Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3373864
Zo'n 10 dagen geleden begon 1 van onze 4 goldens met braken ( haar voer was te koud dus misschien heeft dit ook invloed gehad ) echter dag erna weer braken, dagen daarna hield ze eten binnen en had beetje dunne ontlasting. Niets aan de hand zou ik zeggen. Sinds iets meer dan week denk ik nu begon andere hond met diarree, veel persen en weinig ontlasting, zat ook wat bloed bij - niet direct naar DA, want dan krijg ik ontwormingsmiddelen en iets tegen ontsteking of iets dergelijks. Hond was eigenlijk gewoon actief, misschien iets minder dan anders maar niet alarmerend. Volgens mijn kerel was zondag ontlasting normaal ( had echter niet alles gezien, in bos ook wat lastig ) helaas maandag weer diarree ( met beetje bloed ) met trainen iets anders, maar op zondag lang stuk gewandeld en ze heeft als een dolle lopen rennen langs waterkant of ik maar iets wilde gooien voor een bommetje ( dus misschien wat moe - al is ze dat eigenlijk nooit :) )

Dagen daarna leek het normaal, maar je kan altijd iets missen. Volgens mij had Eric nog mooie stevige drol uit tuin gehaald toen ze ineens aandrang had...... Donderdagochtend geen zin in eten - was niet haar favoriet iets met vismix maar eendennek vind ze lekker, ging er uiteindelijk gedeeltelijk in ( nek wel, mix een beetje ). Binnen uur schuimbekken en drang om naar buiten te gaan. Beetje graven en overgeven ( dit was dus 1e keer dat zij overgaf ) nog steeds of weer dunne ontlasting, beetje maar ( want ik sloeg vaak maaltijd over met haar als ze diarree had ) veel persen/aandrag en komt niets, schuren met kont over de grond ( maar dat doen ze af en toe toch dus dat zie ik eigenlijk niet echt als alarmerend - gaat om gehele plaatje ) Zelf kan ik anaalklieren niet uitknijpen, maar denk niet dat het dat is. Normaliter hebben mijn honden eerder te harde ontlasting dan dunne ontlasting. Inmiddels dus zeg maar zo'n 8-9 dagen verder. Is wel iets afgevallen, maar nog steeds fief en monter zeker buiten. Probiotica gegeven vanochtend van Puur Natuur. Overigens hebben de andere 3 nergens last van....... Iets homeopatisch geven en kijken of ontlasting nu voor langere periode vaster blijft en anders DA maar dan niet voor ontwormtabletten - we gaan trouwens week naar Frankrijk dus daarna wrschl toch Milbemx geven - maar om dit te laten onderzoeken?
#3373892
Mij klinkt het als een stevige verstopping. Dan komt er ook wat zachte prut uit omdat ze dat naast de verstopping eruit krijgen.
Ik zou toch even naar de DA gaan. En als je vind dat die niet juist behandelt, kan je dan geen andere zoeken? :-\
Door Lizzy
#3373902
pearlsofpassion schreef:Mij klinkt het als een stevige verstopping. Dan komt er ook wat zachte prut uit omdat ze dat naast de verstopping eruit krijgen.
Ik zou toch even naar de DA gaan. En als je vind dat die niet juist behandelt, kan je dan geen andere zoeken? :-\
Dat is een goeie inderdaad, soms zie je kleine beetjes diarree bij verstopping. Ik zou ook naar de DA gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door