Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3255256
PPPP schreef:Ik vroeg om advies over leverproblemen, niet over hoe ik mijn honden voer...

Nou..uhh dat begint juist met aanpassen van je voeding/ menu hé?
Dat gaat dus samen.
Je menu nu komt me wat vreemd over met de bottendagen en eierschaalpoeder bij de kvv.
Denk niet dat Tannetje dat op die manier bedoelde, maar goed..ik kan dat mis hebben natuurlijk. Maar kale onbevleesde botten en dan een enkel rib? Geen goed idee hoor, zou ik zelf niet durven.
Zoals Pluk ook al aangaf, heb je het leverdieet gezien hier? Ik denk dat je daar veel aan kan hebben! En dan kom je toch uit op anders voeren.
#3255829
PPPP schreef:Net terug van de DA.
Mijn vierjarige podencoteefje van 8 kilo heeft ernstig verhoogde leverwaarden en op de echo was een iets vergrootte lever te zien.
Ze eet prima (KVV en 2-3x per week bottendag en 2x per week rauw ei), is levendig, niet geel uitgeslagen en drinkt hoogstens wat meer.
Nu doorverwezen naar MCD voor nader onderzoek.
Moet ik haar dieet aanpassen?
Ze krijgt nu dus dagelijks KVV met zeewier, kefir, eierschaalpoeder en Vetselect Seromag en ik ga ook nog Golden Paste maken.
Ja je kan het beste het dieet aanpassen, overgaan dus naar een leverdieet.
De Seromag bevat koper. Supplementen met koper kan je beter niet geven bij leverproblemen.
Golden Paste kan je wel geven, evenals Mariadistel (Silybum marianum).
#3255867
Middelandse Zee ziektes kunnen ook later (nog tot wel 7 jaar later) pas de kop opsteken. Dat ze 2 jaar geleden getest is zegt dus niks over de toekomst. Bij een zieke hond uit Spanje zou ik dit zelf altijd opnieuw laten testen bij nieuwe klachten. Beterschap!
#3255873
Jura&Mahru schreef:Middelandse Zee ziektes kunnen ook later (nog tot wel 7 jaar later) pas de kop opsteken. Dat ze 2 jaar geleden getest is zegt dus niks over de toekomst. Bij een zieke hond uit Spanje zou ik dit zelf altijd opnieuw laten testen bij nieuwe klachten. Beterschap!
Klopt! ik heb zelf een roedel uit Spanje, Griekenland en Portugal hier lopen en zijn allemaal getest destijds, maar hou altijd in mijn achterhoofd dat mocht er een keer wat zijn dat het misschien LM (Leishmaniose) zou kunnen zijn. Heeft je dierenarts hier een volledig Middellandse Zeeziekten Reisprofiel getest? Veel dierenartsen weten er nog niet zoveel vanaf. Leishmaniose is een van de moeilijkste ziektes om te herkennen aan de hand van symptomen. Soms lijken alle symptomen op LM maar is het wat anders. En soms lijkt het er niet op en is het toch LM.
Bij twijfel is het dus altijd aan te raden een bloedtest te doen. En ook al geeft deze negatief aan, blijven de klachten, test dan gewoon nog eens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door