Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3394375
Ik heb ook altijd wel geleerd ja, bij hechtingen er vooral af te blijven en er niets aan te doen. Nou ja, hopelijk geneest het snel. Staat er veel spanning op? Hoe lang is de wond nu eigenlijk?
Door Mandarijn
#3394382
20200202_110821.jpg
20200202_110821.jpg (4.74 MiB) 2046 keer bekeken
Dit is van net. Beetje wazig, want meneer wilt niet stil liggen. Honingzalf had ik gisteren 1x erop gedept. Dus dat laat ik achterwege.
De hechting is 5cm lang
Door Mandarijn
#3394383
20200201_201942.jpg
20200201_201942.jpg (3.08 MiB) 2047 keer bekeken
Deze is van gisteren. Toen had ik er wat zalf op gedept en een pleister (hypafix) op de losse hechting geplakt
Door smulpaap
#3394389
Ik heb heel goede ervaringen met de Eilandpleister . Dat is een speciale pleister voor operatiewonden en in elk formaat te krijgen . En bij bijna elke drogist te koop
Wat koud afgekoeld gekookt water brengt soms ook wat verlichting .daarna voorzichtig droog deppen
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3394418
Ik zou morgen toch even de dierenarts bellen denk ik. Ze wilde bij Boomer de hechtingen echt pas na een x aantal dagen eruit halen terwijl ze er allergisch op reageerde dus ik zou het niet durven zo open te laten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3394419
Ik vind het er nog redelijk goed uitzien, het staat niet open. Bij Benjamin was het een stuk open (2-3mm of zo) als de DA het nog steeds even wou aankijken.
Als het wel open zou komen, zou ik ook de DA ernaar laten kijken.
De hechting die er wel nog inzit, ziet er wel een beetje dik uit. Is dat zacht? Dat bultje?
Of vertekent het op de foto en is er geen bultje?

Toen bij Benjamin alles mooi genezen was, enkel het laatste (open) stukje wat ontstoken, moest ik wel honingzalf gebruiken. Werkte super.
Op de stukken waar de hechtdraad toch los is, kan honingzalf volgens mij wel nuttig zijn. Het werkt ontstekingen tegen (ook preventief) en helpt bij wondheling. Dus enkel waar er toch geen hechtdraad meer zit.
Door Anne in Zweden
#3394420
Ik vind wel dat het er vandaag beter uitziet dan gisteren, dus blijkbaar gaat het wel de goede kant op. Maar je zou de da even kunnen bellen morgen om te vragen of het kwaad kan dat twee van de drie externe hechtingen hun functie niet meer verrichten.
Door Mandarijn
#3394431
Ik bel de DA morgen vanwege de verdwenen hechtingen en zelf vind ik het wat dik uitzien. Twijfel ontzettend. De vorige keer in de lies verliep het herstel totaal anders. De DA had er toen een pleister opgeplakt die er dagen op heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3394436
Ik zou er voor nu even hechtpleisters of zwaluwstaartjes op doen... Er komt nu wel heel veel druk op 1 hechting...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3394445
Het blijft wel mooi dicht dus blijkbaar doen de inwendige hechtingen wel hun werk nog. Maar ik vind het er ook wat onrustig uitzien.
Beetje gezwollen, lichtjes rood.
En dat korstje bovenaan.
Ik zou het zeker in de gaten houden, en als je twijfelt, toch even de DA bellen.
Hoeveel dagen is het nu geleden?
Door Mandarijn
#3394447
pearlsofpassion schreef: ma 03 feb 2020, 10:11 Het blijft wel mooi dicht dus blijkbaar doen de inwendige hechtingen wel hun werk nog. Maar ik vind het er ook wat onrustig uitzien.
Beetje gezwollen, lichtjes rood.
En dat korstje bovenaan.
Ik zou het zeker in de gaten houden, en als je twijfelt, toch even de DA bellen.
Hoeveel dagen is het nu geleden?
Afgelopen donderdag is Bobbie geopereerd. Heb al gebeld met de DA en foto's gestuurd naar ze.
Deze is van vandaag
Bijlagen
20200203_094306.jpg
20200203_094306.jpg (3.7 MiB) 1890 keer bekeken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door