Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3366806
Hallo allen.
Ik heb een probleempje met een herplaatser.

Hondje is hier sinds half november. Kreeg bij de vorige eigenaar ook kvv.
Dus hier ook net zoals mijn 2 andere honden.
Ze is 1,5 jaar.

Het probleem, ze stinkt giga uit haar bek. Tanden zien mooi schoon, dus denk uit de maag.
Ze krijgt groente bij het eten, verschillende kvv's.
heb ook al maagcompositum geprobeerd, maar niks helpt.

Ook blijft ze erg vreten buiten. En dat is over het algemeen echt happen gras en als ze de kans krijgt kattenpoep, maar dat proberen die andere 2 van mij ook.
Kan gedrag zijn, ze komt bij een fokker/kennel vandaan die meerdere honden had.
n het begin was ze hier erg druk en wat nerveus, dat gaat echt al een stuk beter!!

Het is een echte vreetzak, lijkt geen stop te kunnen.
Het is een hondje van 9,5 kilo. Mooi postuur, absoluut niet te dik. Erg actief!!! En ze krijgt 300 gram per dag en nog wat snacks tussendoor.
Dat moet toch genoeg zijn.....

Iemand een idee??
#3366819
chery schreef:Hallo allen.
Ik heb een probleempje met een herplaatser.

Hondje is hier sinds half november. Kreeg bij de vorige eigenaar ook kvv.
Dus hier ook net zoals mijn 2 andere honden.
Ze is 1,5 jaar.

Het probleem, ze stinkt giga uit haar bek. Tanden zien mooi schoon, dus denk uit de maag.
Ze krijgt groente bij het eten, verschillende kvv's.
heb ook al maagcompositum geprobeerd, maar niks helpt.

Ook blijft ze erg vreten buiten. En dat is over het algemeen echt happen gras en als ze de kans krijgt kattenpoep, maar dat proberen die andere 2 van mij ook.
Kan gedrag zijn, ze komt bij een fokker/kennel vandaan die meerdere honden had.
n het begin was ze hier erg druk en wat nerveus, dat gaat echt al een stuk beter!!

Het is een echte vreetzak, lijkt geen stop te kunnen.
Het is een hondje van 9,5 kilo. Mooi postuur, absoluut niet te dik. Erg actief!!! En ze krijgt 300 gram per dag en nog wat snacks tussendoor.
Dat moet toch genoeg zijn.....

Iemand een idee??
Ik vind 300 gram niet erg veel hoor, voor een kleine hond. Dat is nog geen 3,5% van het lichaamsgewicht. Mijn honden van tussen de 25 en 30 kg gingen daar op die leeftijd echt dood van de honger op zo'n percentage/hoeveelheid en hadden veel meer nodig. Dus ik zou toch kijken of je haar niet wat meer kan geven. Misschien wordt ze er tot je verbazing niet 1 gram zwaarder van en verbruikt ze het allemaal.

Qua ruiken uit d'r straatje zou je eens kunnen proberen om chlorella te geven. Dat helpt bij vieze luchtjes en dat ontgift. Ik zou wel voor een degelijk merk gaan. Deze is erg goed: https://www.leefbewust.com/webwinkel/pr ... chlorella/. Ik zou wel met een klein beetje beginnen en langzaam opbouwen. Bijvoorbeeld met 1 pilletje per dag, een paar dagen lang en dan naar 2 pillen per dag, weer een paar dagen en zo langzamerhand naar een pilletje of 5 a 8 per dag (afhankelijk hoe ze reageert) en dat dan een tijdje volhouden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3366843
Ik vind 300 gram ook zeker niet veel voor een jonge actieveling, maar het gaat er toch ook om hoe de hond er uit ziet, niet te dik en niet te dun. Als hij goed uitziet zou het genoeg moeten zijn. Natuurlijk kan je meer voer proberen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het gesnack van poep daarmee ophoudt. Ze vinden dat gewoon veels te lekker. Dat gras, blijft dat erin en gaat het door de darmen, of wordt dat weer opgegeven? Veel honden vinden gras ook gewoon lekker, de mijne begonnen er de dag mee zodra ze 's ochtends van de riem gingen. Alle drie stonden ze als koeien te grazen voor dat ze aan de ren gingen. Maar ik zag er nooit een spriet van terug. Als dat gras eten geen probleem oplevert zou ik me daar niet druk om maken.
#3366847
Bedankt voor de reacties!!
Chlorella is een goede, die ga ik proberen.
Ik dacht 300 gram is genoeg.
De andere van mij zijn 12,5 en 11 kilo en die krijgen ook 300 gram en hebben hier echt genoeg aan...
Dus ik dacht dan heeft zij er ook genoeg aan.
Ik ga eens iets meer voeren.

Het gras kotst ze niet uit, maar komt er keurig aan de andere kant weer uit.
#3367405
De chlorella doet zijn werk!!
Zeker 80% minder stank uit haar bek.
Ik geef nu 2 tabletjes op een dag.
Ze krijgt dit nu 3 dagen.
Moet ik nog verhogen. Ik merk niks aan haar of zal ik het op 2 houden?
En hoelang moet ze kuren?
#3367431
chery schreef:De chlorella doet zijn werk!!
Zeker 80% minder stank uit haar bek.
Ik geef nu 2 tabletjes op een dag.
Ze krijgt dit nu 3 dagen.
Moet ik nog verhogen. Ik merk niks aan haar of zal ik het op 2 houden?
En hoelang moet ze kuren?
Je mag nog best omhoog. Ik zou langzaam opbouwen naar 5 tabletten op een dag. En dan even kijken hoe het gaat. Is de stank dan helemaal weg of niet. En dan bepalen of je nog verder omhoog gaat of 5 tabletten aanhoud. Ik zou dat zeker een week of 3 geven. Misschien zelfs wel langer. En dan terug afbouwen naar 2 tabletten per dag. En dat weer een paar weken blijven geven. En dan kijken of het zonder kan.

Even over chlorella: zie het niet als een supplement maar eerder als super gezond voedsel met veel voordelen (waaronder ontgiften, reinigen). Mijn honden krijgen bijna alle dagen per week chlorella (en spirulina).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door