Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3221076
smulpaap schreef:Ja ik snap dat pijn ook uitgesloten moet worden . Moeilijk soms hoor ;)
Wat ik wel doe in dergelijke gevallen ... een dagboek bijhouden
Observeren en noteren
Het is soms voor de DA ook handig


dat ga ik doen, wie weet vallen er wel puzzelstukjes in elkaar dan
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221094
signmodel schreef:soms is hij inderdaad misselijk, maar meestal niet. nu je het zegt; hij is misschien wel vaker misselijk dan ik denk.

Hier zou ik me niet in vergissen. Hij kan niet zeggen: baas, misselijk! Dus moet je het interpreteren.

Nelson doet dit, wat de hond op het filmpje laat zien, ook wel eens. Niet zo lang.
Hier helpt okugest niks, want hier is het stress. En stress kan bij ons ook zijn dat hij door zijn pollenallergie net wat benauwd is, of dat hij dat geworden is van het spelen. Een flinke sprint als er veel pollen in de lucht zitten en dan doet hij dit. Ik leg hem dan verplicht op rust en geef wat te drinken. Water of bouillon.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het echt luchtzuigen is. Daarvoor zou ik jou eigen filmpje moeten zien, maar luchtzuigen is nog niet zo makkelijk vanwege de stembanden die in de weg zitten.
Door judith1967
#3221097
Dorian doet dit ook weleens,niet zo heel lang,hoor.
Ik gooi het dan op misseljkheid of maagzuur wat met eten naar boven komt(of zoiets).
Nu heeft Dorian het al een tijdje niet gedaan.
Zag er nooit iets ernstig in.
Maar ga het nu eens in de gaten houden
Door signmodel
#3221101
Hope schreef:Hier zou ik me niet in vergissen. Hij kan niet zeggen: baas, misselijk! Dus moet je het interpreteren.

Nelson doet dit, wat de hond op het filmpje laat zien, ook wel eens. Niet zo lang.
Hier helpt okugest niks, want hier is het stress. En stress kan bij ons ook zijn dat hij door zijn pollenallergie net wat benauwd is, of dat hij dat geworden is van het spelen. Een flinke sprint als er veel pollen in de lucht zitten en dan doet hij dit. Ik leg hem dan verplicht op rust en geef wat te drinken. Water of bouillon.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het echt luchtzuigen is. Daarvoor zou ik jou eigen filmpje moeten zien, maar luchtzuigen is nog niet zo makkelijk vanwege de stembanden die in de weg zitten.
mensen en paarden kunnen het ook, gezien er ook lucht in zijn darmen zit. de dierenarts vroeg er niet voor niets naar en ik wist gelijk wat ze bedoelde. waar ik er inderdaad eerst vanuit ging dat hij misselijk was, meestal was / is hij dat niet wanneer hij dit doet, maar ik ga het zo in zo allemaal bijhouden misschien is hij inderdaad toch vaker misselijk of juist wel minder dan ik denk, maar dat hij altijd misselijk is wanneer hij dit doet dat is niet waar. en nee ze kunnen het niet zeggen maar ik ken mijn hond wel. het is natuurlijk het totaal plaatje.
dat het stress is zal ik ook zeker niet uitsluiten, en ja waar hij stress van heeft, geen idee. misschien toch van de pijn, allergie, teveel prikkels (waar hij echt nooit last van gehad)??
Door signmodel
#3221102
judith1967 schreef:Dorian doet dit ook weleens,niet zo heel lang,hoor.
Ik gooi het dan op misseljkheid of maagzuur wat met eten naar boven komt(of zoiets).
Nu heeft Dorian het al een tijdje niet gedaan.
Zag er nooit iets ernstig in.
Maar ga het nu eens in de gaten houden

hier duurt het ook nooit lang hoor, hooguit een halve minuut ofzo. de eerste keer dacht ik ook dat hij misselijk was, toen heb ik nog tussen zijn tanden gekeken of er iets klem zat, soms klapt hij ook wat met zn kaken.
ondertussen zijn er hier zoveel kleine dingen dat ik aan alles aandacht besteed, ik zou het anders ook niet gedaan hebben hoor, als dit het enige is wat de hond doet en verder happy is.....
Door judith1967
#3221106
signmodel schreef:hier duurt het ook nooit lang hoor, hooguit een halve minuut ofzo. de eerste keer dacht ik ook dat hij misselijk was, toen heb ik nog tussen zijn tanden gekeken of er iets klem zat, soms klapt hij ook wat met zn kaken.
ondertussen zijn er hier zoveel kleine dingen dat ik aan alles aandacht besteed, ik zou het anders ook niet gedaan hebben hoor, als dit het enige is wat de hond doet en verder happy is.....

Hmmja bij Dorian ook zoiets van een halve minuut of mss ietjes langer.En ook wij hebben weleens in zijn bek gekeken of er niks klem zat.

Maar ben nu wel nieuwsgierig na wat voor soort/smaak eten hij het doet.Of mss doet hij het wel als hij te vol zit(kan ook misselijkheid
veroorzaken)
Maar verders is hij vrolijk en gewoon zijn eigen ikkie,dus ga er geen halszaak van maken ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3221129
signmodel schreef:mensen en paarden kunnen het ook, gezien er ook lucht in zijn darmen zit. de dierenarts vroeg er niet voor niets naar en ik wist gelijk wat ze bedoelde. waar ik er inderdaad eerst vanuit ging dat hij misselijk was, meestal was / is hij dat niet wanneer hij dit doet, maar ik ga het zo in zo allemaal bijhouden misschien is hij inderdaad toch vaker misselijk of juist wel minder dan ik denk, maar dat hij altijd misselijk is wanneer hij dit doet dat is niet waar. en nee ze kunnen het niet zeggen maar ik ken mijn hond wel. het is natuurlijk het totaal plaatje.
dat het stress is zal ik ook zeker niet uitsluiten, en ja waar hij stress van heeft, geen idee. misschien toch van de pijn, allergie, teveel prikkels (waar hij echt nooit last van gehad)??


Ooh maar misschien is het dat wel hoor! Ik wil niet zeggen dat ik dierenarts ben, of er meer verstand van heb, zeker niet. Ik zat alleen even "hardop" te denken.
Hoe dan zit er dus lucht in de darmen, en daar heeft hij last van.

Ik zou eens een tijd een dagboek bijhouden. En kijken of je dan een verband gaat ontdekken.
Destijds had ik voor Hope gewoon een schrift genomen en daar schreef ik alles in. Echt alles. Wat had hij gegeten, hoe lang hadden we gewandeld, met welke honden had hij gespeeld, was er visite geweest, hoe was het weer die dag. Dat lijkt een hoop werk maar het kan je zoveel opleveren!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3221248
Wij hebben een hond gehad met een maagtumor (waar hij nog 2 en half jaar mee heeft doorgeleefd, toen werd hij echt te ziek) en die deed dit ook. Dat was een combinatie van misselijkheid en pijn (in de maag zelf en in de slokdarm omdat hij reflux van maagzuur had). Die dronk daarnaast ook liters per dag om het brandende gevoel in zijn slokdarm te ´blussen´. Hij had vooral klachten vlak na het eten, daarna zakte het weer af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door