Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3376298
En nu al een reactie terug gekregen :) .

The IgG -based blood test referred to is not measuring food intolerances but is looking at fiood hypersensitivity (allergies) which are rare in pets , and have been shown not to be clinically predictive in people or pets. Daar zitten ook bij twee files, die ik op de een of andere manier niet toegevoegd krijg. Ik kan ze wel naar je toesturen, dan heb ik alleen je email adres nodig. Ondertussen piel ik nog wel even verder natuurlijk, hoe ik ze op het forum krijg.
#3376321
idd snel.
Heb het even snel doorgenomen, wel behoorlijk zwaar leesvoer.
Ga dat zo op me gemakkie lezen. Denk wel dat je mij alles op deze manier kan wijsmaken. Zal denkik een voedingsdeskundige oid over kunnen oordelen.
Dat is misschien wat die op het voerwijzer forum heeft gedaan.

Ik heb toch maar besloten om de Alroda konijn te gaan geven. Morgen mee beginnen.
Hij krijgt nu o.a. konijn van Barfmenu maar die hebben ze niet in Premium, dus daar zit een premix in.
Ik vermoed wel dat het lastig gaat worden om te herkennen of hij allergisch is voor een vleessoort. Heb nooit de indruk gehad dat hij een voedselallergie heeft.
Maar misschien gaat de genezing ineens een stuk sneller, laten we het hopen.
Hij had wel ook de laatste tijd regelmatig last van een borrelende maag/buik. Het vermoeden was dat dit door de Previcox kwam. Gaf hem hierdoor de groenlipmossel.
Maar misschien toch van een allergie/intolerantie.

Hij heeft over het algemeen het hele jaar, in de lente en zomer wat meer (pollen), lichte atopie klachten, gevoelige huid.
Een paar keer per jaar een gistinfectie aan zijn poten, maar paar keer wassen en wat voetenbadjes en die is weer weg.

Ben en ook gestopt met de Corta RX.
Durf niet te stoppen met de Golden Paste, visseolie en de cbd/thc druppels ivm zijn pijn.
Druppels van de Echinacea force twijfel ik nog, volgens mij ging het wat beter toen ik daar mee begon. Het werd iig niet erger.

Volgens de Dermatoloog is ook een optie dat hij van de Previcox een allergische reactie krijgt. Hij gebruikt dit vanaf eind januari. Eind maart had hij die gezwollen ontstoken tenen.
Kan natuurlijk zijn dat er al langer iets zat te broeien, hij is heel goed in stiekem likken.
Hij likt wel regelmatig wat aan zijn poten, maar niet op een manier dat je denkt dat hij echt ergens last van heeft.
#3376322
Nozum schreef:idd snel.
Heb het even snel doorgenomen, wel behoorlijk zwaar leesvoer.
Ga dat zo op me gemakkie lezen. Denk wel dat je mij alles op deze manier kan wijsmaken. Zal denkik een voedingsdeskundige oid over kunnen oordelen.
Dat is misschien wat die op het voerwijzer forum heeft gedaan.

Ik heb toch maar besloten om de Alroda konijn te gaan geven. Morgen mee beginnen.
Hij krijgt nu o.a. konijn van Barfmenu maar die hebben ze niet in Premium, dus daar zit een premix in.
Ik vermoed wel dat het lastig gaat worden om te herkennen of hij allergisch is voor een vleessoort. Heb nooit de indruk gehad dat hij een voedselallergie heeft.
Maar misschien gaat de genezing ineens een stuk sneller, laten we het hopen.
Hij had wel ook de laatste tijd regelmatig last van een borrelende maag/buik. Het vermoeden was dat dit door de Previcox kwam. Gaf hem hierdoor de groenlipmossel.
Maar misschien toch van een allergie/intolerantie.

Hij heeft over het algemeen het hele jaar, in de lente en zomer wat meer (pollen), lichte atopie klachten, gevoelige huid.
Een paar keer per jaar een gistinfectie aan zijn poten, maar paar keer wassen en wat voetenbadjes en die is weer weg.

Ben en ook gestopt met de Corta RX.
Durf niet te stoppen met de Golden Paste, visseolie en de cbd/thc druppels ivm zijn pijn.
Druppels van de Echinacea force twijfel ik nog, volgens mij ging het wat beter toen ik daar mee begon. Het werd iig niet erger.

Volgens de Dermatoloog is ook een optie dat hij van de Previcox een allergische reactie krijgt. Hij gebruikt dit vanaf eind januari. Eind maart had hij die gezwollen ontstoken tenen.
Kan natuurlijk zijn dat er al langer iets zat te broeien, hij is heel goed in stiekem likken.
Hij likt wel regelmatig wat aan zijn poten, maar niet op een manier dat je denkt dat hij echt ergens last van heeft.
Het probleem is natuurlijk dat er zo veel door elkaar speelt. Je hond krijgt allerlei middelen tegen andere klachten en dan heeft hij ook nog eens huidklachten :-\ . Als je erachter wilt komen waar hij niet goed op reageert, zou je eigenlijk voor het mooie gewoon met nul/niks moeten beginnen. Dus stoppen met alles, dan wachten tot hij helemaal beter is en dan 1 voor 1 weer dingen toe gaan voegen. Niet alleen is dat niet mogelijk vanwege de pijn die hij dan heeft, maar ik denk dat er zelfs nog een kans aanwezig is dat je hem nog steeds niet 100% krijgt. Puur omdat hij misschien niet of niet alleen overgevoelig is voor 1 van de dingen die hem geeft maar ook omdat hij mogelijk (of wel zeker) ook aan allergieën lijdt voor iets van buitenaf zoals pollen.

Maar alle middelen die je hem geeft (ook de visolie en ook de Golden Paste en ook de CBD/THC druppels kunnen reacties oproepen. De kans is niet zo heel groot, want er zit nauwelijks eiwit of geen eiwitten meer in deze middelen. Je hond kan best overgevoelig zijn geworden voor de visolie die je geeft. Er is niks mis met Doils, maar je weet het maar nooit. Ook kan je hond wel reageren op kokosolie. Of olijfolie. Dus ik weet niet welke van de twee je gebruikt voor je Golden Paste maar het is misschien handig om de andere eens te proberen. Aan de andere kant moet je ook weer uit kijken dat je niet teveel tegelijkertijd veranderd. Want stel hij wordt beter: dan heb je geen idee waarvan.

Het is misschien zinvol om hem dan eerst op konijn te zetten en dan de komende 6 weken even af te wachten. Als er niks veranderd, dan weet je dat ook. Je zou dan toch voor de zekerheid nog een diersoort kunnen proberen dat hij echt nooit eerder heeft gegeten. Als dat ook geen resultaat heeft: dan zou je 1 voor 1 de middelen die je nu geeft aan kunnen gaan passen. Misschien een andere visolie of overstappen op een algenolie. In plaats van kokosolie olijfolie voor de Golden Paste gaan gebruiken (of andersom). Toch stoppen met de Echinacea. Ik weet niet waarom je dat ook alweer geeft, maar stel zijn immuunsysteem draait verkeerd en overuren, stimuleer je dat met dit middel. In dit geval zou dat wel eens een reactie kunnen geven die je niet wenst. Je zou dan van Previcox over kunnen stappen op Metacam of iets (ik zou niet die langwerkende pijnstiller geven, per injectie). Alles 1 voor 1 afwerken en het ook wel de tijd geven om daar het resultaat van te zien.

Als dat allemaal niks oplevert, zou je ook kunnen besluiten om naar een homeopathisch werkend therapeut te gaan. Dat hoeft niet perse een arts te zijn, maar dan moet het wel een hele goede homeopaat zijn. Sita de Munnik is goed. Als dat niet een kant is die je op wenst te gaan of als dat ook niet helpt, dan is het misschien (ik weet niet hoe oud je hond is) een idee om een van-dik-hout-zaagt-men-planken middel te geven.... Lees bijvoorbeeld de topics maar van Hope en haar hond Nelson: viewtopic.php?f=8&t=123796. Een middel als Cytopoint kan misschien wel een uitkomst bieden :-\
#3376351
Lizzy schreef:Het probleem is natuurlijk dat er zo veel door elkaar speelt. Je hond krijgt allerlei middelen tegen andere klachten en dan heeft hij ook nog eens huidklachten :-\ . Als je erachter wilt komen waar hij niet goed op reageert, zou je eigenlijk voor het mooie gewoon met nul/niks moeten beginnen. Dus stoppen met alles, dan wachten tot hij helemaal beter is en dan 1 voor 1 weer dingen toe gaan voegen. Niet alleen is dat niet mogelijk vanwege de pijn die hij dan heeft, maar ik denk dat er zelfs nog een kans aanwezig is dat je hem nog steeds niet 100% krijgt. Puur omdat hij misschien niet of niet alleen overgevoelig is voor 1 van de dingen die hem geeft maar ook omdat hij mogelijk (of wel zeker) ook aan allergieën lijdt voor iets van buitenaf zoals pollen.

Maar alle middelen die je hem geeft (ook de visolie en ook de Golden Paste en ook de CBD/THC druppels kunnen reacties oproepen. De kans is niet zo heel groot, want er zit nauwelijks eiwit of geen eiwitten meer in deze middelen. Je hond kan best overgevoelig zijn geworden voor de visolie die je geeft. Er is niks mis met Doils, maar je weet het maar nooit. Ook kan je hond wel reageren op kokosolie. Of olijfolie. Dus ik weet niet welke van de twee je gebruikt voor je Golden Paste maar het is misschien handig om de andere eens te proberen. Aan de andere kant moet je ook weer uit kijken dat je niet teveel tegelijkertijd veranderd. Want stel hij wordt beter: dan heb je geen idee waarvan.

Het is misschien zinvol om hem dan eerst op konijn te zetten en dan de komende 6 weken even af te wachten. Als er niks veranderd, dan weet je dat ook. Je zou dan toch voor de zekerheid nog een diersoort kunnen proberen dat hij echt nooit eerder heeft gegeten. Als dat ook geen resultaat heeft: dan zou je 1 voor 1 de middelen die je nu geeft aan kunnen gaan passen. Misschien een andere visolie of overstappen op een algenolie. In plaats van kokosolie olijfolie voor de Golden Paste gaan gebruiken (of andersom). Toch stoppen met de Echinacea. Ik weet niet waarom je dat ook alweer geeft, maar stel zijn immuunsysteem draait verkeerd en overuren, stimuleer je dat met dit middel. In dit geval zou dat wel eens een reactie kunnen geven die je niet wenst. Je zou dan van Previcox over kunnen stappen op Metacam of iets (ik zou niet die langwerkende pijnstiller geven, per injectie). Alles 1 voor 1 afwerken en het ook wel de tijd geven om daar het resultaat van te zien.

Als dat allemaal niks oplevert, zou je ook kunnen besluiten om naar een homeopathisch werkend therapeut te gaan. Dat hoeft niet perse een arts te zijn, maar dan moet het wel een hele goede homeopaat zijn. Sita de Munnik is goed. Als dat niet een kant is die je op wenst te gaan of als dat ook niet helpt, dan is het misschien (ik weet niet hoe oud je hond is) een idee om een van-dik-hout-zaagt-men-planken middel te geven.... Lees bijvoorbeeld de topics maar van Hope en haar hond Nelson: viewtopic.php?f=8&t=123796. Een middel als Cytopoint kan misschien wel een uitkomst bieden :-\
Het is idd gewoon lastig omdat er zoveel aan de hand is met hem. Een aantal dingen zijn bij hem ook niet overduidelijk aanwezig. Aan de ene kant gelukkig maar want hij heeft er niet zo heel veel last van dan.
Nu voor het eerst heeft hij ineens een explosie tussen zijn tenen. Ook denkik dat het met stress heeft te maken door de pijn van de osteoartrose en zijn kussentje. Hij heeft er ook al een tijdje helemaal genoeg van als ik weer met iets aan kom om wat met zijn poten te doen. Hij vlucht al een tijdje gelijk uit zijn mand. Soms gaat hij ook wanneer ik zijn poot pak heel erg slikken en gaat zijn buik/maag erg borrelen, volgens mij omdat hij dan helemaal in de stress vliegt. Ik kan hem gelukking wel snel kalmeren en stopt hij met dat slikken.

Ik denk dat ik het idd alleen even hou op het dieet en dan over een poosje kijken naar die andere dingen.
Als ik die konijn ga geven moet ik het dan ook bij 1 merk houden of kan ik dat afwisselen. Bijv Alroda konijn en Carnivoer konijn?
Dit komt een beetje dat ik heb met carnivoer goede ervaring mee maar ik wist even niet dat zij ook konijn hebben. Waar ik het het altijd haal hebben ze geen konijn. Maar ik kan daar op het moment niet snel aan komen want dat moet ik ergens gaan bestellen. Die Alroda heb ik geen ervaring mee maar die kan ik hier in mijn woonplaats vandaag afhalen.
Edit: Heb net een webshop gevonden hier redelijk in de buurt waar ik de carnivoer misschien ook gelijk kan afhalen. Zou jij een voorkeur hebben voor 1 van deze 2 als ik ze beter niet beide kan geven?
vlees/bot/orgaan Alroda: 70/20/10 Carnivoer: 50/20/30
#3376375
Ik heb het tweede document van Dr. Dodds ook op Internet kunnen vinden maar vind dat wat minder interessant.

https://biomedres.us/fulltexts/BJSTR.MS.ID.000868.php

Ik denk dat het best vervelend is voor jou dat al deze informatie over de Nutriscan-test in jouw topic staat. Ik zal dat er zo uit gaan filteren en een nieuw topic over maken, OK?

Ik heb Dr. Dodds gevraagd waarom de honden niet terug zijn gezet op de oude voeding om te kijken of de honden weer klachten zouden krijgen. Haar reactie daarop is:

"No , they were never re-fed what was making them significantly ill – we do not consider such challenge of sentient beings as being ethically acceptable. We do not participate in this type of potentially induced harm".

Ik heb haar vervolgens geconfronteerd met deze uitspraak van Plantinga "the general scientific consensus is that food sensitive reactions (including both food intolerance and food allergy) cannot be predicted by measuring antibody titer in any capacity (IgG, IgM, IgA, IgE) and any body fluids". Haar reactie daarop is:

"That’s because it was never done before with an unique saliva-based patented test like Nutriscan".

Ik heb haar toen geschreven dat Plantinga's mening is dat er maar 1 betrouwbare manier is om een voedselallergie/intolerantie vast te stellen en dat is een eliminatie dieet. Dr. Dodds reageert daarop met:

"Not so, the current literature no longer relies on this method – too many confounding variables".

Ik heb Dr. Dodds een stukje vertaalde tekst gegeven van Planting: "That a dog shows fewer problems based on such a test and not feeding the foods that have been tested for does not show that the test is effective. After all, if you put a dog on a hypoallergenic diet it words too in 95% of the cases but putting a dog on a hypoallergenic diet is not diagnostic tool. Even if you swap in healthy dogs, you will find IgA and IgG in the saliva, but these dogs show no problems. In other words, there is no causality between having antibodies in your saliva and having health problems".

Daarop reageert Dr. Dodds met "it’s the levels of these food ingredient -specific antibodies that’s involved, not the presence of IgA or IgM or both in saliva the issue".

En last but not least schrijft Dr. Dodds: "we have more than 22,000 tests in dogs with our methodology which has no doubt had a huge beneficial impact upon their health not just of their bowel but of their overall well-being".

Dan blijft er voor ons over: wie heeft er gelijk en wie geloven we, Dr. Plantinga of Dr. Dodds. Iedereen mag dat zelf bepalen :)
#3376401
Lizzy schreef:Ik heb het tweede document van Dr. Dodds ook op Internet kunnen vinden maar vind dat wat minder interessant.

https://biomedres.us/fulltexts/BJSTR.MS.ID.000868.php

Ik denk dat het best vervelend is voor jou dat al deze informatie over de Nutriscan-test in jouw topic staat. Ik zal dat er zo uit gaan filteren en een nieuw topic over maken, OK?
Dat het in mijn topic staat vind ik niet erg ofzo hoor, maar ik denk dat het een heel goed idee is dat dit een eigen topic verdient O0

Maar idd wie geloof je, nogmaals mij kunnen ze veel wijsmaken omdat ik hier veel te weinig van af weet. Lastig. Als de test wat minder zou kosten zou je het gewoon kunnen proberen.

Iig heel erg bedankt voor al je moeite, hulp en informatie!
#3376403
Is het misschien ook een idee om hem een pipet stronghold te geven, voor evt vlooien(allergie). Ook las ik op dit forum ergens dat iemand van mening was dat deze ook hielp tegen huisstofmijt.
Hij heeft het hele jaar door lichte tot matige huisstofmijtallergie symptomen.
#3376419
Nozum schreef:Is het misschien ook een idee om hem een pipet stronghold te geven, voor evt vlooien(allergie). Ook las ik op dit forum ergens dat iemand van mening was dat deze ook hielp tegen huisstofmijt.
Hij heeft het hele jaar door lichte tot matige huisstofmijtallergie symptomen.
Ja, ik zou dat zelf niet doen. Gif is hartstikke belastend voor zijn lichaam. Maar heeft je hond vlooien? En nee, Stronghold helpt niet tegen huisstofmijt.
#3376424
Lizzy schreef:viewtopic.php?f=8&t=127681&p=3086300&hi ... t#p3086300
Dit is ook het topic waar later iemand die opmerking maakte van:
Ik lees nergens bij TS dat haar hond last heeft van huisstofmijt?
Ik lees dat hij last heeft van tussenteenontstekingen?
Als mijn hond dat zo heftig heeft, helpen stronghold druppels, al staat er in de gebruiksaanwijzing alleen oor en schurftmijt, wil dat nog niet zeggen dat het niet tegen andere mijten helpt, alleen dat dat niet proefondervindelijk bewezen is!
Op je vraag of hij vlooien heeft. Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het was een vraag van de dermatoloog, wanneer ik hem voor het laatst ontvlooid had.
Dat ik dat gedaan heb is al een hele poos geleden zei ik. Ze zou er vervolgens bij het lichamelijk onderzoek even naar kijken. Nadat ik thuis was had ik het vermoeden dat ze hier niet naar gekeken had.
Vandaar dat ik dacht dat vlooien een reden kunnen zijn van het probleem. En omdat hij ook een huisstofmijt allergie heeft dacht ik, nadat ik die bovenstaande opmerking had gelezen, ik geef hem ook die stronghold.
Degene bij dermatoloog Vroom die het voorgesprek en het lichamelijk onderzoek heeft verricht was niet dr. Vroom zelf. Weet haar naam niet meer. Later kwam dr. Vroom erbij.
Vond het achteraf wel jammer dat ik niet gewoon dr. Vroom vanaf het begin had. Ik merkte op (mijn mening) dat toen dr. Vroom erbij kwam dat ze veel meer kennis/ervaring heeft.
Ze kwam pas redelijk aan het einde van het consult.
Toen ik de afspraak maakte werd mij gevraagd wanneer ik wilde komen. Ik gaf aan zo snel mogelijk.
Ik kon toen 2 dagen later komen. Toen ik gehaald werd door die andere arts ging dr. Vroom weg om te lunchen.
Ze gaf aan dat ze mijn afspraak in hun lunchpauze hadden ingepland om ons toch nog zo snel mogelijk te kunnen helpen.
Dat is natuurlijk heel fijn, maar ik had liever evt een paar dagen gewacht om gewoon door dr. Vroom volledig te worden geholpen.
De tijd die ze aan ons hebben besteed heb ik niets te klagen, het consult duurde geloof ik wel 75 minuten.
Maar doordat het best een lastig geval is duurde het ook zo lang voor er echt een behandeling uit kwam.
De volgende patient zat ook al even te wachten om geholpen te worden.



Zal ff proberen foto's te plaatsen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Op de eerste foto zit nu weer wat haar op het gebied, dit was ook kaal zoals de 2e foto. De 4e foto is als laatste plek gekomen, deze is nu kaal.
Laatst gewijzigd door Nozum op ma 13 mei 2019, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#3376429
Nozum schreef:Dit is ook het topic waar later iemand die opmerking maakte van:

Op je vraag of hij vlooien heeft. Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het was een vraag van de dermatoloog, wanneer ik hem voor het laatst ontvlooid had.
Dat ik dat gedaan heb is al een hele poos geleden zei ik. Ze zou er vervolgens bij het lichamelijk onderzoek even naar kijken. Nadat ik thuis was had ik het vermoeden dat ze hier niet naar gekeken had.
Vandaar dat ik dacht dat vlooien een reden kunnen zijn van het probleem. En omdat hij ook een huisstofmijt allergie heeft dacht ik, nadat ik die bovenstaande opmerking had gelezen, ik geef hem ook die stronghold.
Maar dan moet je toch eerst kennis nemen van hoe een allergie tegen huisstofmijt werkt. En wat het probleem is van andere mijten, die door Stronghold worden gedood. Een huisstofmijt is onschadelijk. Het drinkt geen bloed, het graaft geen tunnels in de huid van mens of hond. Het doet in feite niks. Het is een heel onschuldig diertje. Alleen mensen en dieren kunnen allergisch voor de monstertjes zijn. Of eigenlijk, voor de ontlasting van de huisstofmijt. Dat wordt ingeademd en sommige mensen/dieren zijn daar allergisch voor. Bij de mens uit zich dit vrijwel altijd door problemen met de luchtwegen. Bij honden uit zich dit meestal huidproblemen.

Een huisstofmijt eet schilfers van de mensen/dierenhuid. Om de huisstofmijt allergie te verminderen moet je de huisstofmijten in de omgeving verminderen. En dat doe je door de mand van je hond heel vaak te wassen, gordijnen en vloerbedekking te vervangen door gladde harde vloeren, door hoezen over de matrassen of stoffen bank te leggen, etc. Je kunt ook Neem spray's gebruiken om de mijten te verwijderen uit de omgeving (en dan moet je elke paar dagen sprayen). En veel stofzuigen met speciale filters, helpt ook. Maar het is dus een ander probleem als mijten die OP de hond de huid van de hond aanvallen. Je kunt de huisstofmijt niet doden door gif op/in je hond te stoppen en te hopen dat ie er dan geen last meer van heeft. Huisstofmijt zit in de mand of kleed van je hond (of in de gordijnen, vloerbedekking, matrassen), zit zich daar te goed te doen aan schilfertjes die van de mensenhuid afgevallen zijn, poept zich een ongeluk, dat ademt je hond in en daar heeft ie last van als ie allergisch is.

Stronghold doodt de volgende mijten: oormijt en schurftmijt. Deze mijten zitten op of zelfs IN de huid van de hond. De schurftmijt graaft zelfs gangetjes in de huid van de hond. Deze mijten zitten dus OP je hond en vallen de hond direct lastig. En die moeten dood. En dat doet Stronghold.
Degene bij dermatoloog Vroom die het voorgesprek en het lichamelijk onderzoek heeft verricht was niet dr. Vroom zelf. Weet haar naam niet meer. Later kwam dr. Vroom erbij.
Vond het achteraf wel jammer dat ik niet gewoon dr. Vroom vanaf het begin had. Ik merkte op (mijn mening) dat toen dr. Vroom erbij kwam dat ze veel meer kennis/ervaring heeft.
Ze kwam pas redelijk aan het einde van het consult.
Toen ik de afspraak maakte werd mij gevraagd wanneer ik wilde komen. Ik gaf aan zo snel mogelijk.
Ik kon toen 2 dagen later komen. Toen ik gehaald werd door die andere arts ging dr. Vroom weg om te lunchen.
Ze gaf aan dat ze mijn afspraak in hun lunchpauze hadden ingepland om ons toch nog zo snel mogelijk te kunnen helpen.
Dat is natuurlijk heel fijn, maar ik had liever evt een paar dagen gewacht om gewoon door dr. Vroom volledig te worden geholpen.
De tijd die ze aan ons hebben besteed heb ik niets te klagen, het consult duurde geloof ik wel 75 minuten.
Maar doordat het best een lastig geval is duurde het ook zo lang voor er echt een behandeling uit kwam.
De volgende patient zat ook al even te wachten om geholpen te worden.
Er was op het eind, a.h.v. de gekozen behandeling geen tijd meer om nog wat vragen te stellen.
Deze heb ik later telefonisch nog overlegd met dr. Vroom.


Zal ff proberen foto's te plaatsen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Op de eerste foto zit nu weer wat haar op het gebied, dit was ook kaal zoals de 2e foto. De 4e foto is als laatste plek gekomen, deze is nu kaal.
Die oudere plekken zien er nu mooi rustig uit, toch? En die laatste 2 foto's: dat lijkt wel een soort pukkel he? Ja, ik denk zelf dat dit een tussenteenontsteking is die mogelijk veroorzaakt wordt door een allergie. En de eerste stap die altijd wordt genomen (en Vroom dus ook neemt) is uitsluitend dat het niet van de voeding komt. Eliminatie dieet dus.
#3376493
We doen ook wel de meeste dingen die je aankaart.
We hebben plavuizenen en laminaat, deze worden iedere dag gedweild. Het kleed wordt om de dag gezogen met gebruik van een filter. Zijn dekentjes die in zijn mand liggen worden ook heel vaak gewassen.
Maar omdat ik in dat topic las van die ene persoon die aangaf dat Stronghold hielp bij zijn hond met tussenteenontsteking, dacht ik dat probeer ik ook.
Maar het chemische staat/stond mij ook wel tegen, vandaar ook dat ik hem niet standaard regelmatig ontvlooi.
Ook deze waarschijnlijke allergie heeft hij milde klachten.
Het meest vervelende wat hij naar mijn mening ondervind is zijn gevoelige huid en soms dat hij ineens richting zijn achterkant vliegt (aanzet staart/anus).
Het is geen hond die 'gek wordt van de jeuk'. Meeste klachten krijgt hij in de pollentijd. Puur jeuk/derma heeft altijd goed bij hem geholpen.
Ook nu heeft hij vrij weinig last van jeukklachten van zijn tenen. Heel afentoe wil hij er aan likken.
Vlak voor hij de ontstekingen kreeg zat hij wel aan een paar tenen te bijten, en beet ze ook kapot. Een van deze wondjes blijft ook al lang achter met de genezing. Door de zwelling schuurde zijn nagel die er naast zat er langs. Als ik naar buiten ging probeerde ik het zo goed mogelijk af te plakken maar haast niets bleef zitten.

Er zijn een aantal plekken die idd de goede kant op gaan waar ook het haar weer terug komt. Die ene kale plek is al een tijd best rustig maar het haar komt maar niet terug.
Die plekken op die laatste 2 foto's met die soort 'puisten/blaasjes' doen het meeste pijn volgens mij. Die op die laatste foto ziet er zo al vanaf het begin uit en zit vrijwel geen verandering in.

Mag ik hem van die gedroogde 100% konijnenvleesstrips snacks geven tijdens het konijndieet? bijv:
klik
klik
klik
#3376539
Hartstikke goed (wat je allemaal doet)! Maar begrijp je nu waarom ik denk dat het onzin is, Stronghold bij een huismijtallergie?

Qua snacks. Foto 1 is me niet duidelijk wat daar nou in zit. Ik zou daar dus mee uit kijken en Sarah (de eigenaar van de zaak) eerst een mailtje sturen.

Foto 2: die snack is gemaakt van 100% konijn. Zeggen ze. Dus die kun je geven. Dit lijkt me ook gedroogd vlees, aan de "hokjes" te zien die je nog op het vlees ziet. Dat is (denk ik) het afdruk van het droog rooster.

Foto 3: die zou ik niet geven. Die vertrouw ik niks. Dit hebben ze ook in kip (in winkels) en dat komt dan uit China. Er staat ook geen specifieke vermelding bij. Ik zou dit niet doen.

Dit kun je ook nog geven: https://www.banditvoeding.nl/webshop/pr ... licatesse/.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door