Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mandarijn
#3335012
Maandag gaan we naar de oncoloog. Was de eerste mogelijkheid tot afspraak. Dan xit de 1e week prednison erop en gaan we kijken wat er nog mogelijk is.
Door Lizzy
#3335169
Hartstikke goed! In de tussentijd zou ik zelf ook wel onderzoek gaan doen naar alternatieve/ondersteunende therapieën. Ik ben zojuist klaar met het kijken naar de workshops van Dr. Karen Becker en Rodney Habib over kanker bij honden (ik keek om hun visie te horen over het voorkomen ervan). Dat is hier te vinden: https://www.dcscommunity.com/. Jammer genoeg natuurlijk Engelstalig maar zeker Rodney praat zeer duidelijk Engels. De drie workshops zijn gratis, de vierde is natuurlijk betalen geblazen. Maar dan nog denk ik dat je van de eerste 3 veel kunt leren. Het gaat vooral over omgeving, voeding, vaccineren en supplementen. Aangezien de gemiddelde hondenkankerpatiënt niet veel te verliezen heeft, zou ik zeker kijken.
Door Lizzy
#3335191
Da's mooi! Ik zie net dat workshop nummer 4 ook gratis is!

Herstel: het is een reclame filmpje voor hun betaalde 6 uur durende workshop.
Door Mandarijn
#3335204
Lizzy schreef:Da's mooi! Ik zie net dat workshop nummer 4 ook gratis is!

Herstel: het is een reclame filmpje voor hun betaalde 6 uur durende workshop.
Mooi kan ik me goed voorbereiden voor maandag bij de oncoloog
Door Mandarijn
#3335443
Eef+doggies schreef:Hoe is het bij de oncoloog gegaan?
Ben net terug. Bobbie wordt morgenmiddag geopereerd. De plek van de hechting wordt door de oncoloog morgen gezien als nieuwe tumor, dus daar wordt ruim rondom in de breedte en diepte huid en weefsel weggenomen. De lymfeknopen bij de bil en buik zijn niet opgezet/verdikt. De oncoloog heeft goede hoop. Verder moet Bobbie 4 tot 6 weken een bepaalde pijnstiller (ik dacht dat die cimalgex heet) krijgen die zorgt dat de uitlopers van de tumor stoppen of krimpen.
De oncoloog was heel positief over de tumor en de operatie. Dat geeft hoop.
Door Mandarijn
#3335466
pearlsofpassion schreef:Wat fijn! Ik hoop met jullie mee!

Wat was dat bultje dat je zelf gevonden hebt dan?
Volgens de oncoloog een allergische reactie.

Bobbie kan blijkbaar niet tegen een van de stofjes die gebruikt wordt voor de plek die geopereerd schoon te maken. Na de vorige operatie zat Bobbie onder de rode uitslag en had hij hier en daar korstjes en geïrriteerde plekken. Dus hij is vrij gevoelig voor bepaalde stoffen.
Door Mandarijn
#3335468
Bedankt iedereen voor jullie reacties!! Morgen wordt het stressen totdat Bobbie weer fijn thuis is en weer kan spelen met zijn broertje Bas. Dan ben ik weer gerustgesteld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door