Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#3180633
Lizzy schreef:Ik word net gebeld door mijn DA, Linga heeft longworm!!!!!!!!! Nou gaan we over 3 maanden wel nog een keer controle foto's maken maar allemachtig, volgens mij hebben we het lek boven!!!!!!!!!!!!! En dat is toch een beter scenario dan longkanker!
Hoe blij kun je zijn met wormen!! hahahahahahahahaha

Topnieuws! Dikke kussen voor Linga en jullie zelf.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3180644
Hangt dat er niet ook vanaf hoe zwaar de infectie is?
Bij paarden met bloedwormen is het ook zo dat de behandeling gevaarlijk kán zijn, maar dat hoeft niet, hangt ervan af hoeveel wormen erin zitten en tegelijk afsterven.

Sterkte ermee in ieder geval, je zult je te pleuris geschrokken zijn!!

Hoe komen ze aan longwormen?
Dat kan door o.a. slakken.

Ik ontworm mijn schapen bijv. met een middel wat ook tegen leverbot werkt.
Omdat hier ook paarden lopen.
Vaak is dat iets wat ze via een "tussengastheer"krijgen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3180648
Ik had google ook al geraadpleegd, maar daar stond bij dat er een kleine kans bestaat op een allergische reactie bij het doden van de wormen?
Daarom was het verstandig om met een DA een behandelplan op te stellen begreep ik
Door Lizzy
#3180649
constance.blokzijl schreef:Ik had google ook al geraadpleegd, maar daar stond bij dat er een kleine kans bestaat op een allergische reactie bij het doden van de wormen?
Daarom was het verstandig om met een DA een behandelplan op te stellen begreep ik
Ja, om die reden staat mijn DA standby voor een prednison injectie en ik heb ook pred pillen in huis.

Shit. Ik ben echt helemaal van de leg.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3180656
Nee, Linga gaat dit gewoon redden, geen allergische reacties niets! Ontworming er in en ze gaan gewoon weg, dat moet goed komen Lizzy!

(Ik ben zo'n vreselijke opgewekte, positieve muts die zich vastklampt aan het feit dat er staat 'kleine kans op' en dus bedenkt dat het gewoon goed gaat)
Door Anne in Zweden
#3180671
Lizzy schreef:Ik heb te vroeg gejuicht. De behandeling om die longworm te doden is hartstikke gevaarlijk............. :'(
O? Wat voor longworm is het dan? Ik heb hier alle drie (op advies van de da) een Milbemax gegeven, niets aan het handje. Ja, de longworm heeft het loodje gelegd, maar de honden springen nog vrolijk rond!
Door Lizzy
#3180673
Anne in Duitsland schreef:O? Wat voor longworm is het dan? Ik heb hier alle drie (op advies van de da) een Milbemax gegeven, niets aan het handje. Ja, de longworm heeft het loodje gelegd, maar de honden springen nog vrolijk rond!
Angiostrongylus vasorum.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door