Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3349068
Border Bandit schreef:Jaaaa, dat is 'm!

Wauw, ga ik meteen bestellen.
Ook aan Tannetje doorgegeven, die is ook helemaal gelukkig! :)

Bedankt!!!
Gewoon magnesium citraat poeder is toch overal te krijgen?
#3349123
Dat is inderdaad goedkoop! Ik keek net ook nog even op Iherb, maar dat is niet eens goedkoper.

Ik weet niet of het een goed idee is, maar zou het wat zijn om (ook) calciumcarbonaat te gaan geven? Daar nemen ze heel weinig van op, maar het geeft wel als 'bijwerking' dat de ontlasting verdikt. Maar goed, dat is dan wel symptoombestrijding.
Door Maika
#3349671
Heel wisselend die haartesten, ik hoor er ook erg goede verhalen over.
Maar ik moet zeggen, ik kom liever bij iemand en dan zien wat het is.

Tja, ik vond het de moeite waard er 75 km enkele reis voor te rijden.
Maar het was mijn laatste hoop.
#3350101
Maika schreef:Heel wisselend die haartesten, ik hoor er ook erg goede verhalen over.
Maar ik moet zeggen, ik kom liever bij iemand en dan zien wat het is.

Tja, ik vond het de moeite waard er 75 km enkele reis voor te rijden.
Maar het was mijn laatste hoop.
He, dat is prima toch! :)
En voor jouw hond heeft het geholpen. Daar gaat het allemaal om! :)
Ik onthoud het echt, maar nu wil ik nog even de weg van Tannetje volgen. ;)


Vrijdag heeft ze Bandit besproken in een 'overleg voor moeilijke gevallen' met twee andere dierenartsen.
De kruiden worden nu iets veranderd en de Tylan (soort AB van de dierenarts) mag ik gaan afbouwen.
Inmiddels is zijn ontlasting echt aan het indikken. Zo fijn! :)

De eerste dagen werd het ook steviger van de calcium-poeder. Dat is nu wat minder. Misschien moesten zijn darmen wennen aan het opnemen daarvan?

Een goede tip eef+doggies. Om het dikker te maken krijgt hij (ook) al psyllium.
Hij heeft nu 5 toevoegingen per dag, ik vind dat eigenlijk al best veel.

Janie2. Ik had toch moeite met het vinden van calciumcitraat. :-\

Morgen wordt Bandit-geit zonder zilvervliesrijst bezorgd. Ik ben benieuwd.
En ik heb iemand gesproken die zijn vlees bij het slachthuis haalt. Misschien kan hij voor mij lamsvlees meenemen. Dan heb ik tenminste weer plaatsen waar ik goed vlees kan kopen. :)
#3351307
Nou, sinds ongeveer 1 week gaat het opeens goed met de ontlasting van Bandit! :D
Ik weet niet wat ik meemaak na 10 maanden problemen...

Die chineese kruiden zijn weer gaan werken!
Die werkte, maar net op het moment dat het beter ging raakte die kruiden op. Bandit heeft 1 week zonder gezeten en is zo enorm achteruit gegaan qua ontlasting. Het heeft meer dan 1 maand geduurd voor hij weer terug was op het niveau dat die kruiden toen opraakte.

De Bandit KVV geit zonder zilvervliesrijst bevalt ook goed. Bandit poept daar goed op! (wel meer, maar dat vind ik nu van minder belang ;)).

Aanvankelijk poepte Bandit de dag na KVV goed, de dagen na barf was het wat minder.
Hij krijgt nu 1 dag KVV geit, 1 dag barf lam en 1 dag barf paard. De dagen dat hij geen KVV krijgt, poept hij inmiddels ook goed.

Ik ben zo blij!!!

Zou dit nu echt het begin van het einde zijn?
Ik hoop het zo!!

Eindelijk goede vooruitgang!! :daisy:
Gebruikersavatar
Door pike
#3351441
:thumbup: zo hej klinkt dat even goed! Ik hoop met je mee dat dit nu dan eindelijk het startsein is voor het einde van zijn problemen. En dan maar goed opletten dat je de kruiden bijtijds besteld zodat je niet weer zonder komt te zitten.
#3351479
Pfff, ik durf bijna niet te reageren, meestal post je dan weer een berichtje dat het niet gaat, maar fijn dat het nu eindelijk eens beter gaat! Hopelijk komen zijn darmen dan echt eens tot rust..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3351653
Bedankt voor de leuke reacties. :)

Het gaat nog steeds goed! Ik ben toch zo blij!

Ik heb de tylan en de vitamine-pillen gehalveerd en wil zo graag ook de psyllium afbouwen, maar ik wil niet té veel in een keer veranderen. ;)

Ik ben echt zo blij!! :circle:
#3351933
:-* Bedankt voor de lieve berichtjes en het meeleven.

Morgen gaat die kruiden op die het zo goed doen. Ik heb andere gekregen die nóg een orgaan extra ondersteunen.
Ik vind het wel spannend hoor!!

Hij poept echt gewoon goed nu. Je weet gewoon niet wat je meemaakt! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door