Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3318855
pluk schreef:ik neem aan dat je al hebt geprobeerd hem op andere momenten te voeren? zodat zijn lijf juist niet in rust is als de voeding in de dikke darm komt
Hij eet sowieso 3-4x per dag, omdat hij geen grote hoeveelheden kan verdragen. Dus ´s ochtends vroeg, vlak voor het slapen gaan en daartussenin nog 1 of 2 keer.
Bij grote hoeveelheden tegelijk krijgt hij een maagdilatatie en soms zelfs een -torsie, dus dan ben ik nog verder van huis.
#3318869
Spikkelneus schreef:Nee, dit is niet losstaand. Dit is ´gewoon´ weer hetzelfde als wat hij al had. Hij heeft nu zelfs een keer zijn pens uitgebraakt, dat is wel weer nieuw.
Misschien wordt het toch tijd om zijn eten te gaan koken.
Osteopaat is geen hele goede optie - als je aan Tungsten zijn lijf zit, en het bevalt hem niet, wil hij nog wel eens flink bijten, en daar ga ik mijn lieve (zwangere) osteopaatje niet aan bloot stellen! Het is een hondje die alleen in uiterste nood behandeld kan worden, dus als het even kan zoek ik liever naar een doe-het-zelf-oplossing. Maar dankjewel voor het meedenken :-* , ik waardeer alle input!
Heel jammer :(
Heb je al verteringsenzymen geprobeerd? En koken lijkt me het proberen waard.

Jammer dat osteopathie geen optie is. Tungstens klachten lijken wel op wat Yindra een tijd had. We konden er maar niet achterkomen waarom ze steeds overgaf, inderdaad ook aan het eind van de nacht. Medicatie, voer verspreiden over de dag, enzymen, probiotica, kruiden, niets hielp. Totdat ze behandeld is door een osteopaat. Bleek het aan haar atlas te liggen. Daarna was het overgeven over.

Onze eerste hond had ook een gebruiksaanwijzing (incl happen naar de da), maar bij de osteopaat werd hij helemaal rustig en liet hij zich zonder moeite behandelen... Is het misschien te overwegen om een snuitje te gebruiken? Tenzij je denkt dat het een drama wordt en hij er een trauma van oploopt natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319035
Dit is Tungstens gekookte prakkie - pens, hart, lever, nier, spiervlees en groenten. Voor het opdienen eierschaalpoeder en visolie erbij, klaar.
IMG_8196.JPG
IMG_8196.JPG (2.46 MiB) 2882 keer bekeken
Door Siberienne
#3319036
Spikkelneus schreef:Dit is Tungstens gekookte prakkie - pens, hart, lever, nier, spiervlees en groenten. Voor het opdienen eierschaalpoeder en visolie erbij, klaar.IMG_8196.JPG
Hopelijk gaat je mannetje het hierop beter doen!

Ellende he, als het zo zoeken is.
Even een vraagje:hoe lang kook jij dat vlees? En Uh, stinkt dat niet heel erg?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319042
Siberienne schreef:Hopelijk gaat je mannetje het hierop beter doen!

Ellende he, als het zo zoeken is.
Even een vraagje:hoe lang kook jij dat vlees? En Uh, stinkt dat niet heel erg?
Uhm ik heb het niet getimed, even kort de kook erover. Drie minuten?
Ja, dat stinkt. Gekookte pens :puke:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319043
Lizzy schreef:Ziet er goed uit. Wat zijn nou die rode/roze dingetjes links?

Ik hoop dat het hem goed bekomt.
Ik heb eerst de groenten en daarna het vlees in 2 ladingen in bouillon gekookt. Als je dat afgiet, hou je een rood soepje over (linksonder op de foto). Daar heb ik ijsblokjes van gemaakt en dat krijgt hij bij zijn maaltijden geserveerd.
IMG_8168.JPG
IMG_8168.JPG (2.44 MiB) 2852 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319049
pearlsofpassion schreef:Nou, het ziet er niet slecht uit. Slim van de bouillon ook te geven.
Wat ik me nu wel afvraag, gekookte pens, heeft dat nog zin?
Misschien niet, maar hij krijgt al een extra grote hoeveelheid spiervlees, en zonder die pens wordt het wel heel erg prijzig.
En qua nutrienten wellicht ook te rijk, want zonder pens ga je naar 10% groenten, 10% orgaan en 80% spier - dat lijkt mij een overkill.
#3319050
Oh ja, dat kan wel.
Je hebt geen bevriende slager? Die wat knoken voor je door wil zagen? Want merg is misschien wel iets leuks om toe te voegen aangezien hij geen bot krijgt, en volgens mij hebben ze daar ook veel meer van dan er vraag naar is...
Gebruikersavatar
Door Ina
#3319076
Dat prakje ziet er waarschijnlijk smakelijker uit als dat het ruikt tijdens de bereiding :yucky:
Hopelijk blijft hij het hier goed op doen en zijn de verteringsproblemen hiermee opgelost
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3319328
Ina schreef:Dat prakje ziet er waarschijnlijk smakelijker uit als dat het ruikt tijdens de bereiding :yucky:
Hopelijk blijft hij het hier goed op doen en zijn de verteringsproblemen hiermee opgelost
Wat ben ik blij dat mijn laptop geen geur afgeeft :)
Maar als het voor Tungsten werkt, is het goed ;)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319930
Shit. Letterlijk.
Sinds 3 dagen eet Tungsten poep - hondenpoep. Dus blijkbaar is mijn gekookte prakje toch niet zo compleet als ik graag zou willen.
Hij zit ook weer niet lekker in zijn vel - onrustig, loopt overal achter me aan en wil telkens op schoot.

Heeft iemand nog tips hoe ik dat poep eten weer kan stoppen, voordat het een gewoonte wordt en hij er nooit meer mee ophoudt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door