tss haar teentjes. Die grasaar heb ik verwijderd. Maar de teen bleef rood en dik ondanks behandeling met groene leem en biotex dus toch naar Da (vrijdag 19/7)
Advies: metacam en is het maandag (morgen dus) niet minder dan antibiotica ophalen.
DA denkt aan ontsteking nagelriem.

De teen is nog steeds dik en nog een beetje rood.

Wat zouden jullie doen?

Teen zit nu weer in groene leem en na het wandelen gaat ze in de groene biotex.
Door Lizzy
#3381578
Geen idee eerlijk gezegd. Ik zou het eigenlijk moeten zien. Kun je er een foto van maken?

Nou moet ik eerlijk bekennen: ik heb nog nooit de goede werking van Biotex gezien.... Ik gebruik zelf liever (ik weet het, het is vloeken tegenwoordig) soda. Maar goed, op zich moet je soms wel geduld hebben met dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381580
Ik weet niet meer hoe ik hier een foto plaats ::)
05BE0D7C-F7C0-418A-9446-C25DF18BB4E9.jpeg
05BE0D7C-F7C0-418A-9446-C25DF18BB4E9.jpeg (1.76 MiB) 4744 keer bekeken
3D108B54-D336-4A8E-8CA1-6AB58534046E.jpeg
3D108B54-D336-4A8E-8CA1-6AB58534046E.jpeg (2.05 MiB) 4744 keer bekeken
0E514981-81FE-4232-88A9-9924621307E3.jpeg
0E514981-81FE-4232-88A9-9924621307E3.jpeg (1.6 MiB) 4744 keer bekeken
Hopelijk lukt het zo.
Door Lizzy
#3381587
Het ziet er inderdaad nog steeds wel ontstoken uit. Maar ik twijfel of ik hier nu al met AB tegen aan zou gaan. Ik zou de poot 2 keer per dag vrij kort in een soda badje zetten. Misschien de ontsteking eerst "eruit proberen te trekken" met honingzalf. Soms werkt dat beter dan klei (en soms werkt klei beter). Dat een paar dagen doen, sokje erom heen zodat je hondje er niet aan kan zitten (desnoods kap om). Dan weer stoppen met de honingzalf om het uit te laten drogen. Even niks erop smeren ook. En dan weer even kijken hoe het gaat. Vanzelfsprekend moet je naar de dierenarts als het echt erger wordt!
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381597
Vanmorgen zag het er rustiger uit. Even niets op gedaan. Vanmiddag om honingzalf, dat heb ik pas weggegooid (over de datum), ik heb nog wel acederm, maar dat is meer voor open wondjes toch?

Dan idd maar soda proberen ipv biotex..
Door Lizzy
#3381606
CallistaBea schreef:Vanmorgen zag het er rustiger uit. Even niets op gedaan. Vanmiddag om honingzalf, dat heb ik pas weggegooid (over de datum), ik heb nog wel acederm, maar dat is meer voor open wondjes toch?

Dan idd maar soda proberen ipv biotex..
Ik ken Acederm niet maar als het er rustig uit ziet, deed ik niks. Ja, hooguit na de wandeling even een minuut of 2 door de soda slingeren.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381786
Stand van zaken: buitenkant is de kleur weer mooi roze, binnenkant nog wat rood.
Wat is wijsheid?

Ik zet ze nu enkel even na een wandeling in de soda. En ze krijgt nog wel metacam.


IMG_2553.JPG
IMG_2553.JPG (1.11 MiB) 4611 keer bekeken
IMG_2547.JPG
IMG_2547.JPG (1.58 MiB) 4611 keer bekeken
Door Lizzy
#3381806
Waarom krijgt ze nog Metacam? Heeft ze er veel last van? Of geef je het als ontstekingsremmer? En verder nog een dagje of 2 zo door zou gaan. Zeker nu met die warmte. Je hoeft echt geen sterk sodabadje te maken en je hoeft de poot ook echt niet te weken. Maar met deze verbetering (toch?) zou ik het zo nog even voortzetten.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381814
Metacam als ontstekingsremmer, en aangezien het in tussenin nog iets rood ziet durf ik daar nog niet mee te stoppen en in het begin uiteraard voor de pijn.

Ze staat ook maar heel even in de soda ;)

En ja, het is zeker een verbetering!
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381987
Goedemorgen. Pootje gaat goed. Maar nu het volgende..ze is niet echt happy.

Ze ligt heel veel in haar bench...en eet amper. Het enige wat ze eet zijn snoepjes en kipfilet...carnibest moet ze niet.
Nu weet ik wel dat het heel warm is, maar Bea is Bea niet.

Net wilde ze naar buiten om gras te eten...gras hebben we amper meer door de warmte dus helaas...

Okugest gegeven en ze is voor nu rustig

Ze kreeg metacam; zou het daar door komen?

Is het verstandig om bloedonderzoek te laten doen? Nieren/lever? Ze is immers al 13 plus.

Plassen gaat goed, drinken ook. Al valt ze tegenwoordig wel vh een naar het ander nadat er 9 tanden verwijderd zijn (16 mei): oorontsteking (nog nooit gehad), griep (overgeven diarree), nu teen ontstoken.
Allemaal opvolgend.
Door MillyMol
#3382006
Ik zou zelf stoppen met de metacam, ook omdat de poot duidelijk verbetering vertoond en de metacam misselijkheid kan veroorzaken en maag- en darmklachten. Wel doorgaan met de soda na de wandeling en goed drogen.

Als dat geen verbetering brengt i.c.m. de hopelijk lagere temperaturen vanaf morgen dan zou ik teruggaan naar de DA.
Door Lizzy
#3382021
CallistaBea schreef:Goedemorgen. Pootje gaat goed. Maar nu het volgende..ze is niet echt happy.

Ze ligt heel veel in haar bench...en eet amper. Het enige wat ze eet zijn snoepjes en kipfilet...carnibest moet ze niet.
Nu weet ik wel dat het heel warm is, maar Bea is Bea niet.

Net wilde ze naar buiten om gras te eten...gras hebben we amper meer door de warmte dus helaas...

Okugest gegeven en ze is voor nu rustig

Ze kreeg metacam; zou het daar door komen?

Is het verstandig om bloedonderzoek te laten doen? Nieren/lever? Ze is immers al 13 plus.

Plassen gaat goed, drinken ook. Al valt ze tegenwoordig wel vh een naar het ander nadat er 9 tanden verwijderd zijn (16 mei): oorontsteking (nog nooit gehad), griep (overgeven diarree), nu teen ontstoken.
Allemaal opvolgend.
Ik zou ook met de Metacam stoppen. Daar kunnen ze echt last van hebben. Als het met een paar dagen nadat je gestopt bent niet beter is: dan inderdaad even naar de dierenarts en er misschien wel een bloedonderzoekje tegen aan gooien.

Sterkte met je meisje. Reuze vervelend, dit :-\
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382023
Bedankt dames.

Ik ben al gestopt met de metacam.

Ja, best lastig dit, als het na het weekend niet beter is, dan ga ik terug naar de dierenarts.


Konden ze maar praten hè!
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382153
Gisteren heeft ze met smaak kippenkluifjes en wat kabeljauw gegeten. En er zat weer genoeg ondeugd in.

Vanmorgen helaas tijdens het wandelen gal overgegeven.

Kan de maag nog wat van streek zijndoor de metacam?

Ze is verder niet ziek.
Door Lizzy
#3382217
CallistaBea schreef:Gisteren heeft ze met smaak kippenkluifjes en wat kabeljauw gegeten. En er zat weer genoeg ondeugd in.

Vanmorgen helaas tijdens het wandelen gal overgegeven.

Kan de maag nog wat van streek zijndoor de metacam?

Ze is verder niet ziek.
Ja zeker. Maar gal overgeven is niet zo'n probleem hoor. Dat doen honden gewoon wel eens. Op een lege maag, of als er een onverteerbaar deeltje in de maag zit (stukje bot vaak). Geen zorgen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door