Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3372144
Oké dankjullie!

Dan heb ik twee opties:
Ofwel start ik morgen met het normale voer terug na twee dagen rundsvlees. Het normale bevat zowieso al niet zoveel vet aangezien ik dat voor het malen afsnijdt.

Ofwel doe ik vanaf morgen bij dat rundvlees eierschaalpoeder. (Geplette eierschaal zal wellicht hetzelfde niet zijn? ;) )
(Gemalen bot zelf heb ik niet meer apart tenzij ik kippennekken vermaal maar dat zal wellicht niet zo prima zijn)

Ik vind dit moeilijk om te weten wat best is voor hem, geef dit eerlijk toe. Er moet met zoveel rekening gehouden worden
Laatst gewijzigd door Paulus5 op vr 29 mar 2019, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3372145
Julie5 schreef:De uitslag is zoals verwacht positief op giardia
De dierenarts heeft dit voorgeschreven. Kan wel even navragen voor panacur eventueel. Is dit beter voor giardia? Heb niet zo veel kaas gegeten qua medicatie van honden, sorry.
Anders bel ik nog even vanmiddag.

En ik ga zowieso geen koolhydraten geven en geef nu zuiver rundsvlees. Ik was van plan van binnen een 10tal dagen weer het gewone gemalen vlees dat ze anders krijgt te geven.

O t is vooral nieuwsgierigheid hoor
ik zat me af te vragen of je (men) zo niet resistentie in de hand zou werken... als panacur ook werkt ( of zou kunnen werken ) waarom je dan direct zou starten met het vervolgmiddel
Maar daar heb ik veel te weinig kaas van gegeten om een zinnige conclusie te vormen
Door Paulus5
#3372148
Too schreef:O t is vooral nieuwsgierigheid hoor
ik zat me af te vragen of je (men) zo niet resistentie in de hand zou werken... als panacur ook werkt ( of zou kunnen werken ) waarom je dan direct zou starten met het vervolgmiddel
Maar daar heb ik veel te weinig kaas van gegeten om een zinnige conclusie te vormen
Aah oké wist ik niet dat dat de reden was. Dacht dat het echt beter was van eerst met het begin te starten. Ik zal het de volgende keer vragen aan da.
#3372150
Lizzy schreef:Ja, dat klopt, dat deed men "vroeger", rijstwater geven. Maar het helpt allemaal niks en bij giardia gaf ik inderdaad geen rijst en ook geen rijstwater. Ik zou zeker iets van calcium geven (gemalen eierschaalpoeder) want anders houdt ze dunne ontlasting alleen al daardoor.
Ah OK. Kulverhaal dus. ;D
Grrr.. Heb ik vroeger voor niets aldue vieze 'rijstsoep' opgegeten.
Door Paulus5
#3372172
Nog een laatste vraagje voor nu: de combinatie spiervlees, orgaanvlees, bot zoals gewoonlijk kan geen kwaad als ik dit geef? Of zou ik best bv nog wat kippenvleugel bijgeven zodat orgaan wat lager is in percentage? Heb het namelijk al allemaal op voorhand samengesteld maar kan dit nog toevoegen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3372176
Julie5 schreef:Nog een laatste vraagje voor nu: de combinatie spiervlees, orgaanvlees, bot zoals gewoonlijk kan geen kwaad als ik dit geef? Of zou ik best bv nog wat kippenvleugel bijgeven zodat orgaan wat lager is in percentage? Heb het namelijk al allemaal op voorhand samengesteld maar kan dit nog toevoegen
Ik zou dus gewoon het normale voer geven en dat aanvullen met psyllium en probiotica.
Je geeft gemalen toch? Gevoelsmatig zou ik dat wel doen omdat het wat makkelijker verteerd.
Door Paulus5
#3372178
pluk schreef:Ik zou dus gewoon het normale voer geven en dat aanvullen met psyllium en probiotica.
Je geeft gemalen toch? Gevoelsmatig zou ik dat wel doen omdat het wat makkelijker verteerd.
Ja ik ga deze nu gemalen geven. Krijgt beide maar voorlopig dan toch even gemalen blijven geven.
En samen met okugest en probiotica inderdaad!
Zal het zo doen. Danku
Door Janie2
#3372181
Welke probio geef je?
Ik zou nu naast doorsnee met lacto en bifidus vol gas geven met bacillus coagulans (een spore) en misschien boulardii (een gist). En ff enzymen en een multi erbij. Zo lang diarree geeft minder opname en met de enzymen help je toch de vertering ff.
Door Paulus5
#3372183
Janie2 schreef:Welke probio geef je?
Ik zou nu naast doorsnee met lacto en bifidus vol gas geven met bacillus coagulans (een spore) en misschien boulardii (een gist). En ff enzymen en een multi erbij. Zo lang diarree geeft minder opname en met de enzymen help je toch de vertering ff.
Ik geef puur probiotica en golden paste en okugest
En in mensentaal? ;)
Kan je voorbeeld geven eventueel? Vind ik makkelijker
Door src_esther
#3372206
Julie5 schreef:Ik geef puur probiotica en golden paste en okugest
En in mensentaal? ;)
Kan je voorbeeld geven eventueel? Vind ik makkelijker
Dat is een prima keuze.
Enne, zoals pluk al voorstelt een beetje psyllium (dosering weet ik niet precies, halve of hele theelepel?) aan het voer toevoegen om er voor te zorgen dat de ontlasting iets vaster wordt.
Door Paulus5
#3372208
src_esther schreef:Dat is een prima keuze.
Enne, zoals pluk al voorstelt een beetje psyllium (dosering weet ik niet precies, halve of hele theelepel?) aan het voer toevoegen om er voor te zorgen dat de ontlasting iets vaster wordt.
Oké perfect! Is die ultradiar niet voorlopig hetzelfde? Ik wil namelijk ook niet dat ze straks helemaal niet meer kan poepen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door