Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3387548
Eef+doggies schreef: zo 06 okt 2019, 15:23 Oohh wat fijn!! :-*
Ja hè, want hij doet het intussen zóooo goed!
Hij doet gek, rent weer (minder pijn door Chinese kruiden), zit met z'n kop tegen m'n benen en handen aan te duwen (spelen), gekke sprongen maken als er een 'koekie' wordt uitgedeeld, durft op een schapevacht op het kussen te gaan liggen, dat was eerst :nerves: heul eng!
Voor de laatste plas in de tuin durft hij zelfs langs meneer pien als die bij de deur staat...eerst moest meneer helemaal in het hoekje van de keuken gaan staan...Gabi zit echt héél lekker in z'n vel!
Door - pien -
#3387549
Lizzy schreef: zo 06 okt 2019, 11:52 Is het niet verstandig om eerst een mestonderzoek te laten doen? Als hij geen wormen heeft hoef je niet te ontwormen en dus zijn lichaam niet te belasten. En dan heeft de verhoging ook een andere oorzaak, dus ben je weer wat wijzer.
Ja, we gaan mestonderzoek laten doen. De envelop is binnen!
Door Eef+Stippels
#3387578
- pien - schreef: do 10 okt 2019, 13:46 Ja hè, want hij doet het intussen zóooo goed!
Hij doet gek, rent weer (minder pijn door Chinese kruiden), zit met z'n kop tegen m'n benen en handen aan te duwen (spelen), gekke sprongen maken als er een 'koekie' wordt uitgedeeld, durft op een schapevacht op het kussen te gaan liggen, dat was eerst :nerves: heul eng!
Voor de laatste plas in de tuin durft hij zelfs langs meneer pien als die bij de deur staat...eerst moest meneer helemaal in het hoekje van de keuken gaan staan...Gabi zit echt héél lekker in z'n vel!
Dat is echt top! :)

Uitslag van Het Woud is altijd supersnel, dus weet je dan wat dat betreft ook waar je aan toe bent.
Door - pien -
#3388617
Lizzy schreef: zo 27 okt 2019, 06:26 Goed nieuws! He, fijn dat hij bijna niet meer in z'n liezen sopt. Wat het nou geweest is....????
Ja...wat? Hij heeft anderhalf jaar in z'n liezen gesopt, sinds hij hier kwam en voordat de aap uit de mouw kwam :-X
Maar goed, ik weet nu dat er eea uitgesloten is. En gaan we vrolijk verder ;D
Hij zit zooo goed in z'n vel, wordt een beetje stout, doet gek, loopt voorop met wandelen, trekt aan de riem, springt op als hij eten krijgt of als er iets leuks gebeurt, rent regelmatig door de tuin of door het huis :D durft op een schapevel te liggen wat eerst heul eng was :nerves: ;D
Zo heerlijk :smitten:
Door - pien -
#3409771
Nou, omdat Gabi (weer) ligt te hijgen en meer drinkt gaan we vanmiddag even naar de da. Soppen in z'n liezen doet hij niet..dat vind ik wel een goed teken.
Hij eet weer rauw (kvv), twee maaltijden per dag, met Phytonics Joint Compositum (ook 2x) voor z'n gewrichten, en hij krijgt pijnstiller, allemaal in overleg met Anneke.
Die buikvliesontsteking heeft z'n sporen nagelaten en het is nu niet helemaal pluis dus better safe than sorry!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3409772
Hopelijk komen er geen al te gekke dingen uit het DA bezoek en kan je hem met iets simpels ondersteunen waardoor het hijgen en vele drinken minder erg wordt :-* Sterkte!
Door - pien -
#3409777
Nou, geen gekke dingen. Buik is wat gevoelig, slijmvliezen goed, urine goed en goed geconcentreerd. Gelukkig deed 'ie een plas tegen 'de plasboom' ;D dus die kon meteen worden nagekeken.
Ze zag wel dat z'n ellebogen 'm goed zeer doen, ondanks de pijnstiller :-X Daar kan het hijgen vandaan komen maar dan weten we nog niet waarom 'ie soms zoveel drinkt.
Ik ga even nadenken over wat verder ivm z'n ellebogen. Een andere pijnstiller kan nog (sterker) of iets qua behandeling.
Ze noemde lasertherapie? Ik heb nog niet gezocht op het forum maar is iemand daar bekend mee?
Of fysiotherapie. Golden Paste ben ik ooit mee gestopt maar kan ik wel weer gaan maken.
Door Lizzy
#3409781
- pien - schreef: di 08 sep 2020, 16:40 Nou, geen gekke dingen. Buik is wat gevoelig, slijmvliezen goed, urine goed en goed geconcentreerd. Gelukkig deed 'ie een plas tegen 'de plasboom' ;D dus die kon meteen worden nagekeken.
Ze zag wel dat z'n ellebogen 'm goed zeer doen, ondanks de pijnstiller :-X Daar kan het hijgen vandaan komen maar dan weten we nog niet waarom 'ie soms zoveel drinkt.
Ik ga even nadenken over wat verder ivm z'n ellebogen. Een andere pijnstiller kan nog (sterker) of iets qua behandeling.
Ze noemde lasertherapie? Ik heb nog niet gezocht op het forum maar is iemand daar bekend mee?
Of fysiotherapie. Golden Paste ben ik ooit mee gestopt maar kan ik wel weer gaan maken.
Woon je in de buurt van Vianen, toevallig? Want dan ging ik naar Anne Marie Cuppen.

Misschien anders ook CBD olie erbij? Of had je dat al geprobeerd?
Door - pien -
#3409782
Lizzy schreef: di 08 sep 2020, 19:07 Woon je in de buurt van Vianen, toevallig? Want dan ging ik naar Anne Marie Cuppen.

Misschien anders ook CBD olie erbij? Of had je dat al geprobeerd?
Met CBD-olie ben ik gestopt...ik was aan het opbouwen maar toen heeft 'ie ervan gespuugd staat me bij...

Nee, ik woon niet bij Vianen in de buurt. Zij is chiropractor zie ik?
As vrijdag komt hier al een osteopaat voor Joep, ik heb gevraagd of zij iets voor Gabi (z'n artrose) kan doen...of ze tijd heeft om ook naar hem te kijken.
Door Lizzy
#3409792
- pien - schreef: di 08 sep 2020, 19:51 Met CBD-olie ben ik gestopt...ik was aan het opbouwen maar toen heeft 'ie ervan gespuugd staat me bij...

Nee, ik woon niet bij Vianen in de buurt. Zij is chiropractor zie ik?
As vrijdag komt hier al een osteopaat voor Joep, ik heb gevraagd of zij iets voor Gabi (z'n artrose) kan doen...of ze tijd heeft om ook naar hem te kijken.
Ze is dierenarts, chiropractor en doet acupunctuur. Ze is fantastisch.
Door - pien -
#3409794
Lizzy schreef: wo 09 sep 2020, 09:09 Ze is dierenarts, chiropractor en doet acupunctuur. Ze is fantastisch.
Ik heb geen echte ervaring met deze behandelingen Lizzy...
Zou ze met chiropractie en acupunctuur iets kunnen doen voor z'n artrose?

Ik krijg net een appje van de osteopaat : ze is verkouden en moet afzeggen. Ze zou wel de 24e langs kunnen komen en dan Gabi ook behandelen.
Sjeez, wat een uitzoekwerk en afwegingen. Vind ik ook leuk hoor, maar ik ben niet bekend met deze behandelingen, ik vind het reuze moeilijk wat wijsheid is!
Meer pijnstilling zou ook nog kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door