Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3372255
Heb een koffiemolen ook maar dat is hetzelfde systeem. Ook onderaan ronddraaiende schroef
Ik ga het best simpel houden inderdaad.

En die eierschalen kan ik waarschijnlijk ook gewoon invriezen als dat vermaald is? Lijkt me het veiligst
En rundsvlees paar dagen nog en dan gewoon voer
Door Janie2
#3372265
src_esther schreef:In Puur zit Enterococcus faecium en die is vrij essentieel voor honden heb ik begrepen van Lizzy.
Kun je uitleggen waarom het door jou genoemde essentieel is voor honden?
Daarom, die zit in VitOrtho ook.

En die stammen zijn wel belangrijk, zoals die bifido en lacto’s, ze zitten oa ook in puur alleen puur noemt ze niet met de codenaam en dat vind ik eigenlijk wel erg belangrijk om te weten wat je koopt.

De boullardi en coagulans zijn twee belangrijke voor oa het immuunsysteem en een millieu creëren voor de bacteriën. Ze geven verlichting in ontstekingsprocessen in de darm, en zijn ook specifiek getest voor oa diarree, ontsteking, immuunsysteem, darmslijmvlies en millieu in de darm.

Bij Googlen vind je er veel hits over. Wat mij betreft is de coagulans echt een toppertje, en de boullardii ook maar ik kan me voorstellen dat je met een gist wat uitkijkt bij zeer zieke honden.
Door Lizzy
#3372277
Ik zocht het artikel over de Enterococcus faecium stam dat ik gevonden had, waarbij uit onderzoek was gebleken dat dit de belangrijkste stam is: website uit de lucht ::) . Maar ik kan over weinig zoveel tegenstrijdige informatie vinden als over probiotica. Zegt de een dat je de kans op diarree bij AB gebruik verminderd, zeg de ander weer dat het niet zo is. Zegt de een dat probiotica niet werkt bij Giardia, zegt de ander weer van wel. Kortom :-X :-X
Door Paulus5
#3372314
src_esther schreef:Helaas is dat niet bij mij in de buurt, anders had ik je een potje eierschaalpoeder kunnen geven.
Geen probleem, toch bedankt!
Door Siberienne
#3372367
Janie2 schreef:Komt sowieso hier in voor, faecium en boullardii met een test in muizen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... po=1.66667

Coagulans heeft ook enorme voordelen, kan ik nog wel wat uit opdiepen als jullie willen.

Muizen zijn geen carnivoren en hebben waarschijnlijk een heel andere darmflora dan honden. Je kunt dat echt niet met elkaar vergelijken. Dus ik zou vooral gaan uitdiepen op microbioom en honden. Niet vertalen vanuit andere diersoorten.
Door Siberienne
#3372372
Lizzy schreef:Ik zocht het artikel over de Enterococcus faecium stam dat ik gevonden had, waarbij uit onderzoek was gebleken dat dit de belangrijkste stam is: website uit de lucht ::) . Maar ik kan over weinig zoveel tegenstrijdige informatie vinden als over probiotica. Zegt de een dat je de kans op diarree bij AB gebruik verminderd, zeg de ander weer dat het niet zo is. Zegt de een dat probiotica niet werkt bij Giardia, zegt de ander weer van wel. Kortom :-X :-X

Het microbioom is een heel complex ecosysteem van bacterien waar we dankzij moleculaire technieken net wat meer van beginnen te weten. Veel oud onderzoek naar probiotica wat gebaseerd is op kweken van poep voor en na het geven ervan kan zo in de prullenbak. De meerderheid van de darmbacterien is nl niet zomaar te kweken.
En wat je met probiotica doet is waarschijnlijk maar van korte duur; uiteindelijk is heel lastig te voorspellen of en wanneer de stammen die je geeft aanslaan.
Wat bij mensen nu steeds meer in komt is het geven van poeptransplantaties. Honden doen dat bij zichzelf al ((((geintje)))

Ik denk zelf dat probiotica veel meer toekomst hebben dan probiotica omdat dat een beter lange termijn effect heeft. Groentemix en psyllium dus eigenlijk. Inuline wordt ook veel genoemd.
Ik type dit op mijn feun en even kort door de bocht.
Door Lizzy
#3372426
Siberienne schreef:Het microbioom is een heel complex ecosysteem van bacterien waar we dankzij moleculaire technieken net wat meer van beginnen te weten. Veel oud onderzoek naar probiotica wat gebaseerd is op kweken van poep voor en na het geven ervan kan zo in de prullenbak. De meerderheid van de darmbacterien is nl niet zomaar te kweken.
En wat je met probiotica doet is waarschijnlijk maar van korte duur; uiteindelijk is heel lastig te voorspellen of en wanneer de stammen die je geeft aanslaan.
Wat bij mensen nu steeds meer in komt is het geven van poeptransplantaties. Honden doen dat bij zichzelf al ((((geintje)))

Ik denk zelf dat probiotica veel meer toekomst hebben dan probiotica omdat dat een beter lange termijn effect heeft. Groentemix en psyllium dus eigenlijk. Inuline wordt ook veel genoemd.
Ik type dit op mijn feun en even kort door de bocht.
:biggrin2: :biggrin2:

Maar nou je dit zo schrijft he : "honden doen dat bij zichzelf al".... Misschien ligt daar wel (een deel van) het antwoord "waarom eten honden poep van andere honden"?!?!

Dat stond overigens wel in dat artikel, waarvan de website niet meer werkt, dat de werking van probiotica van korte duur is. En ik heb daar wel beeld bij want de meeste mensen die ik ken die goede resultaten bereiken met probiotica (in geval van chronische problemen) moeten het ook in blijven nemen. Kortom, alles wat we nu vinden over probiotica is nog niet gebeiteld in steen.... Best lastig, voor de consument!

Nu schrijf je "Ik denk zelf dat probiotica veel meer toekomst hebben dan probiotica omdat dat een beter lange termijn effect heeft". Bedoel je "ik denk dat prebiotica veel meer toekomst hebben dan probiotica"? In welke zin bedoel je dat? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het eten van groenten of het innemen van psyllium effect heeft op langere termijn? Ik bedoel: als je daar mee stopt, is het effect dan ook niet snel weg?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door