Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3366959
Ondertussen net van de da te horen gekregen dat Laika een mastceltumor II heeft. :( De tumor is niet helemaal weggesneden (maar dat vermoedde ik al, de da had het na de operatie over 2 sliertjes die uit de vetknobbel vertrokken en die hij niet helemaal had weggehaald, omdat hij niet wist hoever hij moest snijden), dus waarschijnlijk moet ze over een paar maanden opnieuw onder het mes. :'(
Door Anne in Zweden
#3367023
Ja, het is een hoop zorgen bij elkaar zo, maar goed, we doen maar go-with-the-flow en hopen en bidden dat we nog een tijdje van onze knuffies mogen genieten. Helemaal klagen mag ik natuurlijk niet; de heren hebben allebei al een respectabele leeftijd, dat is niet alle hondenbaasjes gegund. Laika's mastceltumor is een domper, maar ze gaat 21 februari opnieuw onder het mes, en als het lukt de rest van de tumor te verwijderen, mogen we hopelijk ook met haar nog een paar moooie jaren tegemoet zien.

Dank voor alle lieve woorden! :-*
#3368829
Even een updeetje. Laika is afgelopen donderdag opnieuw geopereerd aan de tweedegraads mastceltumor. Is gelukkig allemaal goed gegaan, ze is inmiddels weer helemaal de oude qua eten, drinken, p&p, en bedelen om aandacht en restjes kattenvoer. :biggrin2: Ze heeft een flinke jaap in haar zij (de tumor zat zeg maar tussen ribbenkast en heup in), en ik heb meteen ook aan de andere zij twee verdachte plekjes laten weghalen. De boel wordt weer onderzocht, hopelijk is de bestaande tumor nu helemaal weg en zijn die twee nieuwe plekjes niks akeligs. Over een week of twee de uitslag.

Max gaat ook prima. Hij eet goed, draaft nog steeds voorop tijdens wandelingen en heeft niet meer in zijn mand geplast sinds die twee keer, een tijdje geleden; hij kan weer gewoon 10-12 uur zonder te plassen doorslapen 's nachts. Hij krijgt sinds een week cbd-olie met THC, en hoewel ik geen verschil bij hem merk wanneer hij zijn druppels net heeft opgeslobberd, vind ik hem in het algemeen opgewekter en agieler. Hij krijgt geen kurkuma en geen Flexijoint meer, wel Doils, mariadistel en solidago.

Scotch maakte me gisteren aan het schrikken door na de wandeling door zijn rechterachterpoot te zakken, verschillende keren. Hij kon gewoon bijna niet op zijn achterhand leunen, moest echt heel raar staan om niet in elkaar te zakken. Maar gisteravond was het al wat beter, en vandaag was alles weer normaal. Hij heeft gisteren een paar keer rare bewegingen moeten maken om door de sneeuw te ploegen (eigen schuld, hij moest zo nodig achter Laika aan ruiken), ik denk dat dat wat te veel was.
Wel heeft hij een rare verdikking achter zijn ribbenkast rechts, naast de ruggengraat. Het is geen losse knobbel, het voelt meer als een dikke harde spier op die plek. Kan er van binnenuit iets tegenaan drukken (weet ik veel, een al dan niet kwaadaardige niertumor of zo?) die de spier naar buiten drukt? De verdikking zit er nu een week, ik wilde eerst even aankijken of die weer zou verdwijnen na een paar dagen (het is zo kolere glad op het weggetje voor ons huis, een misstap is zo gemaakt voor een hond die al geen al te sterke achterhand meer heeft). Morgen ga ik toch de da maar even bellen voor een afspraak. Niet dat ik verwacht dat het iets behandelbaars is (Scotch is bijna 15,5 jaar en zijn lever- en nierwaarden waren een paar jaar geleden al vrij slecht), maar om zelf zekerheid te krijgen. Ik merk dat ik de hele tijd zit te denken: zou het dit kunnen zijn, of dat, en hoe is het met zijn bloedwaarden, en en en, en dat leidt me gewoon te veel af. Ik denk aan een bloedtestje en een echo; misschien heeft Scotch ook nog baat bij Zentonil (wat Max krijgt voor zijn lever). Misschien is het allemaal overbodig bij een hond van Scotch' leeftijd, maar nogmaals, het is meer zodat ik me niet de hele tijd van alles zit af te vragen. Er moet ook nog gewerkt worden namelijk, eigenlijk... ::)

Tot zover de update. De zorgen worden niet minder, maar ik merk dat ik wat Scotch betreft toch een bepaalde berusting begin te ontwikkelen met betrekking tot wat onvermijdelijk komen gaat. Ooit. :(
#3368844
Ik hoop dat Laika helemaal schoon blijkt en snel weer echt de oude is.

En dat Max lekker "doorgaat" met hoe hij nu is. En mooi dat voor jouw gevoel de CBD/THC iets doet! Ik twijfel zelf ook nog of ik Joris mariadistel zal gaan geven, maar aangezien mijn vorige poging in een groot diarree-festijn eindigde ben ik daar een beetje huiverig voor. Misschien wel geheel ten onrechte.

De berusting qua conditie van Scotch herken ik en ik ken ook het ambivalente.... Hoop dat de bult zo vanzelf verdwijnt!! En dat de achterhand idd gewoon overbelasting is.

Sterkte met de zorgen :-* :-* :-*
#3368872
Anne in Zweden schreef:Even een updeetje. Laika is afgelopen donderdag opnieuw geopereerd aan de tweedegraads mastceltumor. Is gelukkig allemaal goed gegaan, ze is inmiddels weer helemaal de oude qua eten, drinken, p&p, en bedelen om aandacht en restjes kattenvoer. :biggrin2: Ze heeft een flinke jaap in haar zij (de tumor zat zeg maar tussen ribbenkast en heup in), en ik heb meteen ook aan de andere zij twee verdachte plekjes laten weghalen. De boel wordt weer onderzocht, hopelijk is de bestaande tumor nu helemaal weg en zijn die twee nieuwe plekjes niks akeligs. Over een week of twee de uitslag.
Gelukkig is dat weer achter de rug! En fijn dat Laika zich weer goed voelt. Ik ga duimen. Dat nu alles weggehaald is en dat de twee verdachte plekjes niks zijn :-*
Max gaat ook prima. Hij eet goed, draaft nog steeds voorop tijdens wandelingen en heeft niet meer in zijn mand geplast sinds die twee keer, een tijdje geleden; hij kan weer gewoon 10-12 uur zonder te plassen doorslapen 's nachts. Hij krijgt sinds een week cbd-olie met THC, en hoewel ik geen verschil bij hem merk wanneer hij zijn druppels net heeft opgeslobberd, vind ik hem in het algemeen opgewekter en agieler. Hij krijgt geen kurkuma en geen Flexijoint meer, wel Doils, mariadistel en solidago.
OK! Een kleine lichte subtiele verbetering! Nou ja, dat is wel mooi.
Scotch maakte me gisteren aan het schrikken door na de wandeling door zijn rechterachterpoot te zakken, verschillende keren. Hij kon gewoon bijna niet op zijn achterhand leunen, moest echt heel raar staan om niet in elkaar te zakken. Maar gisteravond was het al wat beter, en vandaag was alles weer normaal. Hij heeft gisteren een paar keer rare bewegingen moeten maken om door de sneeuw te ploegen (eigen schuld, hij moest zo nodig achter Laika aan ruiken), ik denk dat dat wat te veel was.
Wel heeft hij een rare verdikking achter zijn ribbenkast rechts, naast de ruggengraat. Het is geen losse knobbel, het voelt meer als een dikke harde spier op die plek. Kan er van binnenuit iets tegenaan drukken (weet ik veel, een al dan niet kwaadaardige niertumor of zo?) die de spier naar buiten drukt? De verdikking zit er nu een week, ik wilde eerst even aankijken of die weer zou verdwijnen na een paar dagen (het is zo kolere glad op het weggetje voor ons huis, een misstap is zo gemaakt voor een hond die al geen al te sterke achterhand meer heeft). Morgen ga ik toch de da maar even bellen voor een afspraak. Niet dat ik verwacht dat het iets behandelbaars is (Scotch is bijna 15,5 jaar en zijn lever- en nierwaarden waren een paar jaar geleden al vrij slecht), maar om zelf zekerheid te krijgen. Ik merk dat ik de hele tijd zit te denken: zou het dit kunnen zijn, of dat, en hoe is het met zijn bloedwaarden, en en en, en dat leidt me gewoon te veel af. Ik denk aan een bloedtestje en een echo; misschien heeft Scotch ook nog baat bij Zentonil (wat Max krijgt voor zijn lever). Misschien is het allemaal overbodig bij een hond van Scotch' leeftijd, maar nogmaals, het is meer zodat ik me niet de hele tijd van alles zit af te vragen. Er moet ook nog gewerkt worden namelijk, eigenlijk... ::)
Pffft. Gaat lekker zeg :-\ :-X . Ik ben wel benieuwd wat de dierenarts er van zegt.
Tot zover de update. De zorgen worden niet minder, maar ik merk dat ik wat Scotch betreft toch een bepaalde berusting begin te ontwikkelen met betrekking tot wat onvermijdelijk komen gaat. Ooit. :(
:-*
Sterket met alles!
#3368909
Pauline schreef:Ik hoop dat Laika helemaal schoon blijkt en snel weer echt de oude is.

En dat Max lekker "doorgaat" met hoe hij nu is. En mooi dat voor jouw gevoel de CBD/THC iets doet! Ik twijfel zelf ook nog of ik Joris mariadistel zal gaan geven, maar aangezien mijn vorige poging in een groot diarree-festijn eindigde ben ik daar een beetje huiverig voor. Misschien wel geheel ten onrechte.

De berusting qua conditie van Scotch herken ik en ik ken ook het ambivalente.... Hoop dat de bult zo vanzelf verdwijnt!! En dat de achterhand idd gewoon overbelasting is.

Sterkte met de zorgen :-* :-* :-*
Je zit bij Joris natuurlijk met die tumor, maar zou Zentonil Advanced nog iets voor hem kunnen betekenen? Ik heb de indruk dat Max daar goed van is opgeknapt. Natuurlijk weet ik niet of Joris' maag Zentonil kan hebben, maar het is een receptvrij 'medicament', misschien weet je da of het iets voor Joris zou kunnen zijn.

Het is verkrijgbaar bij Medpets.nl, al bestel ik het zelf via Amazon inmiddels, omdat de Advanced 400 daar 30 (!) euro per verpakking goedkoper is.

https://www.medpets.nl/zentonil-advance ... 00-475-656 voor gebruikerservaringen.

Aan de andere kant: als Joris happy en stabiel is, is het misschien beter niet meer te gaan goochelen met medicatie.
#3368911
Dank iedereen, voor de lieve woorden. Scotch heeft geen rare achterhandstandjes meer vertoond, dus ik hoop dat het echt een kwestie van overbelasting was die dag. A.s. donderdag gaan we naar de da met 'm, eens kijken. En verder is ie eigenlijk zichzelf wel, over het geheel genomen, dus gaan we maar gewoon verder met genieten van iedere dag die ons met hem gegund is. Een beetje vertrouwen moet ik mezelf ook dwingen te hebben; hij is niet incontinent, plast geen bloed, drinkt niet overmatig veel, poept goed, en komt drie keer per dag vrijwillig mee wandelen (hoewel straks waarschijnlijk niet, want het regent. :biggrin2: )
Al met al toch ook wat lichtpuntjes voor een hond van zijn leeftijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door