Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3374396
Dit doet even niets terzake met voeding dus hopelijk mag ik dit hier even vragen?
Ik zoek een dna test voor mijn hond maar eentje waar je de aandoeningen ziet waar hij drager van is en niet zozeer qua rasmengelingen.
Iemand die weet waar ik dit best kan bestellen tegen de beste prijs-kwaliteit?
Waarschijnlijk kan da dit ook? Maar kost dit niet meer?
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3374409
Het "van Haeringen Laboratorium" in Wageningen kan alles testen. Je kan gewoon opbellen en vragen of ze je een testkit toesturen. Daarbij zit een aanvraagformulier. Ik zou je wel aanraden om aan te kruisen dat je via hun eigen lab. wil laten testen en niet bij een collegelab. Scheelt de helft in prijs.
Door Siberienne
#3374430
jannie.van-mastrigt schreef:Het "van Haeringen Laboratorium" in Wageningen kan alles testen. Je kan gewoon opbellen en vragen of ze je een testkit toesturen. Daarbij zit een aanvraagformulier. Ik zou je wel aanraden om aan te kruisen dat je via hun eigen lab. wil laten testen en niet bij een collegelab. Scheelt de helft in prijs.

Alles? Da’s knap. Vooral omdat lang niet alles bekend is toch?

Je moet enigzins weten waar je naar zoekt, lijkt me
Door Paulus5
#3374436
Heb intussen gebeld en ze gaan het opsturen. Het zijn vooral de bekendste aandoeningen. Stuk of 10. Prijs is wel rond de 160 euro maar zal deze nemen.
Door Paulus5
#3374446
Toch bedankt!
Bij uw site lizzy, krijg ik wel meer aandoeningen :( voel me nu wel wat bedrogen. Misschien kan ik het nog annuleren. Zal eens direct navragen. Ben weer te snel geweest :/
Door Paulus5
#3374452
Lizzy schreef:Oh OK, te laat dus....

https://embarkvet.com/

Gelukt om nog te annuleren :)

Met deze veel meer onderzocht blijkbaar... bedankt! Zal deze bestellen vanavond. Maar hebt u goede ervaring ermee?
Door Lizzy
#3374454
Julie5 schreef:Gelukt om nog te annuleren :)

Met deze veel meer onderzocht blijkbaar... bedankt! Zal deze bestellen vanavond. Maar hebt u goede ervaring ermee?
Ja, ik heb zeer goede ervaring hiermee.
Door Paulus5
#3374462
Lizzy schreef:Ja, ik heb zeer goede ervaring hiermee.
Oké dan bestel ik deze in plaats
Bedankt! :)
Door Bosliefje
#3374576
Ik wil niemands pret bederven, maar ik vraag me serieus af of de uitslag van deze tests altijd de werkelijkheid weergeeft.
Hebben alle hondenrassen de genen (of markers) voor een erfelijke aanleg altijd op dezelfde plek?

Wij hebben een test gedaan met 3 grijze keeshonden, die alle drie bij een operatie een temperatuur van 40 graden en meer bereikten, binnen 10 minuten na aanvang van de operatie. Ze konden met moeite gekoeld worden.
Maligne hyperthermie zou je denken. Dus deze 3 honden hebben de test van het van Hearingenlab gedaan, en de uitslag was: negatief, ze hebben geen MH.

Het lab gaf als commentaar: dan zullen keeshonden het wel op een ander gen hebben.

Ja, dat zal dan wel, maar het geeft wel een valse zekerheid!
Door Paulus5
#3374586
Je moet wel bij het effectieve onderzoek geven om welk ras het gaat. Kan het niet dat ze dan zo toch wel weten hoe ze moeten gaan zoeken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door