Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3383055
Ai! Dat ziet er behoorlijk heftig uit zeg! Mmmm. Ik kan me dus ook eigenlijk niet zo goed voorstellen dat dit door de vergrootte prostaat komt. Maar goed, het zal wel. Geef je hem ook pompoenpitolie? Heb je de foto naar je dierenarts doorgestuurd?

Qua gedragsverandering castratie: die chip werkt "beter" dan een castratie waarbij ze de ballen eraf halen. Testosteronproductie is echt nul met zo'n chip. Tenminste, wat ik er ooit van begreep. Zich er zo sloom bij voelen? Nee, dat herken ik niet. Nou heb ik zelf geen reu maar wel redelijk wat reutjes om me heen meegemaakt met een chip.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3383079
kiara schreef:Mijn God wat ziet het eruit arme schat
Sterkte hoor
Dankje! Het is gewoon kut omdat ik niet weet hoe ik hem moet helpen :-\
Lizzy schreef:Ai! Dat ziet er behoorlijk heftig uit zeg! Mmmm. Ik kan me dus ook eigenlijk niet zo goed voorstellen dat dit door de vergrootte prostaat komt. Maar goed, het zal wel. Geef je hem ook pompoenpitolie? Heb je de foto naar je dierenarts doorgestuurd?

Qua gedragsverandering castratie: die chip werkt "beter" dan een castratie waarbij ze de ballen eraf halen. Testosteronproductie is echt nul met zo'n chip. Tenminste, wat ik er ooit van begreep. Zich er zo sloom bij voelen? Nee, dat herken ik niet. Nou heb ik zelf geen reu maar wel redelijk wat reutjes om me heen meegemaakt met een chip.
Ik gaf pompoenpitolie en zaagbladpalm voor de chemische castratie. Daar ben ik nu mee gestopt omdat ik zeker wil zijn dat het effect bij de castratie zit, en niet in de supplementen.
De foto heb ik niet doorgestuurd, omdat dit de dag na de behandeling was en ik niet veel meer reactie verwachtte dan 'maar het is de eerste dag, dat moet je tijd geven'.
Ze zijn op de hoogte dat het best grote hoeveelheden (verdunt) bloed betreft, en niet de typische druppels zoals je vaak leest bij BPH.

Als ik andere ervaringen van de chip lees, heb ik ook de indruk dat Mellow "heftiger" reageert. Daarom mijn vraag of iemand dit herkent van de chip, want ik denk eerder dat hij weer meer pijn heeft...

Ik vind dit echt zo ontzettend frustrerend, ik hoop echt dat het de komende week plots veel beter gaat omdat die hormonen nu helemaal weg zijn.
#3383129
Ik wil je niet bang maken maar ik heb dit allemaal met Balou meegemaakt. En veel te lang gewacht met castreren waardoor hij een dubbele hernia perinealis heeft gekregen, heftige operatie gehad. En daardoor kan hij nog steeds niet goed poepen
#3383176
src_esther schreef:Ik sprak laatst iemand die een chemische castratie bij haar reu had getest omdat ze het rijden op alle teefjes - echt alle, dus ook pups - niet onder controle kan krijgen. De reu werd 'depressief'.
:-X In de bijsluiter (Suprelorin) staat er bij de bijwerkingen enkel 'verminderde activiteit', dat is toch echt van een hele andere orde.
Goed om te weten dat dit daar dus ook mee te maken kan hebben.

tt-tjes schreef: di 06 aug 2019, 08:41 Ik wil je niet bang maken maar ik heb dit allemaal met Balou meegemaakt. En veel te lang gewacht met castreren waardoor hij een dubbele hernia perinealis heeft gekregen, heftige operatie gehad. En daardoor kan hij nog steeds niet goed poepen
Welke symptomen had Balou dan juist? Ook zulke grote hoeveelheden bloed in één keer?
Mellow zijn hormonen zijn nu in ieder geval weg, van problemen met poepen is voorlopig geen sprake.
#3383206
Balou kon bijna niet plassen of poepen door zijn vergrote prostaat. Door het vele persen is er een dubbele hernia perinealis ontstaan.
Ypozane hielp maar even. Suprelorin ook maar een half jaar.
Uiteindelijk moeten laten opereren omdat zijn ontlasting handmatig er uit gehaald moest worden. Tegelijk toen laten castreren.
Helaas heeft hij er een darmverzakking aan over gehouden waardoor ik iedere dag warm water moet spuiten zodat hij kan poepen.
#3383246
tt-tjes schreef: di 06 aug 2019, 19:04 Balou kon bijna niet plassen of poepen door zijn vergrote prostaat. Door het vele persen is er een dubbele hernia perinealis ontstaan.
Ypozane hielp maar even. Suprelorin ook maar een half jaar.
Uiteindelijk moeten laten opereren omdat zijn ontlasting handmatig er uit gehaald moest worden. Tegelijk toen laten castreren.
Helaas heeft hij er een darmverzakking aan over gehouden waardoor ik iedere dag warm water moet spuiten zodat hij kan poepen.
Dat zijn inderdaad geen leuke consequenties van een "simpele" vergrote prostaat!
Maar dat herken ik bij Mellow dus niet, zowel poepen als plassen (weliswaar met pijn) gaan gewoon goed. Geen verhoogde persdrang. Daarom dat ik dus ook nog altijd twijfel aan de diagnose BPH...
Ik ga er in ieder geval wel extra aandachtig voor zijn, want zoiets willen we uiteraard wel voorkomen. Wat erg voor Balou (en wat een werk voor jou) :(
#3383259
Maar hij heeft dus ook pijn bij het ontlasten. Dat komt omdat hij harder moet persen om de ontlasting langs de prostaat te krijgen. Bij Balou ging het in het begin ook nog redelijk goed.
Maar door het persen ontstond dus de HP
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door