Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3354136
Net heb ik wat eten van de katten gestolen en het door z'n probiotica-soepje gedaan en er ging wat 'soep' naar binnen...
Straks bied ik het weer aan :)
Ik wilde een afspraak maken bij de da maar ze is er niet. Morgenochtend zijn ze weer open en bel ik meteen.
Door - pien -
#3354171
Lizzy schreef:https://www.dogsnaturallymagazine.com/6 ... -for-dogs/

Het artikel waar staat:

"When To Give Your Dog Probiotics
I say every day! This is a question many people disagree on. Some experts think you should only give your dog probiotics when she has a digestive upset, when she’s under stress, or if she’s been taking antibiotics or other conventional medication.

But I believe that probiotics are such an essential part of your dog’s health that you should give them all the time. That’s why (as you’ll see soon) I recommend varying your dog’s source of probiotics and feeding a lot of probiotic foods.

I also like to give probiotics at different times of day. They’ll work differently depending on what’s going on in your dog’s gastrointestinal tract at the time. Dr Campbell-McBride advises giving probiotics in between meals to avoid the environment of high gastric juices and acids caused by digestion".
Dankjewel Lizzy!

Om 10 u kan ik bij de da terecht. Ochtendplas opvangen is niet gelukt (had ik al een hard hoofd in, zodra ik met de soeplepel tevoorschijn kom.... ::) ) maar goed...Hij is wel zelf de tuin in gehobbeld om te plassen.
Door - pien -
#3354180
Gabi heeft buikpijn en flinke koorts, hij voelt zich beroerd al was hij vanmorgen iets beter dan gisteren.
Er is bloed afgenomen en morgenmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Z'n bloed was dikker dan normaal.
Hij heeft een antibioticaprik gekregen en ik heb antibiotica mee voor een week (Clavubactin).
Ze belde net: waarschijnlijk iets met de lever, zo even snel aan het bloed te zien...hij mag geen vetten en eiwitten ?! Ze noemde soepstengels en mariakaakjes, dat is leuk geopperd maar wat zou Gabi mogen hebben qua vlees/barf?
Voor morgenmiddag heb ik een afspraak voor een echo bij Warmerdam.
Door Eef+Stippels
#3354206
- pien - schreef:Dankjewel!
Ik heb havermout en hüttekäse in huis.
Hij heeft net wat kipkarkas en orgaan en hüttekäse op :groupwave2:
En ik ga het dieet helemaal uitpluizen :)
Wat fijn dat hij gegeten heeft!
(let op de beperking van orgaanvlees ;) ).

Hopelijk zet zijn eetlust lekker door en is hij snel weer de oude :)
Door - pien -
#3354210
Eef+doggies schreef:Wat fijn dat hij gegeten heeft!
(let op de beperking van orgaanvlees ;) ).

Hopelijk zet zijn eetlust lekker door en is hij snel weer de oude :)
Wat betreft het orgaanvlees vandaag: ik vond het nu even belangrijker dat hij wat binnenkreeg (is 2 kilo afgevallen) en morgenmiddag weet ik meer van wat er aan de hand is/kan zijn...ontsteking of erger :-X en mocht het nodig zijn/zin hebben dan pluis ik het hele dieet uit en maak een schema van wat hij mag en hoeveel ;)
Mariadistel heb ik ook in huis voor Poef, en dit weekend doe ik een bestelling bij Dogmeat, dus dat komt ook goed uit.

Ik heb 'm net getemperatuurd en z'n temperatuur is gezakt van 39.7 naar 38.9 :)
Bij mensen weet ik dat vaak vanaf een uur of 17 de temperatuur weer hoger wordt en 's morgens weer zakt. Is dat bij honden/katten ook zo?
Door - pien -
#3354237
Dankjulliewel!

Is het beter om Gabi kvv te geven ipv (aangepaste) barf? Ivm de vertering? Ik heb dat juist niet gedaan omdat ik alleen Smuldier heb en ik dacht dat kvv's veel vet kunnen bevatten.
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 07 sep 2018, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3354252
- pien - schreef:Dankjulliewel!

Is het beter om Gabi kvv te geven ipv (aangepaste) barf? Ivm de vertering? Ik heb dat juist niet gedaan omdat ik alleen Smuldier heb en ik dacht dat kvv's veel vet kunnen bevatten.
Ik denk dat als Gabi bijv. een alvleesklierontsteking heeft, je veel beter af bent met het zelf samenstellen van voeding. Ik vind, je moet weten wat je voert. En je hebt dan ook nog eens een voeding nodig die arm is aan vet en dat heb je beter zelf in de hand.
Door - pien -
#3354258
Lizzy schreef:Ik denk dat als Gabi bijv. een alvleesklierontsteking heeft, je veel beter af bent met het zelf samenstellen van voeding. Ik vind, je moet weten wat je voert. En je hebt dan ook nog eens een voeding nodig die arm is aan vet en dat heb je beter zelf in de hand.
Ja precies. Gister heb ik al het vet van die stukjes kipkarkas gehaald.
Dat is er in gebleven. En ook nog een snackje 's avonds.
Vanmorgen was hij weer beroerd maar hij moest z'n pillen. Hij wilde niet eens een stukje gekookte worst-met-verstopte-pil.
Een beetje hüttekäse wilde hij wel dus heb ik daar de pillen in verstopt, maar een half uur later kwam alles er weer uit :-X
Door Eef+Stippels
#3354267
- pien - schreef:Ja precies. Gister heb ik al het vet van die stukjes kipkarkas gehaald.
Dat is er in gebleven. En ook nog een snackje 's avonds.
Vanmorgen was hij weer beroerd maar hij moest z'n pillen. Hij wilde niet eens een stukje gekookte worst-met-verstopte-pil.
Een beetje hüttekäse wilde hij wel dus heb ik daar de pillen in verstopt, maar een half uur later kwam alles er weer uit :-X
En je zou barf zelf kunnen malen, mocht je denken dat dat nodig is. Ik neem aan dat je daarom aan kvv dacht?

Hopelijk ziet alles er vanmiddag op de echo normaal uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door