Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3354268
Eef+doggies schreef:En je zou barf zelf kunnen malen, mocht je denken dat dat nodig is. Ik neem aan dat je daarom aan kvv dacht?

Hopelijk ziet alles er vanmiddag op de echo normaal uit.
Nee, iemand leek kvv verstandiger, zodat hij geen karkas zou hoeven verteren en alle energie naar het bestrijden van z'n ziekte zou kunnen gaan.
Hoewel ik wel gemerkt heb dat hij gemalen soms wel lust terwijl hij karkas laat liggen.
Maar goed, nog een paar uurtjes en dan weet ik meer.
Door - pien -
#3354283
Gabi heeft buikvliesontsteking. Er was lucht te zien op de echo. En verrotte nieren (dat kwam uit het bloedonderzoek). Prognose: heel slecht.
Ik ben meteen van de radioloog doorgereden naar mijn da om te overleggen wat we gingen doen...
Omdat hij gister goed reageerde op de antibiotica maar vanmorgen heeft gespuugd (en de antibiotica er dus weer uitkwam) heeft hij nu prikken antibiotica en anti-braakmiddel gekregen.
Het wordt spannend. Dit weekend doorgaan met 2x per dag antibiotica en anti-braakmiddel.
Ik kan het niet zo goed bevatten omdat hij zich niet goed voelt maar niet echt doodziek lijkt.
Als we het weekend doorkomen gaat hij het wel redden...
Nu ga ik eerst kijken of hij wat wil eten. En me verdiepen in het nierdieet.

edit: zin verbeterd
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 07 sep 2018, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354289
Ik kan weinig nuttigs bijdragen, maar wil je wel veel sterkte wensen en ook veel wijsheid in alle moeilijke afwegingen die je zal moeten maken :bigarmhug:
Door Siberienne
#3354305
Heel,heel veel sterkte en wijsheid gewenst. En de duimen staan op turbo stand voor Gabi, in de hoop dat het bijtrekt...

Is er trouwens naar gekeken of hij leptospirose zou kunnen hebben, gezien de symptomen? En de gestoorde nierfunctie? Want dan maakt het nog wel uit of hij daarvoor de goede AB krijgt?
Door - pien -
#3354315
Inge en Bono schreef:Heel veel sterkte!! :duimen: :duimen: :duimen:
Dankjewel!

Ik heb op de bank 'geslapen', hij heeft er misschien niks aan dat ik beneden blijf maar ik wil gewoon bij 'm zijn.
Hij lust geen worst-met-pil maar wel de kvv van de katten dus daar heb ik de antibiotica in verstopt en die zit er nu in.
Om 10.15 bel ik de da even (had ze gevraagd gisteren).
Door - pien -
#3354317
Lizzy schreef:Ik denk dat als Gabi bijv. een alvleesklierontsteking heeft, je veel beter af bent met het zelf samenstellen van voeding. Ik vind, je moet weten wat je voert. En je hebt dan ook nog eens een voeding nodig die arm is aan vet en dat heb je beter zelf in de hand.
Lizzy, wat kan en mag ik nu voeren? Als ik zo het forum doorspit weet ik het niet meer...
Nierdieet? Dit weekend ga ik een bestelling plaatsen.
Of geen rauw?

Ik ga zometeen de uitslag van het bloedonderzoek ophalen, stel dat ik naar de vervangende da moet, dan heb ik die in elk geval.
Door Eef+Stippels
#3354318
- pien - schreef:Dankjewel!

Ik heb op de bank 'geslapen', hij heeft er misschien niks aan dat ik beneden blijf maar ik wil gewoon bij 'm zijn.
Hij lust geen worst-met-pil maar wel de kvv van de katten dus daar heb ik de antibiotica in verstopt en die zit er nu in.
Om 10.15 bel ik de da even (had ze gevraagd gisteren).
Zou ik ook doen. Volgens mij vinden ze het wel fijn als je bij ze blijft wanneer ze zich niet goed voelen. En je kunt dan ook sneller reageren als er iets is.

Waren zijn leverwaarden / leverecho wel goed?
Door - pien -
#3354319
Eef+doggies schreef:Zou ik ook doen. Volgens mij vinden ze het wel fijn als je bij ze blijft wanneer ze zich niet goed voelen. En je kunt dan ook sneller reageren als er iets is.

Waren zijn leverwaarden / leverecho wel goed?
Nee, hij heeft ook een ontsteking in z'n lever. En wat verkalking.
Door - pien -
#3354321
Eef+doggies schreef:Misschien heb je hier wat aan, voor het combineren van het leverdieet en het nierdieet?

viewtopic.php?t=25248
Ja, super! Dankjewel! Die leverontsteking kan overgaan, maar de lever moet nu wel ontzien worden.
Sowieso lastig, lever- én niersparend. Toen Poef (kat) ziek was had ik daar ook mee te maken.
Ik ga het even bestuderen!
Laatst gewijzigd door - pien - op za 08 sep 2018, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door