Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3379351
Ik heb een vraag of er ook een alternatief is kwa narcose, nou weet ik dat er gasnarcose is maar er is mij verteld dat ze dan even goed een lichte narcose prik krijgen om te kunnen intubiteren daarna over op gasnarcose .
Nou gaat het om mijn chi die der boven tandjes zo slecht zijn ( zitten ook beetje los) maar er is dus een flinke hartruis geconstateerd en vocht achter der lingen en hart is vergroot. Dus ben heel bang dat ze er niet meer uit komt. Er is een röntgenfoto gemaakt van der hart en ze heeft nu hart pillen en vocht afdrijvers, ook AB gehad voor die tanden. De da zei ook al meer risico :'(
Door Lizzy
#3379370
kiara schreef:Ik heb een vraag of er ook een alternatief is kwa narcose, nou weet ik dat er gasnarcose is maar er is mij verteld dat ze dan even goed een lichte narcose prik krijgen om te kunnen intubiteren daarna over op gasnarcose .
Nou gaat het om mijn chi die der boven tandjes zo slecht zijn ( zitten ook beetje los) maar er is dus een flinke hartruis geconstateerd en vocht achter der lingen en hart is vergroot. Dus ben heel bang dat ze er niet meer uit komt. Er is een röntgenfoto gemaakt van der hart en ze heeft nu hart pillen en vocht afdrijvers, ook AB gehad voor die tanden. De da zei ook al meer risico :'(
Oef.... Dit is echt afwegen van twee kwaden. Een super slecht rottend gebit is ook slecht voor het hart :-\ . Ik weet niet of er alternatieven zijn, of dit bijv. onder plaatselijke verdoving kan. Ik denk dat ik om te beginnen ook een honden tandarts zou vragen. En een cardioloog.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3379374
Ja zo eng
Plaatselijk kan niet heb ik al gevr
Ja voor cardioloog zeker bij Utrecht ?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379397
Misschien kun je helemaal over naar een kliniek waar ze ook veel weten over cardioprotectief opereren. Bij mensen zijn er genoeg middelen die zo werken dus ik neem aan dat dit er ook voor dieren is. En dan zou ik naar Utrecht gaan idd.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3379398
Mijn hond heeft ook een hartafwijking en mede door de medicijnen is een narcose gevaarlijk.
Toen er 2 jaar geleden een stuk runderluchtpijp in haar eigen luchtpijp klem was gaan zitten moest ze wel snel geopereerd worden. We zijn met haar naar de kompaan in Ommen gereden (we waren al eerder bij Gerritsen geweest met haar). Hij heeft haar onder narcose bevrijdt van het stuk luchtpijp. We waren een hoop geld kwijt maar dolblij dat het goed afgelopen is. Het kan dus wel maar ik zou zeker naar een goede kliniek of Utrecht gaan.
Door Lizzy
#3379401
In Dordrecht zit er ook een hele goede cardioloog. Ook een 2delijnskliniek.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379402
En is het anders een optie de tanden te trekken, daar ze toch los staan?
Dat moet toch zonder narcose kunnen of niet?

Ik weet het, nogal drastisch. Maar als het dat is of ze laten zitten en niets doen, denk ik dat het toch beter is.
Door hamada
#3379426
Joy is destijds aan haar tanden geholpen in overleg/samenwerking met Paul Mandigers waar Joy ook onder behandeling was ivm haar hartproblemen.
Hij heeft geadviseerd en meegekeken bij de narcose en ook tijdens de ingreep geadviseerd.
Hij werkt nu naast de RUU ook bij https://www.vvdepietersberg.nl/ Misschien is dat een optie?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3379470
pearlsofpassion schreef:En is het anders een optie de tanden te trekken, daar ze toch los staan?
Dat moet toch zonder narcose kunnen of niet?

Ik weet het, nogal drastisch. Maar als het dat is of ze laten zitten en niets doen, denk ik dat het toch beter is.
Al gevr maar dat doen ze niet
Gebruikersavatar
Door kiara
#3379471
hamada schreef:Joy is destijds aan haar tanden geholpen in overleg/samenwerking met Paul Mandigers waar Joy ook onder behandeling was ivm haar hartproblemen.
Hij heeft geadviseerd en meegekeken bij de narcose en ook tijdens de ingreep geadviseerd.
Hij werkt nu naast de RUU ook bij https://www.vvdepietersberg.nl/ Misschien is dat een optie?
Mijn hemel wat duur, niet dat ik het er niet voor over heb maar dit kan ik echt niet betalen hoe graag ik ook zou willen
Gebruikersavatar
Door kiara
#3379472
Lizzy schreef:In Dordrecht zit er ook een hele goede cardioloog. Ook een 2delijnskliniek.
Weet je een naam ?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3379479
kiara schreef:Weet je een naam ?
Arno Roos
Zie mijn link onder dat bericht voor zijn collega.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door