Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3378798
Een kennis heeft een corgi met DM. Als hij 's nachts slaapt dan heeft hij hevige spiertrillingen in zijn achterpoten. Weet iemand of daar iets aan te doen is? Hij krijgt een lage dosering metacam.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3378800
Ik denk eigenlijk dat je hier weinig mee kunt. Is het zeker dat de spiertrillingen te maken hebben met de DM? Ik zou zelf misschien eerder kiezen voor osteopathie en fysiotherapie om 'm zo goed mogelijk te houden maar verder denk ik gewoon dat je weinig kunt. Waar is de Metacam voor? Op zich is DM toch geen aandoening die met pijn komt? Denk dat ze beter voor Golden Paste kunnen kiezen :g:
Door hannabelgje
#3378811
Doordat zijn poten niet goed werken overstapt hij zich steeds en daar heeft hij last van. Daar is de metacam voor. Ik dacht zelf aan magnesium ofzo, maar ik weet niet of honden dat goed opnemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3378812
hannabelgje schreef:Doordat zijn poten niet goed werken overstapt hij zich steeds en daar heeft hij last van. Daar is de metacam voor. Ik dacht zelf aan magnesium ofzo, maar ik weet niet of honden dat goed opnemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Aha. Maar in dat geval zou Golden Paste misschien ook als pijnstiller wat kunnen doen? En wie weet, doet dat nog meer.... Je weet maar nooit!

Magnesium valt zeker te proberen. Ik zou dan wel voor magnesium citraat gaan. Dit lijkt me een goeie: https://www.medpets.nl/puur+magnesium+hond+kat/. Staat gelijk bij hoeveel je moet geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door