Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3383976
Manlief heeft de eerste keer gedruppeld en begon met de oculoheel,dus dat maar voortgezet. Maandag middag en avond gedruppeld en gisteren en vandaag 3x pd, maar of er nou echt verbetering is.... heb nu nog voor 2 dagen oculoheel. Dit opmaken en daarna similasan proberen? Of zsm starten met similisan?
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384045
Maar als de oculoheel aan lijkt te slaan dan kan ik dat beter nog even doorzetten toch?
Oogjes lijken iets minder vies en rood....
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384177
aangezien de oculoheel wel wat verlichting gaf, maar niet echt super resultaat, gisteren gestopt met oculoheel en gestart met similisan. ik merkte gisteravond al verbetering. veel minder rood, veel minder viezigheid! dit ga ik voorlopig even voortzetten 4x per dag. bedankt voor alle tips en hulp.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384767
Sinds zaterdag heeft Teun niet meer kunnen graven in de tuin, dit om z'n oogjes schoon te houden.
Het ging goed,dus sinds gisteren naar 2x of druppelen gegaan.
Vanochtend weer een gele klodder in z'n ogen.
Ben ik te snel naar 2x of gegaan? Kan het door de omschakeling naar kvv komen?
Is er iets anders aan de hand en moet ik hiernaar laten kijken?
Vind het zo vreemd dat het met upps en downs gaat.
Ga liever niet naar de DA want dan zal je een AB zalfje meekrijgen denk ik. Da's ook weer troep in z'n lijfje terwijl we net aan het opschonen zijn....
Maar dit duurt nu al zo lang. De grijzige klodders werden minder en de gele klodders had hij vandaag voor de 2e keer.....oculoheel sloeg niet aan. Similasan gaf verbetering maar na 10 dagen similasan, waarvan 9 dagen 3x daags en gisteren 2x daags, nu toch opeens weer een gele klodder in beide ogen.
Door Lizzy
#3384769
Dit duurt wel lang. Ik zou toch even naar de dierenarts gaan om er naar te laten kijken.
Door inni
#3384821
Tobi had ook al een paar weken last van wat meer slijm in z'n ogen 's morgens. Soms was het een paar dagen gewoon wit-grijzig van kleur, dan weer eerder grijs-gelig. Vorige week donderdag had hij de haren van z'n oren in een dikke knoop gekrabbelt…. oorontsteking.... toen begon me iets te dagen. De oog aan die kant had ook het meeste viezigheid. Bij de behandelde oor is de oog nu zo goed als zuiver, maar langs de andere kant komt er nog 's nachts wat viezigheid uit z'n oog. ik vermoed nu dat het toch met mekaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384922
De oogjes zien er nu weer wat rustiger uit....
Zou het kunnen helpen om hem echinacea extra fortw te geven? Eventueel met een groene leem kuur om te ontgiften van de entingen, ontwormingen en brokken?

Zolang er toch wat vooruitgang inzit, niet erger wordt en hij er zelf geen last van heeft, houd ik het liever gewoon zelf schoon en ondersteun hem van binnenuit. Denk toch dat daar de oorzaak zit.
Door Lizzy
#3384977
TeuntjeT schreef: wo 28 aug 2019, 12:06 De oogjes zien er nu weer wat rustiger uit....
Zou het kunnen helpen om hem echinacea extra fortw te geven? Eventueel met een groene leem kuur om te ontgiften van de entingen, ontwormingen en brokken?

Zolang er toch wat vooruitgang inzit, niet erger wordt en hij er zelf geen last van heeft, houd ik het liever gewoon zelf schoon en ondersteun hem van binnenuit. Denk toch dat daar de oorzaak zit.
Ik denk dat je moet doen wat jij denkt dat het beste is. Als de darmen het nu beter doen en de oogjes gaan ook de goede kant op, dan denk ik zelf dat je gewoon even rustig door moet gaan waar je mee bezig bent. Echinacea Extra Forte kan nooit kwaad. Dat is trouwens ook wel licht ontgiftend. Ik zou zelf groene leem nu niet doen. Te heftig.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3385067
De oogjes blijven er rustig uitzien en hoef bijna niet schoon te maken. Af en toe nog een grijizige klodder.
De Echinacea Extra Forte druppels heb ik gehaald.
Teun is 7 maanden en ongeveer 8,5kg. Hoeveel druppels zou je dan moeten geven? En kan dat gewoon 2x pd door het voer?
Door Lizzy
#3385121
TeuntjeT schreef: vr 30 aug 2019, 12:00 De oogjes blijven er rustig uitzien en hoef bijna niet schoon te maken. Af en toe nog een grijizige klodder.
De Echinacea Extra Forte druppels heb ik gehaald.
Teun is 7 maanden en ongeveer 8,5kg. Hoeveel druppels zou je dan moeten geven? En kan dat gewoon 2x pd door het voer?
Het beste geef je het los van het voer. Omdat het naar alcohol smaakt vinden veel honden het wel behoorlijk gruwelijk. Ik doe het in een beetje geitenmelk.

Ik zou de kinderdosering aanhouden. Ik denk dat je dan 3 maal daags wel een druppel of 4 a 5 mag geven.
Door Lizzy
#3385180
Lizzy schreef: za 31 aug 2019, 09:15 Het beste geef je het los van het voer. Omdat het naar alcohol smaakt vinden veel honden het wel behoorlijk gruwelijk. Ik doe het in een beetje geitenmelk.

Ik zou de kinderdosering aanhouden. Ik denk dat je dan 3 maal daags wel een druppel of 4 a 5 mag geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door