Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372315
Niks gemerkt vanochtend aan hem. Maar daarna ging ie slapen op zijn dekentje en toen werd Oli gillend wakker. En bleef gewoon jammeren, en stond op maar helemaal verstijfd. We hebben hem lopen aaien tot ie rustig was. Op het einde leek het net nog op snikken (ja dat kan een hond niet, maar zo omschrijf ik het maar) Nu ligt ie weer op zijn dekentje maar hij is niet ok, iets is niet ok, maar wat? Fozzy houdt hem ook in de gaten.....
Gister meende ik ook een gil te horen maar toen ik ging kijken was er niks, nou weet ik wel dat het dus wel een gil is geweest.
zo maar eens zijn gehele vacht op van alles controleren etc. nu we van de eerste schrik bekomen zijn, maar ik vind dit wel echt spooky....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372319
net stond ie weer op , piepend en rende. Vond hem rechts achter een beetje komisch, maar ik vind hem achter altijd wat komisch (wat steilere hoeking)
Ik heb hem dus helemaal onderzocht, lichaam en poten in allerlei houdingen en bochten, geen kik nergens op. Alle poten gebogen en naar voor en achter gerekt, ging gewoon moeiteloos. Nek draaien kon ook. In de buik geduwd, ook geen reactie. Maar ik zou toch zeggen dat er toch iets is? Kan ook niks vinden in zijn vacht tussen zijn tenen. Maar ok dat kan moeilijk zijn bij een newf, dat nog maar eens checken. En dan nemen we hem nu maar mee voor een wandeling kijken wat ie dan doet....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372321
hmm bij net opstaan weer een piep.. Teentjes ook gecontroleerd.
Echt het enige wat ik kan zeggen na weer een onderzoekje is dat hij weerstand biedt bij het naar voren strekken van zijn rechter elleboog. Geen gepiep geen extra gehijg, eigenlijk wat meer weerstand dan de linker.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3372326
Wat raar!
Ik ken het alleen van die ene keer dat Ziva een niet te verteren stokje had opgegeten (een geïmpregneerd stukje van een biels van iemands tuin). Die prikte bij elke darmbeweging en bocht in haar darmwand. Pijnstillers deden dus ook niks. Ik moest haar als een havik in de gaten houden tot het er weer uit was. Dat was de volgende ochtend gelukkig.

Oh en met duwen gaf ze ook geen krimp. Alleen dus als het stokje "prik" zei.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3372329
Heeft hij iets anders gegeten?

Seven heeft ook zoiets gehad. Als ze lag te slapen werd ze wakker van pijn. Ze piepte en rende een stukje weg (alsof ze door een insect gestoken was).
De osteopaat vermoedde darmklachten (ze reageerde eigenlijk nergens op). Ik had al een paar keer rauwe sardines gevoerd toen dit opspeelde. Toen ik de sardines niet meer gaf verdwenen de klachten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372331
Ja oei, dat hoop ik ook niet dat er een scherp stukje in zit. Hij heeft wel gekakt, dat is wel genoeg darmbeweging gok ik.
Bij het lopen zag ik echt helemaal niks raars.
Dus uiteindelijk geen idee wat er is.
Wel dat er dus ergens iets van pijn speelt. Wat dan niks zegt over ernstig of niet :-\ Echt soms moesten ze echt kunnen praten

Even denken wat ie gisteren gegeten heeft, maar de eerste gil gister was volgens mij voor het eten al
Kipperug en pens dus, en of het voor of na het eten was weet ik niet, ik stond in de keuken en dat zou ook net na geweest kunnen zijn .
#3372351
Kun je zijn kop ook helemaal naar boven en naar achteren strekken? Klinkt mij als nek of rugklachten.
Temp ook in de gaten houden. Dit soort gek gedrag kan ook iets van een hersenvliesontsteking zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372363
Ja dat kan ie, DA heeft dat ook nog eens gedaan.
Helaas heeft ie helemaal niks kunnen vinden. Dus nu eerst toch pijnstilling want ja wat ga je allemaal nog onderzoeken? Als je niet eens weet in welke richting je moet denken?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3372464
Gisteren toch nog een paar keer gegild. Vandaag stukken minder. Net bij het uitdelen van de beloning een korte gil. Ze zaten op een rijtje en hij kreeg als eerste een koekje en tijdens het rijken/aanpakken kwam er een gilletje...

Geen enkel idee nog steeds, kaak was gister ook nagekeken leek ook niks in
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door