Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Laddy stinkt af en toe zo onwijs uit zijn bek en ik dacht dat hij vieze tanden had. Vanmiddag bij de DA met Rakker heeft de DA ook even bij Laddy in zijn bek gekeken, maar zij vond het heel erg meevallen. Ze heeft met een krabbertje een beetje tandsteen op zijn voortanden weggehaald, de kiezen waren zo goed als schoon :P Ze zei eerlijk dat als hij onder narcose zou gaan ze weinig meer zou doen. Op mijn vraag waarom hij dan zo uit zijn giechel stinkt, kreeg ik de wedervraag of hij veel gras at. Ja dus, het is een halve koe. Nu moeten we het gras eten dus verbieden. Heeft iemand dit wel eens vaker gehoord, dus stinken uit de bek na het eten van gras :-[ :-\ :-X

Aanvulling. Heb Tannetje gevraagd of graseten uit de bek stinken kon veroorzaken, maar zij dacht dat het uit de maag kwam. Zijn er meer mensen met honden met dit probleem en zo ja wat kun je er aandoen???
Laatst gewijzigd door Dian op vr 25 nov 2016, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Nee nog nooit van gehoord.
Kan me wel indenken dat hij meer gras eet omdat hij wat misselijkig is en daardoor wat boert ofzo wat je dan ruikt uit de bek.
Door smulpaap
Hoe lang is dit al zo ?
Misschien keelklachten ? Of toch ergens een klierende kies of tand ?
Je zou hem ook eens goed kunnen observeren tijdens eten ,kluiven , spelen etc
Eet hij bv altijd aan een bepaalde kant , ontziet hij de andere kant .....
Kleine rassen staan erom bekend nu niet bepaald het geweldigste gebit te hebben

Tessa van mij heeft ook iets dergelijks gehad , het viel me op dat ze wel achter haar balletje aan rende
Ze pakte het balletje heel even op en liet het weer vallen
Tijdens het eten werd ze wel erg voorzichtig ......
Dus op naar de d.a . De dame had dus een klierende hoektand en de ontsteking was ook al richting neusholte gegaan :-X
Door Dian
De DA heeft zijn bek nagekeken en zag niets geks. Hij had op zijn hoektanden een beetje tandsteen, dat heeft ze verwijderd met een krabbetje. Hij gebruikt zijn bek veelvuldig (gooien met een balletje in huis, buiten speelt hij met iedere hond die een balletje heeft die pakt hij op als hij het eerst is en brengt hem naar mijn vader zo van gooi jij ook eens; balletje gaat dan wel direct terug naar de eigenaar; karkas vreten dan gebruikt hij zijn hele bek). Geloof niet dat het zozeer in zijn bek zit. We houden het in de gaten, gras vreten wordt verboden en kijken of dat een oorzaak kan zijn :P
Door Martine-Tom
(Niet teruggelezen)

Geef je groentemix?
Als Tom loopt te grazen helpt het als ik weer wat braver groentemix geef, dan stopt ie gelijk met grazen :)
Door Martine-Tom
Dian schreef:Nee, geef geen groentemix. Ze zijn hier niet zo van de groenten Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Tom ook niet echt, veel pompoen en wortel doet wonderen in zijn geval :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door