Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338307
Eef+doggies schreef:+1 x2

Narcose is inderdaad veel minder heftig. Mijn da zei laatst nog dat ze met een gerust hart een hond met hartruisje onder narcose brengt tegenwoordig. Dat was vroeger wel anders.
Ja, tot je die ene per jaar bent die er toch aan sterft. Onze Pluk was nog net geen 13 en geen enkel teken dat ze een narcose niet zou doorstaan.

En ja, hoe groot is die kans als het er 1 per (drukke, grote) praktijk, per jaar is. Niets natuurlijk. Maar het is wel mooi k*t.

Ik zou in dit geval dus lekker niets doen. En dat zou ik denk ik voor ons Plukje er tussenuit kneep ook gezegd hebben. Hij is 14, hij is gezond en happy en het is een losse bult waar hij geen last van heeft. Ik zou het wel heel goed in de gaten houden, maar dat hoeft Anne natuurlijk niet gezegd te worden :-* .
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3338312
Ik sta er net zo in Kaela. Niet eens zozeer vanwege het overleven van de narcose zelf maar ook omdat max nu nergens last van heeft. Waarom dan ongemak veroorzaken, zeker in combi met wat Anne vertelt over de instelling van de dierenartsen daar en de leeftijd van max.
Op het moment dat er ongemak optreed kan je altijd nog heroverwegen wat te doen ;)
Door Anne in Zweden
#3357264
Even een update: de bult begint de laatste weken slapper en kleiner te worden, minder gevuld. Nog steeds geen idee wat het is, maar in ieder geval is hij niet verder gegroeid in de afgelopen maanden, en nu wordt hij dus juist kleiner. Max heeft er al die tijd geen last van gehad, en nu nog steeds niet. Rare hond. :D
Door Eef+Stippels
#3357402
Anne in Zweden schreef:Even een update: de bult begint de laatste weken slapper en kleiner te worden, minder gevuld. Nog steeds geen idee wat het is, maar in ieder geval is hij niet verder gegroeid in de afgelopen maanden, en nu wordt hij dus juist kleiner. Max heeft er al die tijd geen last van gehad, en nu nog steeds niet. Rare hond. :D
Fijn!! :D
#3360899
Even een update: de bult is helemaal verdwenen nu. Er hangt nog een klein 'zakje' onder zijn oor, een stukje leeg vel, zeg maar, dus ook de huid is grotendeels weer gekrompen. Ik verwacht dat er over een paar weken helemaal niets meer te zien zal zijn.

Rare Max. Lieve Max. Op naar de 15! :smitten:
#3360912
Anne in Zweden schreef:Even een update: de bult is helemaal verdwenen nu. Er hangt nog een klein 'zakje' onder zijn oor, een stukje leeg vel, zeg maar, dus ook de huid is grotendeels weer gekrompen. Ik verwacht dat er over een paar weken helemaal niets meer te zien zal zijn.

Rare Max. Lieve Max. Op naar de 15! :smitten:
Ahhhhh, wat fijn :smitten: :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door