In februari knapte hij enorm op na de behandeling van zijn giardia infectie en vonden we een brok waar hij het beter op de deed dan de hypollergene.
In mei kreeg hij wel nog een keer klachten. Geen giardia gevonden- überhaupt geen parasieten gevonden. Bloed laten prikken en behalve een licht verhoogde waarde voor de eosinofiele granulocyten geen afwijkingen. Ook vitB12 en foliumzuur normaal. Op aanwijzing van een vriendin die opleiding natuurgeneeskunde bij dieren doet, met Silsterk druppels begonnen (http://shop.silverlinde.com/products/pr ... sterk.html) en dat leek te helpen. Omdat zijn klachten weer afnamen met dus brokken - biogarde -kokosvet en druppels, het daarbij gelaten.
2 maanden ging het goed - en nu weer niet. Hij poepte weer slijm, veel persen en dunne poep.
We hebben nu een verwijzing naar de internist in Oisterwijk, waar we as donderdag naartoe gaan, mogelijk ook een scopie. In de voorbereiding daarheen moet hij licht verteerbaar eten: rijst/kwark oid/gekookte vis.
Alleen, ik zit even met "hoeveel dan? En in welke verhouding? Het is maar 4 dagen, dan moet hij nog een dag vasten maar Spot is al niet dik en ik wil niet dat hij onnodig afvalt. Hij weegt nu 26.1 kg.
Ik dacht zelf aan
- 400 gram koolvis
- 150 gr rijst
- 250 gr huttenkase (of evt kwark)
[quote](hij at vroeger 600-800 gr KVV/dag maar toen was hij nog echt in de groei, van zijn brokken krijgt hij 320 gr ongeveer)
Daarnaast: het is even de vraag hoe nu verder met voer. Ik denk dat we nu niet aan medicatie gaan ontkomen om de boel tot rust te brengen. Daarna(ast) overweeg om toch zelf te gaan koken, in ieder geval een poosje om te kijken of het dan langer goed blijft gaan. Hoe bouw ik dat dan op?
Enne... duimen voor poek (zijn bijnaam) komen ook van pas.