Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#3380012
Hallo allemaal, ik heb een vraag, mijn hond is afgelopen maandag geopereerde aan een los fragment elleboog, lpc. Hij is al bijna 9 jaar. Nu krijgt hij carprodyl en de assistent van de orthopeed zei dat ik echt een maagbeschermer erbij moest geven omdat ze vaak maagpijn hebben van de carprodyl. NU heb ik een paar weken geleden omeprazol gegeven op advies van de dierenarts, hij krijgt kvv. Zijn hele maaltijd kvv spuugde hij erna uit. Mijn vraag is dus, wat kan ik geven voor maagbeschermer tezamen met kvv? Ik merk niet dat hij buikpijn heeft, het enige is is dat hij af en toe smakt...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3380013
Carprodyl is toch een pijnstiller? Ik zou als de hond er niet tegen blijkt te kunnen over gaan op een ander merk en geen maagbeschermers gaan geven.
Mijn bordercollietje Tommy kon niet tegen rimadyl. Hij deed het wel goed op de combinatie tramadol en metacam. (Het merk was anders dan metacam, maar dezelfde stof. Ben de naam even kwijt)
ps. Het schiet me zojuist te binnen. Het was Novacam wat ik gebruikte. Volgens de da was dat hetzelfde als metacam, maar wat voordeliger in prijs. In een later stadium toen dat alleen niet meer voldoende was, kwam er een lage dosering tramadol bij.
Door Hetty_
#3380015
Omeprazol is een maagzuurremmer waardoor het maagzuur niet zuur genoeg meer wordt om vers vlees te verteren.
Tevens wordt als bijwerking vermeld dat het misselijkheid kan veroorzaken.
Dat zal de reden zijn geweest dat je hond de kvv uitgespuugd heeft.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3380017
Hetty_ schreef:Omeprazol is een maagzuurremmer waardoor het maagzuur niet zuur genoeg meer wordt om vers vlees te verteren.
Tevens wordt als bijwerking vermeld dat het misselijkheid kan veroorzaken.
Dat zal de reden zijn geweest dat je hond de kvv uitgespuugd heeft.
Dat idee heb ik ook ja. Daarom heb ik het nooit gegeven.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3380020
Ik heb Joris de tijd dat hij pijnstilling kreeg die maagbezwaar kon geven elke dag een kwart stukje maalox gegeven en dat ging prima.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#3380026
Doranto schreef:Carprodyl is toch een pijnstiller? Ik zou als de hond er niet tegen blijkt te kunnen over gaan op een ander merk en geen maagbeschermers gaan geven.
Mijn bordercollietje Tommy kon niet tegen rimadyl. Hij deed het wel goed op de combinatie tramadol en metacam. (Het merk was anders dan metacam, maar dezelfde stof. Ben de naam even kwijt)
ps. Het schiet me zojuist te binnen. Het was Novacam wat ik gebruikte. Volgens de da was dat hetzelfde als metacam, maar wat voordeliger in prijs. In een later stadium toen dat alleen niet meer voldoende was, kwam er een lage dosering tramadol bij.

Ik geef al ongeveer zes weken carprodyl en dat is goed gegaan, ik werd alleen onzeker door de assistent van de orthopeed dat ik echt een maagbeschermer erbij moest geven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3380028
Bluey schreef:Ik geef al ongeveer zes weken carprodyl en dat is goed gegaan, ik werd alleen onzeker door de assistent van de orthopeed dat ik echt een maagbeschermer erbij moest geven.
Oh oke. Dan zou ik lekker zo doorgaan.
Door inni
#3380049
Door de maagzuurremmer raakt het voer slecht verteerd en dan komt het er wel 's langs de verkeerde kant uit. ;) Ik ben met Boy nog steeds aan de gang om hem van de Sedacid (Omeprazol) af te krijgen. Inmiddels krijgt hij 2x 1/8 tablet per dag. Hierop ging het goed maar vannacht moest hij op lege maag toch weer braken. Zolang hij meer Sedacid nodig had, had Boy hele zachte ontlasting. Nu is z'n ontlasting weer net als vroeger dus z'n voer raakt weer fatsoenlijk verteerd. Boy kreeg begin feb een zware maagontsteking door Metacam wat hij in de dierenkliniek gekregen had en daarom was de maagzuurremmer nodig. Het is nu zoeken naar iets wat z'n maaglast wegneemt maar z'n vertering niet in de weg staat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door