Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nugget
#3370181
Duke, mijn reu is afgelopen vrijdag met spoed geopereerd aan een darmblokkade; meneer bleek een dennnenappel te hebben ingeslikt.
Hij leek op te knappen, maar afgelopen zondag zat ik bijnde weekend-DA, omdat ik het niet vertrouwde.
2 uur later zat ik in Utrecht waar hij met spoed op de IC is opgenomen wegens lekkage.
Hij is weer geopereerd en dit keer duurde het 6 uur.
Het bleek dat de inwendige hechtingen niet meer vindbaar waren.
Het is zowel mijn eigen DA als de chirurg een raadsel hoe dat kan.
Maar ik bedacht me het volgende, zou het niet zo kunnen zijn dat bij een hond die barft en dus een maagzuur heeft met een veel lager PH-gehalte (veel zuurder dus), dat daardoor hechtingen die gemaakt zijn met normaal materiaal te snel oplossen?
De hechtingen zaten op 2 plaatsen bij het overgangsstuk dunne en dikke darm.
Weet iemand of dit zou kunnen?
#3370182
Joh, wat een akelige toestand! Hoe gaat het nu met je mannetje?

Mijn eerste reactie is dat het maagzuur zich in de maag bevindt en niet in de darmen, en in de maag zijn werk verricht. Daardoor lijkt me het niet logisch dat hechtingen tussen de dunne en dikke darm door maagzuur kunnen oplossen. Maar ik weet niet hoeveel maagzuur er bij de spijsvertering meegaat de darmen in nadat het de maag heeft verlaten, dus ik weet niet of de hechtingen daardoor misschien kunnen oplossen.

Aan mij heb je dus niets, maar ik wens je uiteraard veel beterschap en een hopelijk snel weer kerngezonde hond!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3370183
Oei wat naar!

Maagzuur hoort in de maag te blijven. Mijn hond had een probleem aan zijn maag en doordat er maagzuur de darm in kwam had hij daar stevige irritatie. Zoek naar eens op reflux. Hij had reflux in zijn darmen dus. Ik denk dus niet dat het door maagzuur komt.
Door Lizzy
#3370209
Nugget schreef:Duke, mijn reu is afgelopen vrijdag met spoed geopereerd aan een darmblokkade; meneer bleek een dennnenappel te hebben ingeslikt.
Hij leek op te knappen, maar afgelopen zondag zat ik bijnde weekend-DA, omdat ik het niet vertrouwde.
2 uur later zat ik in Utrecht waar hij met spoed op de IC is opgenomen wegens lekkage.
Hij is weer geopereerd en dit keer duurde het 6 uur.
Het bleek dat de inwendige hechtingen niet meer vindbaar waren.
Het is zowel mijn eigen DA als de chirurg een raadsel hoe dat kan.
Maar ik bedacht me het volgende, zou het niet zo kunnen zijn dat bij een hond die barft en dus een maagzuur heeft met een veel lager PH-gehalte (veel zuurder dus), dat daardoor hechtingen die gemaakt zijn met normaal materiaal te snel oplossen?
De hechtingen zaten op 2 plaatsen bij het overgangsstuk dunne en dikke darm.
Weet iemand of dit zou kunnen?
Ai! Wat een ellende :'(

Maar het antwoord is nee., dat kan niet. Ten eerste komt maagzuur daar niet. Maar ten tweede is gebleken dat er geen verschil is in zuurgraad van honden die BARF eten of honden die brok eten. Een misverstand dat jarenlang heeft geheerst maar uit onderzoek is gebleken dat dit niet het geval is.

Heel veel sterkte met Duke :-*
Door Lizzy
#3370218
Nugget schreef:Duke is om 14.50 uur in mijn armen gestorven.
Toen zijn ziel wegglipte nam die een groot stuk van mijn hart mee.
Oh nee :o :'( :'( :'( :'( :'(

OMG. Wat verschrikkelijk :'( :'( :'( :'(

Oh nee, het is echt te verschrikkelijk....... Ik wens je echt ontzettend veel sterkte :'( :'( :'( :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door