Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3310847
Een jaar geleden...een telefoontje dat ik niet snel zal vergeten....slecht nieuws , Hugo is ziek heeft de ziekte van Hodgkin.
Hij was voor iets anders onder narcose en ze vonden zijn lymfeknopen groter dan normaal dus werden er biopten genomen.
Maakte me totaal geen zorgen want Hugo was niet ziek, geen symtomen dus het kwam keihard binnen.
Ongeloof en verdriet, want de prognose was zonder behandeling met prednison of chemo 6-12 weken.
Voor ons stond gelijk vast dat chemo geen optie was, gaat ons een stap te ver en ook de prednison wilde ik niet gaan geven.
Hij was niet ziek dus die prednison voelde gewoon niet goed.
Contact gezocht met onze homeopatisch dierenarts en met haar een fijn en positief gesprek gehad.
Met haar gekeken naar wat een goed middel zou zijn wat bij Hugo en het ziektebeeld past.
Afgelopen jaar heeft hij verschillende druppels van haar gehad en daarnaast dagelijks kurkumapasta, cbd olie, puur vitaal en soms nog wat andere tijdelijke supplementen.
En wat gaat het goed met Hugo, hij zit lekker in zijn vel en doet het super!
Het was een raar jaar met deze diagnose/prognose in je achterhoofd.
Hugo deed het prima en toch hoeft er maar iets te zijn, en je vraagt je gelijk af of "het dan toch begint".
De zwelling in zijn hals, die er ineens was de dag na het afnemen van de biopten, is nooit meer weggegaan.
De knobbels erin voelen zacht en blijven stabiel.
Nu zijn we een jaar verder, en eigenlijk is er afgelopen jaar niets gebeurd, wat ook maar iets met het ziektebeeld te maken had.
Ligt het aan alle suppelementen, de homeopatische druppels....geen idee en dat zullen we nooit weten, maar het gaat goed dus we gaan door!
Het voelt heel bijzonder, en ben zo blij dat hij nog steeds bij ons is en van het leven mag genieten.
Had vorig jaar niet verwacht dat we zijn 8ste verjaardag zouden vieren in juli, maar wat een feest!
We hopen nog lang zo door te mogen gaan!
DSC08781.JPG
DSC08781.JPG (4.24 MiB) 3857 keer bekeken
#3310849
Het is ontzettend bijzonder dat Hugo nog steeds zo van het leven geniet! Je zou haast aan de diagnose gaan twijfelen!

Dikke knuffels voor jullie knappe wereldwonder en laten we hopen dat hij nog een paar jaar met volle teugen van zijn heerlijke leven mag genieten :-*
#3310900
een kennis van mij had een cavaliertje met deze diagnose die ook maar bleef leven.
bleek later toch sialadenosis [goed geschreven?] te zijn.
mss. is dat bij jouw hond ook het geval?
soms klopt de diagnose hodgkin blijkbaar niet ondanks biopten.
Door fransbulletje
#3310934
enya13 schreef:een kennis van mij had een cavaliertje met deze diagnose die ook maar bleef leven.
bleek later toch sialadenosis [goed geschreven?] te zijn.
mss. is dat bij jouw hond ook het geval?
soms klopt de diagnose hodgkin blijkbaar niet ondanks biopten.
Bedoel je verstopte speekselklieren?
#3310981
het hondje had ook van die bulten in haar nek.
eerst diagnose hodgkin met biopt, toen het hondje maar bleef leven [jaren] en best goed ging, hebben ze nogmaals echo en biopt gedaan en bleek het toch dat andere te zijn.
hondje is 15 geworden. [en dat voor een cavaliertje]. ik dacht dat het mss ook wel het geval kon zijn bij jouw hond, omdat hij ook zo goed blijft gaan.
dat is toch een betere diagnose dan hodgkin.
Door fransbulletje
#3311039
enya13 schreef:het hondje had ook van die bulten in haar nek.
eerst diagnose hodgkin met biopt, toen het hondje maar bleef leven [jaren] en best goed ging, hebben ze nogmaals echo en biopt gedaan en bleek het toch dat andere te zijn.
hondje is 15 geworden. [en dat voor een cavaliertje]. ik dacht dat het mss ook wel het geval kon zijn bij jouw hond, omdat hij ook zo goed blijft gaan.
dat is toch een betere diagnose dan hodgkin.
En bij het eerste biopt waren er ook T-cellen aangetroffen?
Dierenartsen hebben wel gevoeld of het niet met zijn speekselklieren te maken had maar dat was volgens hen niet zo, zouden ook weer andere symptomen bij horen.
Zelf heb ik ook al gedacht om nogmaals te laten aanprikken maar omdat hij na het aanprikken een zwelling heeft overgehouden die ook niet meer weggaat doe ik het liever niet.
Blijft vreemd dat ze eerst een diagnose Hodgkin geven en dat dat het dan toch niet is.
Zelf twijfel ik ook wel eens aan de diagnose zeker als ik naar Hugo kijk, maar cellen kunnen ook ingekapseld liggen en niet actief zijn.
Of misschien is het toch de kurkuma met alle andere suppelementen die het stabiel houdt, we zullen het nooit weten maar het gaat goed dat is het belangrijkste.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door