Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#3371226
Niet bij sw iin de buurt, Overijssel. Maar ik ga wel wat Google op online shops. Ik vrees alleen dat kalkoen net zo ongezond is als kip tegenwoordig dus misschien niet veel meerwaarde. Mager rund of paard is dan misschien ook een optie.
Door BlissSpirit
#3371230
Nee, dat is inderdaad niet? Echt in de buurt, jammer.
Beterschap voor je maatje

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3371231
Florisvlees, zie v&a, heeft ook regelmatig kalkoenspiervlees, staat er nu helaas niet bij.
En dogmeat heeft kalkoendijbeenspiervlees à €4,72/kg :)
#3375274
Epke gaat intussen redelijk goed na de pancreatitis die hij een tweetal maanden geleden had. Heeft goede ontlasting op koolvis met pompoen als basis, aangevuld met renske vers lam. Zonder enzymen nog beter dus daar zijn we mee gestopt. Ook een ander merk enzym zorgde eerder voor slappere als stevige ontlasting. Langzaam komt hij ook weer een beetje op gewicht.

Wat nu wel weer de kop op steekt zijn wat allergische klachten. Wat bultjes ter hoogte van de vioolklier, en in de droge periode van week geleden, heel veel last van tranende ogen. Dat was ook echt hooikoorts gerelateerd, het begon echt zodra ie buiten kwam en nu naa een paar buiiige dagen is het zo goed als over. Een beetje krabberig blijft ie wel, zonder echt specifieke plekken, behalve dan de staart.

Dus al met al voorruitgang op het belangrijkste.

Nu denk ik eraan om een allergietest te doen, zodat ik iig een basis heb waar vanuit ik verder kan gaan werken. Ik heb gezocht op de europese aanbieder van nutriscan (animon duitsland). Die blijken die nu niet meer aan te bieden maar een eigen? of andere test te hebben op ongeveer dezelfde principes. Meer voedingsmiddelen in de test, getest wordt echter alleen op IgA voor zover ik kan zien. Niet op IgM. Weet er iemand of dat een belangrijk verschil is mbt de uitslag. Ze geven zelf aan dat het hetzelfde is alleen meer voedingsstoffen die onderzocht worden. Prijs ligt 100 euro onder de Nutriscan, maar dat is niet per sé doorslaggevend qua beslissing.

Iemand die daar iets zinnings over kan zeggen? https://www.anidom.de/haustiere-allergi ... tvarianten
Door Lizzy
#3375279
Fijn dat het redelijk goed met hem gaat!

Ik heb hierover vorig jaar nog een mailtje aan Hemopet in de US gestuurd. Ik weet niet hoe je Engels is?

Hi Lizzy,

We actually send this kit all over the world even in the European Market they just need to go our website and order the test and we send it out to them directly. The test is only done here in the US as this is where Dr. Dodds Laboratory is for running this test..hope this helps, Karen.


Nutriscan <[email protected]>
Subject: Nutriscan in Europe/the Netherlands

=====

Wat ik zou doen? Ik zou Dr. J. Dodds een mail sturen en haar dit vragen. Mocht je hulp nodig hebben met een mail kunnen we je natuurlijk altijd helpen!
Door Juul
#3375282
Dank je wel, mijn engels is goed genoeg voor een mailtje denk ik. Wat ik precies moet vragen is wat anders. Maar het mailtje is eind vorige week al verzonden. Ik wacht nog op antwoord. Van animon kreeg ik onderstaande op dieper doorvragen,aar dat zegt me eigenlijk ook nog niet zo heel veel. "beim UVITAL Test wird auch auf verschiedene im Speichel nachweisbare Immunproteine getestet. Dem UVITAL Screen liegt jedoch eher ein ganzheitliches Prinzip zugrunde, d.h. es unterscheidet nicht zwischen verschiedenen Proteinen, sondern gibt als Ergebnis „Positiv“, wenn eine eindeutige Reaktion auf das Allergen vorliegt, unabhängig vom Typ des Immunproteins." Als het goed is gaan we 4 mei naar Tannetje en hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer. Maar wil eigenlijk zo snel mogelijk, als het tot een test komt dan duurt dat incl. Verzenden ook weer weken.
Door Lizzy
#3375304
Juul schreef:Dank je wel, mijn engels is goed genoeg voor een mailtje denk ik. Wat ik precies moet vragen is wat anders. Maar het mailtje is eind vorige week al verzonden. Ik wacht nog op antwoord. Van animon kreeg ik onderstaande op dieper doorvragen,aar dat zegt me eigenlijk ook nog niet zo heel veel. "beim UVITAL Test wird auch auf verschiedene im Speichel nachweisbare Immunproteine getestet. Dem UVITAL Screen liegt jedoch eher ein ganzheitliches Prinzip zugrunde, d.h. es unterscheidet nicht zwischen verschiedenen Proteinen, sondern gibt als Ergebnis „Positiv“, wenn eine eindeutige Reaktion auf das Allergen vorliegt, unabhängig vom Typ des Immunproteins." Als het goed is gaan we 4 mei naar Tannetje en hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer. Maar wil eigenlijk zo snel mogelijk, als het tot een test komt dan duurt dat incl. Verzenden ook weer weken.
Ik zou Dr. Dodds een mail sturen met "deze test doen ze in Dld, gebaseerd op xxx en wat is het verschil met die test van u, waarom kan ik beter die nemen". Ik krijg overigens een beetje een unheimlich gevoel als ik UVITAL test in tik en ik krijg alleen de site va deze Duitse dierenarts te zien... En dan kom ik op die Duitse website en daar staat eigenlijk niks, nul uitleg. Ik deed die van Dodds!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door