Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3373245
- pien - schreef:Die mail heb ik zaterdag inderdaad gestuurd :)
Ik moet doorgaan met de Mariadistel en de Solidago voor z'n lever en nieren.
Laatst gewijzigd door - pien - op za 06 apr 2019, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3373260
Eef+doggies schreef:Wel zo fijn om alles helemaal duidelijk te hebben voor jezelf. Ik vind het handig om idd dingen op mail te hebben. Kun je het ook nog eens checken.

Merk je iets van de Zymoral?
Af en toe doet Gabi zó gek/mal/leuk dat ik niet weet waar dat aan ligt...of hij zich lekkerder voelt/steeds meer 'thuis'...
Ik blijf óveral op letten. Hij beweegt sinds hij is behandeld voor z'n buikvliesontsteking soepeler dan daarvoor maar nog altijd wat 'stijfjes' (hij heeft echt héél lang buikpijn gehad en liet zich zo vallen als hij ging liggen). Van de eerste behandeling merkte ik niks :-\ maar af en toe lijkt het toch of hij soepeler beweegt in z'n romp.

Anneke heeft o.a. zijn rug behandeld en Gabi liep af en toe mank. Zo mankte hij en zo rende hij weer door de tuin (van 30 m achter naar mij toe ;D ) Dat kan komen, schreef ze, doordat het lichaam een nieuw evenwicht gaat zoeken.
De Zymoral heb ik opgebouwd. Vandaag krijgt hij 3x een maatlepeltje in z'n eten dus ik verwacht nog wat verandering de komende week/tijd :)
Door Eef+Stippels
#3373273
- pien - schreef:Af en toe doet Gabi zó gek/mal/leuk dat ik niet weet waar dat aan ligt...of hij zich lekkerder voelt/steeds meer 'thuis'...
Ik blijf óveral op letten. Hij beweegt sinds hij is behandeld voor z'n buikvliesontsteking soepeler dan daarvoor maar nog altijd wat 'stijfjes' (hij heeft echt héél lang buikpijn gehad en liet zich zo vallen als hij ging liggen). Van de eerste behandeling merkte ik niks :-\ maar af en toe lijkt het toch of hij soepeler beweegt in z'n romp.

Anneke heeft o.a. zijn rug behandeld en Gabi liep af en toe mank. Zo mankte hij en zo rende hij weer door de tuin (van 30 m achter naar mij toe ;D ) Dat kan komen, schreef ze, doordat het lichaam een nieuw evenwicht gaat zoeken.
De Zymoral heb ik opgebouwd. Vandaag krijgt hij 3x een maatlepeltje in z'n eten dus ik verwacht nog wat verandering de komende week/tijd :)
Wat heerlijk! :-*
Hij wordt dus steeds gelukkiger :)
Door - pien -
#3374588
Gabi krijgt nu sinds 2 weken Zymoral en zit echt lekkerder in z'n vel, is fitter!
Ook heeft Anneke een homeopathisch middel opgestuurd wat tegen de verklevingen gaat werken.
Ik ben echt heel blij dat hij nóg beter wordt :smitten: maar het doet me ook verdriet dat hij zo lang met zo veel ongemak (buikvliesontsteking en zere alvleesklier als gevolg daarvan) heeft rondgelopen :'(
Door Lizzy
#3374614
- pien - schreef:Gabi krijgt nu sinds 2 weken Zymoral en zit echt lekkerder in z'n vel, is fitter!
Ook heeft Anneke een homeopathisch middel opgestuurd wat tegen de verklevingen gaat werken.
Ik ben echt heel blij dat hij nóg beter wordt :smitten: maar het doet me ook verdriet dat hij zo lang met zo veel ongemak (buikvliesontsteking en zere alvleesklier als gevolg daarvan) heeft rondgelopen :'(
Ohwww, wat goed!!!!!!!!!!!! IK ben echt heel blij voor Gabi en jou! Is iets als Carnibest Pancreas nog een idee om te proberen?

Hee en zie het eens langs deze weg: had Gabi pech en was hij niet bij jou terecht gekomen, iemand die alles voor hem overheeft en alle wegen probeert? Wat dan??? Echt he, wees maar trots op jezelf :-*
Door - pien -
#3374663
Lizzy schreef:Ohwww, wat goed!!!!!!!!!!!! IK ben echt heel blij voor Gabi en jou! Is iets als Carnibest Pancreas nog een idee om te proberen?

Hee en zie het eens langs deze weg: had Gabi pech en was hij niet bij jou terecht gekomen, iemand die alles voor hem overheeft en alle wegen probeert? Wat dan??? Echt he, wees maar trots op jezelf :-*
Hij mocht van Anneke rauwe pancreas of Zymoral bij z'n gekookte voer, maar echt alleen rauw raadde ze niet aan...
Jawel, ik weet het wel, maar ik vind het zo rot dat ik dacht dat hij 'gewoon een oudere best slome hond' was en dat blijkt dat hij (19 mei is hij hier al weer 2 jaar!!!) gewoon nog niet 'zijn beste zelf' is...hoewel ik hem wel zie genieten hoor, en dan geniet ik ook :smitten:
Hij heeft altijd zere ellebogen zei Anneke, en ik had Golden Paste gemaakt (en de datum erop gezet :P ) en na 2 weken vond ik het zó raar ruiken dat ik het weggemikt heb...misschien was het nog wel goed maar ik ga nieuwe maken en dan de helft...Alsnog, als ik hem dan naar buiten zie lopen voor z'n eerste plas in de tuin...zo houterig... hoewel hij ook heel goed kan galopperen (zelfs in de kamer ;D ;D ;D ) als het etenstijd is of gewoon door de tuin, omdat 'ie dat leuk vindt :biggrin2:
Hij rent eigenlijk wel een aantal keer per dag, met gemak...na z'n Flexijoint en bone broth :D
Hoe lang kan het duren voor Golden Paste gaat werken?
Door Eef+Stippels
#3374698
Wat heerlijk dat je zo'n duidelijk verschil ziet!! :D

Ik kan me voorstellen dat het rot voelt dat Gabi zich voorheen nog niet helemaal top voelde :-*
Maar door jouw inzet en doorzettingsvermogen knapt hij steeds verder op. Dat heeft hij allemaal aan jou te danken :)
Door - pien -
#3378535
Intussen staat Gabi al weer maanden op gekookt voer met z'n supplementen, o.a. eierschaalpoeder (zelf gemaakt) omdat hij geen bot eet. Loopt hij tekorten op?
Moet/kan ik nog iets veranderen/aanpassen?
Door Lizzy
#3378539
- pien - schreef:Intussen staat Gabi al weer maanden op gekookt voer met z'n supplementen, o.a. eierschaalpoeder (zelf gemaakt) omdat hij geen bot eet. Loopt hij tekorten op?
Moet/kan ik nog iets veranderen/aanpassen?
Ik weet niet wat je allemaal geeft, gekookt? Kun je wat meer vertellen?
Door - pien -
#3378543
Lizzy schreef:Ik weet niet wat je allemaal geeft, gekookt? Kun je wat meer vertellen?
Even denken waar ik het vandaan heb, van hier op het forum.
800 g vlees
beetje orgaan
400 g pens
400 g havermout of rijst
400 g groente
Dit is voor 4 dagen dus 12 maaltijden.

van jou zelfs ;D
Dit schreef je in het topic toen met z'n buikvliesontsteking:
Ik denk dat je het beste iets van 20% gekookte groenten (waterkers, andijvie, paksoi, dingen als courgette, witlof, pompoen, sperzieboontjes, etc) 20% gekookt orgaanvlees (durf je pens te koken? Da's goed bij honden met nierfalen), 40% gekookt spiervlees en 20% gekookte havermout. En ik zou voor de nieren toch wel Solidago durven geven. En voor de lever Mariadistel. Van A. Vogel hebben ze goede tabletten Solidago en daar kun je er 1 van per dag geven. Mariadistel kun je bijv. bij de Tuinen kopen (van Arkopharma). Zou je die van Arkopharma kopen, kun je anderhalve tot 2 capsules per dag geven. Wel verspreid. Maar voor z'n lever moet je hem nu toch verspreid over de dag gaan voeren. Liefst 3 a 4 maaltijden.
Door Lizzy
#3378597
Ik denk dat als je het spiervlees, orgaanvlees en groenten ook goed afwisselt dat het prima is zo. Hoe vind je dat hij eruit ziet en het verder doet?
Door - pien -
#3378607
Lizzy schreef:Ik denk dat als je het spiervlees, orgaanvlees en groenten ook goed afwisselt dat het prima is zo. Hoe vind je dat hij eruit ziet en het verder doet?
Hij doet het super! Z'n vacht glimt, hij is vief, soms lekker gek, helemaal geweldig!
Qua vlees en groenten: hij krijgt rund, hert/ree, kip, kalkoen maar het vaakst hert. Qua groenten gebruik ik vaak andijvie en witlof omdat dat z'n lever ondersteunt. Maar ook broccoli, wortel, biet, courgette...net wat er in de aanbieding is (als honden het mogen hebben) :)
Door Lizzy
#3378608
- pien - schreef:Hij doet het super! Z'n vacht glimt, hij is vief, soms lekker gek, helemaal geweldig!
Qua vlees en groenten: hij krijgt rund, hert/ree, kip, kalkoen maar het vaakst hert. Qua groenten gebruik ik vaak andijvie en witlof omdat dat z'n lever ondersteunt. Maar ook broccoli, wortel, biet, courgette...net wat er in de aanbieding is (als honden het mogen hebben) :)
Ik denk dat je uitstekend bezig bent!! Fijn dat het zo goed gaat met hem :-*
Door - pien -
#3378662
src_esther schreef:Qua lever ondersteunende groente zou je volgens mij ook nog aan paardenbloem (alle delen van de plant) kunnen denken.
Hm, is dat niet erg bitter? Hij krijgt ook 2 capsules Mariadistel per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door