Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3373701
Vanmorgen ontdekte ik dat Joep een bloedend stukje naast z'n poepert had en heb meteen de da gebeld.
Bij het consult werd duidelijk dat Joepie anaalkliertumoren heeft en mijn da raadde aan 'm te castreren omdat de hormonen ervoor zorgen dat de tumoren blijven groeien.
Joep is 13 jaar en best angstig en onzeker door zijn verleden en van daaruit soms onbetrouwbaar naar mensen toe. Maar goed, dat weet ik en daar hou ik rekening mee. Toen hij bij ons kwam wonen heeft een gt uitgelegd dat hij dankzij z'n ballen zich toch best zeker voelt en dat castreren zou zorgen voor verergering van z'n onbetrouwbare gedrag.
Maar goed, niet castreren is geen optie denk ik... En het gedrag is misschien met supplementen/Bach wat bij te sturen.
Zijn er nog meer opties?
Laatst gewijzigd door - pien - op wo 10 apr 2019, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3373707
Ik heb zo het een en ander zitten lezen en dit soort tumoren zijn in 80 procent van de gevallen goedaardig. Maar als je de hormonen niet 'weghaalt' blijven ze groeien.
Zijn gedrag is niet heel heftig (alleen bij sommige types moet ik even uitkijken) en we gaan nooit wandelen waar veel mensen zijn. Zo los in het bos is er geen probleem hoor...alleen echt onder druk zou hij kunnen bijten. Dat heeft hij tot nu toe 1x gedaan in de 5 of 6 jaar dat hij bij ons is.
Door Siberienne
#3373774
Lizzy schreef:Ik geef je groot gelijk. Laat je ook een biopt van de tumor nemen terwijl ie toch onder narcose ligt?

Heel veel sterkte voor maandag :-*

Ik sluit me bij Lizzy aan.
En wens je veel succes!
Door - pien -
#3373782
Lizzy schreef:Ik geef je groot gelijk. Laat je ook een biopt van de tumor nemen terwijl ie toch onder narcose ligt?

Heel veel sterkte voor maandag :-*
Da's een hele goeie Lizzy, ga ik doen!
Siberienne schreef:

Ik sluit me bij Lizzy aan.
En wens je veel succes!
Dankjulliewel :-*
Door Eef+Stippels
#3373939
- pien - schreef:Ik heb de knoop doorgehakt en Joep gaat maandag onder het mes. Nu even op zoek naar rompertjes, en even oefenen of hij die laat zitten.
Heel veel sterkte maandag!! :-* :-*

Is het gelukt met de rompertjes?
Door - pien -
#3373957
Eef+doggies schreef:Heel veel sterkte maandag!! :-* :-*

Is het gelukt met de rompertjes?
Nee, ik had meneer pien de verkeerde maat opgegeven. Ik had Joep z'n ruggetje gemeten maar zo'n maat op een rompertje is natuurlijk voor het hele kind ;D
Nou ben ik al ruim 20 jaar uit deze spullen...dus moet ik dalijk maar even naar het dorp fietsen en deze ruilen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door