Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laika
#3281356
Mijn hond van 13 jr. Heeft na wat kleine evenwichtstoornissen eerder deze week (zie mijn andere topic) sinds gisteravond 19.00 uur waarschijnlijk een aanval van geriatrisch vestibulair syndroom.
Wat ik van andere gevallen lees gaat de hond op een gegeven moment (na 15 min. tot 1,5 uur) liggen en begint daarna hopelijk de herstelfase.
Bij mij hond is het verloop anders. Hij loopt al vanaf 19.00 te zwalken (is wel iets stabieler nu) en onrustig te hijgen. Hij wil echt niet gaan liggen. Herkent iemand dit? ?
Door Martine-Tom
#3281433
Ja. Wij hebben destijds een week in een bunker gewoond :P
Mijn hond verdroeg niks van prikkels dus gedimde lichten, geluid van de deurbel, telefoon en televisie uit. Gordijnen de hele dag dicht en lopen was echt maar tot het grasje en weer naar huis. Na een dag of 3/4 ging ze langzaam vooruit en op dag 7 konden we weer normaal leven ;)
Door *Axel*
#3282464
Mijn hond hield zijn kop erg scheef, viel gewoon om in de bocht, zwalpen... mijn ouders (hond woonde daar) hebben het niet lang aangekeken, wat ik goed vond. Dierenarts heeft hem een injectie gegeven, ik weet niet zeker wat, maar geloof iets met cortisone? Kon zijn dat die scheve kop blijvend was maar paar dagen rust en hij was weer de oude. een maand of 2 later kreeg ie het opnieuw, maar niet zo erg deze keer. Weer injectie en 2 dagen later weer helemaal de oude. Ik vind het belangrijk een oude hond kwaliteit te geven
Door vagebond
#3282617
Wij hebben dat ook meegemaakt destijds met onze oudere teckel. Ze leek verlamd, terwijl de voetreflexen het wel deden, ook koppie scheef, ogen raar. Da gebeld, die zei aankijken. Het heeft een halve week geduurd voordat ze weer wat de oude werd. Maar eten uit een bak bleef een tijd moeilijk, eigenlijk wel maanden. Ze wilde het pakken, maar greep steeds mis. Al met al is het vanzelf goed gekomen. Wij schrokken heel erg toen ze de aanval had.
Het komt vanzelf goed dus, sterkte met je hondje.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3282891
Als je de zoekfunctie gebruikt met "wodka GVS" zie je mijn ervaringen met Wodka.
Mega schrikken, maar gelukkig ook snel en goed herstel. Sterkte, het is naar om te zien bij je hond. :(
Gebruikersavatar
Door Laika
#3282915
-Saskia- schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt met "wodka GVS" zie je mijn ervaringen met Wodka.
Mega schrikken, maar gelukkig ook snel en goed herstel. Sterkte, het is naar om te zien bij je hond. :(
Het verhaal over Wodka heb ik nog eens doorgekeken. Ja, zo kan het ook gaan he?
Wij hoopten ook op GVS bij onze hond maar het is waarschijnlijk toch een hersenbloeding of tia geweest. Zeldzaam volgens de kenners maar het is nu eenmaal een bijzonder kind.

We zijn nu een week verder en hij slingert nog erg (is nog erger geweest). Zijn ogen staan wel weer normaal, zijn kop niet (maar dat kan heel lang duren of blijft altijd een beetje scheef staan).
Wat bij onze hond heel erg naar was/is om te zien is zijn voortdurende onrust. Dit was al een beetje begonnen als dementie dingetje. Maar is nu in een veel hevigere vorm aanwezig. Het is erg plaatsbepalend trouwens. Zitten we op de bank dan blijft hij maar hijgen en drentelen, Gaan we bij de tafel zitten dan gaat hij veel eerder liggen en blijft hij ook langer liggen. We zitten nu dus heel vaak bij de tafel.
's nachts gaat het nu goed (was in het begin ook een drama) Er moet wel iemand bij hem blijven.
We hebben meerde malen getwijfeld of we hem niet alsnog moesten laten gaan maar we hebben nog hoop.
We moeten nu proberen om die onrust te verminderen, hierbij krijgen we hulp van een homeopatisch dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door