Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3355248
Heb je de sdma waarde laten prikken? Zo niet wel dien want die waarde zegt daadwerkelijk wat over de nierfunctie. Bij misty waren de nierwaarden drama, ze wilde ook spoelen, dat heb ik geweigerd, had er geen goed gevoel over. Ik had gelijk de sdma waarde zat ruim id normaal waarde. Als ik haar had laten spoelen had dat haar dood kunnen betekenen.

https://www.idexx.com/en/veterinary/ref ... a-matters/
#3355252
Cindy de Wolf schreef:Heb je de sdma waarde laten prikken? Zo niet wel dien want die waarde zegt daadwerkelijk wat over de nierfunctie. Bij misty waren de nierwaarden drama, ze wilde ook spoelen, dat heb ik geweigerd, had er geen goed gevoel over. Ik had gelijk de sdma waarde zat ruim id normaal waarde. Als ik haar had laten spoelen had dat haar dood kunnen betekenen.

https://www.idexx.com/en/veterinary/ref ... a-matters/
Bedankt voor de link maar bij de hond van TS kunnen de nieren op de echo niet eens meer gevonden worden, dus dat is een iets ander verhaal. Overigens wel raar dat bij jouw hond de UREA en CREA heel slecht waren en dan de SDMA niet want de SDMA is juist om in een nog veel eerder stadium nierproblemen te ontdekken. Wat was hier dan de verklaring voor, van jouw dierenarts? Idexx zelf zegt daar namelijk ook van "This combination of results is uncommon" ("what if crea is increased and sdma is norma?"). En welke waardes noem jij een drama? En hoe bedoel je zou een infuus haar dood hebben kunnen betekenen?
#3355259
Lizzy schreef:Bedankt voor de link maar bij de hond van TS kunnen de nieren op de echo niet eens meer gevonden worden, dus dat is een iets ander verhaal. Overigens wel raar dat bij jouw hond de UREA en CREA heel slecht waren en dan de SDMA niet want de SDMA is juist om in een nog veel eerder stadium nierproblemen te ontdekken. Wat was hier dan de verklaring voor, van jouw dierenarts? Idexx zelf zegt daar namelijk ook van "This combination of results is uncommon" ("what if crea is increased and sdma is norma?"). En welke waardes noem jij een drama? En hoe bedoel je zou een infuus haar dood hebben kunnen betekenen?
Misty was ontzettend ziek begin januari, vanaf vakantieadres met spoed naar Eersel. Na prikken en klinisch onderzoek in combinatie met wat wij al geprobeerd hadden bleken ureum en crea heel slecht te zijn. Ze zou per direct opgenomen moeten worden en minstens 24 uur gespoeld moeten worden en dan op hoop van zegen. Maar ik vertrouwde dat niet en heb haar mee naar huis genomen. Ze hadden daar wel de SDMA geprikt maar dat duurde dan 3-5 dagen tot de uitslag en ze dachten niet dat ze nog zo lang zou hebben. De volgende dag ben ik hier naar mijn DA in Den Haag geweest en die had zoiets van; die hond heeft geen nierfalen, wel uitgedroogd maar geen nierfalen dus onderhuids infuus en AB mee. Bleek dus de SDMA waarde normaal te zijn. Als ik haar had laten spoelen dan verdrink je je hond. De nieren zijn prima maar kunnen dan zoveel vocht niet aan en dan kan het fout aflopen. https://www.idexx.eu/nederland/products ... menu/sdma/ Misty viel in de 3e categorie.
#3355264
Cindy de Wolf schreef:Heb je de sdma waarde laten prikken? Zo niet wel dien want die waarde zegt daadwerkelijk wat over de nierfunctie. Bij misty waren de nierwaarden drama, ze wilde ook spoelen, dat heb ik geweigerd, had er geen goed gevoel over. Ik had gelijk de sdma waarde zat ruim id normaal waarde. Als ik haar had laten spoelen had dat haar dood kunnen betekenen.

https://www.idexx.com/en/veterinary/ref ... a-matters/
Bedankt voor je reactie en het meedenken.
Maar zoals Lizzy al schreef was het op de echo wel heel duidelijk. Afbeelding
Links een hele kleine nier en rechts niet te vinden. Dus dat de hoge waarde ook echt wijzen op een slechte nierfunctie is wel duidelijk in dit geval.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355370
Helaas gaat het niet zo goed met mijn meisje. :'(
Ze is gisteren voor de laatste keer gespoeld en haar bloedwaardes zijn niet positief.
Ipv dat ze gedaald zijn, zijn ze ondanks het infuus gestegen. :(
Toen ze gisteren thuis kwam heeft ze nog lekker gegeten en dit is er ook in gebleven, maar vanmorgen wilde ze helemaal niets.
ook het korte plasrondje was teveel voor haar. Ze kijkt ook niet fit uit haar oogjes en is niet onze blije gup.
Tussen de middag nam ze heel enthousiast haar pilletjes aan, dus gaf haar ook een beetje eten en dat at ze op, was zo blij als een klein kind, maar helaas lag het er ook een minuut later weer uit.
Ben nu, als laatste hoop, kip aan het koken en kijk aan het eind van de middag of ze dit wel wil met een sneetje brood (haar favo fastfood) :shy:
ik weet het, het is niet goed, maar liever dat ze nu wat eet, dan niet eet.
we zijn bang dat het toch sneller gaat dan iemand vorige week had kunnen denken :'( :'(
Duimen jullie nog even mee voor haar??
#3355379
BlissSpirit schreef:Helaas gaat het niet zo goed met mijn meisje. :'(
Ze is gisteren voor de laatste keer gespoeld en haar bloedwaardes zijn niet positief.
Ipv dat ze gedaald zijn, zijn ze ondanks het infuus gestegen. :(
Toen ze gisteren thuis kwam heeft ze nog lekker gegeten en dit is er ook in gebleven, maar vanmorgen wilde ze helemaal niets.
ook het korte plasrondje was teveel voor haar. Ze kijkt ook niet fit uit haar oogjes en is niet onze blije gup.
Tussen de middag nam ze heel enthousiast haar pilletjes aan, dus gaf haar ook een beetje eten en dat at ze op, was zo blij als een klein kind, maar helaas lag het er ook een minuut later weer uit.
Ben nu, als laatste hoop, kip aan het koken en kijk aan het eind van de middag of ze dit wel wil met een sneetje brood (haar favo fastfood) :shy:
ik weet het, het is niet goed, maar liever dat ze nu wat eet, dan niet eet.
we zijn bang dat het toch sneller gaat dan iemand vorige week had kunnen denken :'( :'(
Duimen jullie nog even mee voor haar??
Echt zo ontzettend kl*te, dit :'( . Ik hoop dat het een beetje een terugslag is van de afgelopen dagen en zij zich morgen weer wat beter voelt. Duimen gaan hier op TURBO :-*
#3355383
Lizzy schreef:
Echt zo ontzettend kl*te, dit :'( . Ik hoop dat het een beetje een terugslag is van de afgelopen dagen en zij zich morgen weer wat beter voelt. Duimen gaan hier op TURBO :-*
Dank je wel Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355399
robbiekomvoor schreef:Wat afschuwelijk Ineke! :'(
Mocht je besluiten om cbd olie te proberen,heb ik een goed adres voor je,Janice krijgt het sinds een paar weken voor haar artrose en ze reageert er goed op...
Sterkte! :bigarmhug:
Lief, Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door