Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3434823
Mijn oude jongen met zware artrose in de ellebogen had erg veel baat bij t warm houden van zijn ellebogen en rug wanneer t buiten koud werd. Had n paar wollen sokken doorgeknipt en die extra in de mouwtjes gedaan om z'n ellebogen heen.
Door Lizzy
#3434826
- pien - schreef: wo 17 nov 2021, 20:40 We zijn ruim een jaar verder, Gabi is inmiddels 13 jaar, en helaas gaven latere prikken met Anarthron geen verbetering meer.
Hij krijgt Hyaloral, Meloxydil, Pan Chow (sterke pijnstiller van de huisdierendokter, ik zie geen resultaat helaas), Frontmotion (net 2 weken geleden gestart met dubbele dosis, dat moet in het begin) ook van de huisdierendokter, Golden Paste, alleen die ellebogen van hem, ik zie dat ze hem pijn doen, we lopen ook nog maar kleine rondes en hij doet niks geks. Spelen of rennen doet hij niet. Hij ligt wel graag op de bank en daar moet hij ook weer vanaf en dan landt hij weer op die voorpoten :-\
Ik heb voor hem (en Rocco) Librela geprobeerd, twee keer, maar dat deed niks. Ik had daar zo m'n hoop op gevestigd :'(

Nu het kouder wordt, zou een jas met mouwen vóor dan helpen bij het wandelen, dat z'n ellebogen warmer blijven?
En ik wilde laten laseren bij de fysio ivm z'n artrose , maar laatst moest hij eigenlijk mee naar de trimster om z'n nagels te laten knippen, en ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer in de auto. Normaal zet ik hem bij de achterbank, hij zet z'n voorpoten erop en ik til de achterkant er in. Maar hij wilde echt niet, het leek wel een zak aardappels van 27 kilo. Hij was ook al een paar maanden niet meer met de auto mee geweest, dus vond hij het raar of deed het hem zeer?
Hij gaat héél graag mee wandelen, hij begint altijd te 'springen' van blijdschap en onderweg kan hij ook aardig aan de riem trekken. Sinds een paar maanden, als we even stil moeten staan, gaat hij liggen in plaats van dat hij blijft staan.

Aangezien ik hem nu niet meekrijg naar de fysio om te laten laseren wil ik nog een keer CBDolie proberen, ik heb nog twee flesjes staan (open, koel bewaard) , vandaag heb ik twee druppels gegeven van 2,75% en ik hoor meteen na het eten gerommel in die buik :-\
Als ik het zo opschrijf krijgt hij best al wat supplementen (die al dan niet helpen, de Hyaloral helpt wel echt) en pijnstillers, (sterkere pijnstillers van de da heb ik ook geprobeerd, maar daar zag ik geen verbetering op).
Hebben jullie nog ideeën?
Welk merk CBD heb je? Ik heb ook een hond die rommelende darmen krijgt van de Jacob Hooy. Op de CBD olie van Holland & Barrett, met MCT olie: nergens last van.
Door - pien -
#3434831
Lizzy schreef: vr 19 nov 2021, 08:32 Welk merk CBD heb je? Ik heb ook een hond die rommelende darmen krijgt van de Jacob Hooy. Op de CBD olie van Holland & Barrett, met MCT olie: nergens last van.
Ik heb Jacob Hooy, klopt, gisteren borrelde z'n buik niet maar was hij de hele tijd aan het smekken na het eten :'( dus ik dacht 'daar kan ik dan weer mee stoppen >:( '
Die Jacob Hooy had ik ooit gekocht omdat dat goeie was. Jij hebt ook goeie ervaringen met de H&B olie?
Hoeveel procent moet ik dan hebben?
Door - pien -
#3434832
*Remy* schreef: vr 19 nov 2021, 07:38 Mijn oude jongen met zware artrose in de ellebogen had erg veel baat bij t warm houden van zijn ellebogen en rug wanneer t buiten koud werd. Had n paar wollen sokken doorgeknipt en die extra in de mouwtjes gedaan om z'n ellebogen heen.
Goed idee, dankjewel!
Door Lizzy
#3434857
- pien - schreef: vr 19 nov 2021, 11:59 Ik heb Jacob Hooy, klopt, gisteren borrelde z'n buik niet maar was hij de hele tijd aan het smekken na het eten :'( dus ik dacht 'daar kan ik dan weer mee stoppen >:( '
Die Jacob Hooy had ik ooit gekocht omdat dat goeie was. Jij hebt ook goeie ervaringen met de H&B olie?
Hoeveel procent moet ik dan hebben?
Ik heb zelf echt super goede ervaring met Jacob Hooy. Bij mij zelf helpt die van Holland & Barrett gewoon minder goed. Maar bij Biscuit helpt het super en zij kan deze olie wel verdragen. Zij werd ook vaak niet lekker na de CBD van JH dus zodoende ben ik voor haar over gestapt. Linga had hier allemaal geen last van. Erg hond afhankelijk kennelijk. Het duurt wel echt 1 a 2 weken voordat je verschil merkt hoor.
Door - pien -
#3434876
Lizzy schreef: vr 19 nov 2021, 17:17 Ik heb zelf echt super goede ervaring met Jacob Hooy. Bij mij zelf helpt die van Holland & Barrett gewoon minder goed. Maar bij Biscuit helpt het super en zij kan deze olie wel verdragen. Zij werd ook vaak niet lekker na de CBD van JH dus zodoende ben ik voor haar over gestapt. Linga had hier allemaal geen last van. Erg hond afhankelijk kennelijk. Het duurt wel echt 1 a 2 weken voordat je verschil merkt hoor.
Dat geeft niet, dat het even duurt. Ik kijk even wat het laseren doet (ik denk wel dat ze dat kan gaan doen) en anders hou ik dit in m'n achterhoofd.
- pien - schreef:
Ik heb Jacob Hooy, klopt, gisteren borrelde z'n buik niet maar was hij de hele tijd aan het smekken na het eten :'( dus ik dacht 'daar kan ik dan weer mee stoppen >:( '
Die Jacob Hooy had ik ooit gekocht omdat dat goeie was. Jij hebt ook goeie ervaringen met de H&B olie?
Hoeveel procent moet ik dan hebben?
Welke moet ik dan hebben? Ik zie de 2,8 en 5 en 10. Ik gok de 2,8?
Door - pien -
#3435102
Nou, de boodschap van de fysio was niet fijn maar wel duidelijk : Gabi is aan z'n laatste endje bezig. Niet alleen z'n ellebogen doen hem heel veel zeer, hij heeft nog meer lichamelijke ongemakken en hij is eigenlijk op. En hoewel het heel hard binnenkwam ben ik toch blij dat er iemand met me meekijkt en duidelijk is.
Ik merk ook dat het alleen maar minder wordt, al wil z'n kop nog heel graag.
Z'n ellebogen zijn gelaserd nu maar verder mankeert hij zoveel.
Je ziet je dier elke dag, en het wordt minder, en weer minder, en wanneer is het moment daar...
Door Lizzy
#3435105
Ja, dit is hard :'( . Maar inderdaad, wel heel duidelijk. En ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat er nu iemand goed met je mee kijkt voor wat de mogelijkheden zijn en wat onmogelijk is geworden. Sterkte met het verwerken van deze boodschap :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435121
Wat een harde uitkomst maar ook mooi dat de fysio dat zo aangeeft waardoor je duidelijk hebt wat je zelf ook al begon te vermoeden.
Heel veel sterkte met het bepalen wanneer het moment daar is
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3435174
Wat fijn dat de Fysio zo eerlijk is.
Wel heel hard en dat komt natuurlijk ff binnen. Iets wat je zelf al begon te vermoeden wordt nu hardop uitgesproken en dat is ff slikken.

Niemand kan je helpen met bepalen wanneer het moment daar is.
Persoonlijk zou ik niet te lang wachten omdat bij pijn en ongemak ik denk dat het voor het dier beter is om iets te vroeg te zijn dan te laat...
Maar dat is iets wat alleen jij kan beoordelen. Jij ziet hem elke dag en kent hem door en door. De keuze voor die laatste stap is heel persoonlijk en kan alleen jij maken.

Heel veel sterkte.

Karen
Door - pien -
#3435176
Dank jullie wel.
Ja het is hard, maar ook eerlijk.
Vanmorgen heb ik de da gebeld en gevraagd of er nog extra pijnstilling is voor de korte periode dat hij er nog is (dat wordt een probleem om er in te krijgen, maar ga ik wel proberen), en verder ga ik hem schandalig verwennen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door