Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3379745
Vandaag een behoorlijke heftige dag gehad. Vannacht twee keer wakker geworden van één van onze honden. Beide keren toen ik beneden kwam trof ik een hond aan die behoorlijk overstuur was. Tijdje bijgebleven en leek het weer okee.
Vanmorgen voor de zekerheid naar de dierenarts geweest en die heeft niks kunnen ontdekken.
Zo opeens vanmiddag begon ze raar te doen en klaptw uiteindelijk neer. Eerste ingeving:epilepsie!
Dierenarts direct gebeld, assistente aan de lijn en geregeld dat de da ons terug zou bellen. Nog geen drie minuten later een nieuwe aanval
Direct de auto in gestapt en daar nog een aanval gekregen. Bij da ook verschillende. Zo uit het niets opeens epilepsie en ze volgen elkaar in rap tempo op. Iedere vijf minuten zo'n beetje een kleine. En tussendoor overal tegen aan lopen, geen contact te maken etc. Aangezien dit geen doen is hebben we zojuist ook nog spuiten opgehaald die sneller schijnen te werken.

Maar mijn vraag: wat te doen met voer? Nu op dit moment en sowieso met een hond die epilepsie heeft?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3379746
Oh Mireille wat naar!

De enige ervaring die ik hiermee heb zeker met aanvallen die snel achter elkaar blijven komen was de oorzaak een tumor. Ik kon toen ook niets anders dan mijn hond laten inslapen....

Succes!! (Wie is het??)
Door Bakker01
#3379753
Hel om je hondje zo te zien...
Het is Utopia. Maar ik lees net nog wat waar ik heel erg van schrik.
Utopia heeft vanmorgen Rymadil gehad bij het eerste DA bezoek. Lees net dat ze daar epilepsie van zouden kunnen krijgen... :-[
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3379755
Wat naar!!

Wij hebben een hond met epilepsie gehad. Dat kwam ook opeens en ook meerdere aanvallen achter elkaar.
Hij heeft fenobarbital gehad en later overgestapt op kaliumbromide.
Daarnaast hadden we zetpillen voor tijdens een aanval.

Paul Mandigers heeft veel onderzoek gedaan en veel geschreven.
https://www.veterinair-neuroloog.nl/ziektes/epilepsie

Wat je voor nu kunt doen is proberen zoveel mogelijk prikkels te vermijden. Onze hond kreeg aanvallen van repeteerbare geluiden zoals de stofzuiger of de ventilator van de magnetron.

Veel succes en sterkte.
Epilepsie is echt klote! Je bent zo machteloos.
Door Lizzy
#3379768
Bakker01 schreef:Vandaag een behoorlijke heftige dag gehad. Vannacht twee keer wakker geworden van één van onze honden. Beide keren toen ik beneden kwam trof ik een hond aan die behoorlijk overstuur was. Tijdje bijgebleven en leek het weer okee.
Vanmorgen voor de zekerheid naar de dierenarts geweest en die heeft niks kunnen ontdekken.
Zo opeens vanmiddag begon ze raar te doen en klaptw uiteindelijk neer. Eerste ingeving:epilepsie!
Dierenarts direct gebeld, assistente aan de lijn en geregeld dat de da ons terug zou bellen. Nog geen drie minuten later een nieuwe aanval
Direct de auto in gestapt en daar nog een aanval gekregen. Bij da ook verschillende. Zo uit het niets opeens epilepsie en ze volgen elkaar in rap tempo op. Iedere vijf minuten zo'n beetje een kleine. En tussendoor overal tegen aan lopen, geen contact te maken etc. Aangezien dit geen doen is hebben we zojuist ook nog spuiten opgehaald die sneller schijnen te werken.

Maar mijn vraag: wat te doen met voer? Nu op dit moment en sowieso met een hond die epilepsie heeft?
Wat eet je hond nu, KVV of BARF? Ik zou dat gewoon blijven voeren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3379851
Bah, narigheid :(

Aan het voer hoef je niet veel te doen. Ik vraag me wel af of je nu al kunt spreken van epilepsie..Het is erg veel en heftig in 1x, dus je zou bijna denken aan een heel heftige reactie ergens op. Voor nu moet dat cluster doorbroken worden, ik neem aan dat je daar die spuiten voor hebt.

Sterkte, altijd een ramp om je hondje zo te zien en dit traject in te moeten gaan :(
Gebruikersavatar
Door pike
#3380449
Klinkt heftig :( Hoe gaat het nu?
Ik zou me hoe dan ook laten doorverwijzen naar Paul Mandigers (zit nu in Utrecht). Ik weet niet waarom de da rimadyl heeft gegeven maar tegen epilepsie werkt dit middel toch niet... Spuiten, ik neem aan dat je diazepam/stesolid bedoelt (vloeibaar valium)? Als je hond kvv of barf krijgt kan je dat gewoon blijven geven. Hoe oud is Utopia?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door