Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3156255
Chantalletie schreef: Wat fijn dat Hope het gered heeft en nu al 10 is! Dat zijn erg fijne berichten om te lezen op dit moment! Ik wil inderdaad ook nog een gesprek, maar ik denk niet dat ik 'korting' krijg aangezien ik die dinsdag zelf besloot ab te nemen maar dat deed omdat ze zeiden dat er een ontsteking zat. Wat fijn dat jullie da zijn fout toegaf, dat hoor je niet vaak.
Fijn dat het met Bink beter gaat!

Uh, een dierenarts neemt toch de beslissingen? Als zij AB niet slim vond en echt dacht aan een verstopping en opereren, dan stuurt ze jou toch niet met AB naar huis? Meedenken met elkaar is prima, overleggen is prima, maar als er iets acuut aan de hand is, dan is het toch de dierenarts die beslist wat er gebeuren moet (en de baas gaat al dan niet akkoord)? Ik zou wat dat betreft de schuld niet zo bij jezelf leggen. Deze DA heeft een grove inschattingsfout gemaakt en had eerder in moeten grijpen. Ook met taalbariere, zij had het je dan duidelijker uit moeten leggen.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156663
Kaela schreef: Fijn dat het met Bink beter gaat!

Uh, een dierenarts neemt toch de beslissingen? Als zij AB niet slim vond en echt dacht aan een verstopping en opereren, dan stuurt ze jou toch niet met AB naar huis? Meedenken met elkaar is prima, overleggen is prima, maar als er iets acuut aan de hand is, dan is het toch de dierenarts die beslist wat er gebeuren moet (en de baas gaat al dan niet akkoord)? Ik zou wat dat betreft de schuld niet zo bij jezelf leggen. Deze DA heeft een grove inschattingsfout gemaakt en had eerder in moeten grijpen. Ook met taalbariere, zij had het je dan duidelijker uit moeten leggen.
Ja ik weet het, maar toch heb mij schuldig gevoeld. Gedacht van, als ik nou eerder........blablbla, maar daar schiet ik nu niks mee op. Mijn hond is er nog en dat is voor mij het allerbelangrijkste.

Vandaag weer een controle gehad, alles zag er goed uit. Ook de ontsteking van vrijdag zo goed als genezen. Bink heeft 5 hechtingen die over 12 dagen verwijderd worden, de rest is allemaal onderhuids gehecht en lost vanzelf op.
Het voer hogen we per dag op en verdelen we over 5x en mijn slimme jongen weet al precies wanneer die tijden zijn :biggrin2:, de ab kuur krijgt hij nog tot maandag.

Ik ben zo blij en opgelucht dat ik mijn kanjer nog bij mij heb, het had zo anders kunnen aflopen. Het gaat echt goed, kijkt helder uit zijn ogen, is weer actief (moet hem echt weer rustig houden), heeft zijn eetlust weer terug. We kijken weer vooruit en kunnen gelukkig weer genieten!
Door Martine-Tom
#3156674
Niet het hele topic gelezen.

Een kat van mij heeft deze operatie ook gehad (en prima doorstaan, al was het idd zwaar) vraag even na hoeveel darm er is weggehaald en of het risico op sbs (short bowel syndrom) bestaat, daar is nl medicatie voor, en is achteraf wat mij kat had (daar is een meter verwijderd en 50 cm van het restant werkte niet goed meer) sbs zorgt voor tekorten en daarmee voor klachten, dus lees er eens over en vraag het na als de da er niks over gezegt heeft ;)
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156681
Martine-Tom schreef: Niet het hele topic gelezen.

Een kat van mij heeft deze operatie ook gehad (en prima doorstaan, al was het idd zwaar) vraag even na hoeveel darm er is weggehaald en of het risico op sbs (short bowel syndrom) bestaat, daar is nl medicatie voor, en is achteraf wat mij kat had (daar is een meter verwijderd en 50 cm van het restant werkte niet goed meer) sbs zorgt voor tekorten en daarmee voor klachten, dus lees er eens over en vraag het na als de da er niks over gezegt heeft ;)
Bedankt voor de info, zal er eens na vragen. Bij Bink is er onegveer 20 cm darm verwijderd.
Door Martine-Tom
#3156683
Chantalletie schreef: Bedankt voor de info, zal er eens na vragen. Bij Bink is er onegveer 20 cm darm verwijderd.
dan zal dat meevallen denk ik, maar navragen kan nooit kwaad ;)
Hoe is zijn ontlasting nu?
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156697
Martine-Tom schreef: dan zal dat meevallen denk ik, maar navragen kan nooit kwaad ;)
Hoe is zijn ontlasting nu?
Goed, niet te hard, niet te zacht en geen diaree. Hij krijgt nog kleine porties maar hij lijkt geen last/pijn te hebben als hij poept.
Door Martine-Tom
#3156698
Chantalletie schreef: Goed, niet te hard, niet te zacht en geen diaree. Hij krijgt nog kleine porties maar hij lijkt geen last/pijn te hebben als hij poept.
super!
Mijn kat had nog tot een jaar erna buikpijn (je zag m in elkaar krimpen) en waterdunne ontlasting, helaas was er toen zo weinig over bekend (zeker al 10 jaar geleden) klinkt heel positief dus hoe het met Bink gaat :)
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3157652
Nog steeds goede berichten vanuit deze kant! Het gaat goed met Bink. Hij heeft goede eetlust, goede ontlasting, begint weer actief te worden. Ik heb vandaag een iets groter rondje geprobeerd te lopen maar dat was nog geen goed idee. Hij begon heel langzaam te lopen en leek wat pijn te hebben tijdens het lopen, dus ik ben weer omgedraaid en naar huis gelopen. Binnenshuis voelt meneer zich heel goed, lijkt geen pijn te hebben, maar dat valt buiten toch nog wel tegen. Ik merk nu wel dat hij drukker in zijn koppie (blijft een border he) word aangezien we niet zo heel veel doen. Dus we zijn nu bezig met hersenwerkjes in huis. Krabben en likken doet hij gelukkig niet, maar als ik weg moet en 's nachts krijgt hij toch nog wel de kap om. De wond ziet er goed uit, geneest goed. Ik heb niet het idee dat hij jeuk heeft, maar als hij dat krijgt, wat kan ik er dan op smeren?
Sinds gister heb ik hem 5x per dag eten gegeven en vandaag geef ik hem 4x per dag. Morgen begin ik bij mijn nieuwe baan dus dan wil ik weer op 3x per dag zitten en zoals het er nu uit ziet gaat dat ook prima. Wel spannend om hem een hele morgen alleen te laten, maar zoals het nu gaat, heb ik er wel vertrouwen in.

Ik heb alleen 1 probleem met het eten, Bink is een behoorlijke schrokker, heeft geen rust voor eten en alles is binnen een paar seconde op. Dit lijkt mij voor zijn darmen niet heel goed. Nu geef ik de brokjes elke keer met de hand en dan wil hij er wel op kauwen, maar geef ik bijv. 2 brokjes tegelijk slikt hij ze zonder kauwen door. Ik heb vanmorgen een anti-schrok bak geprobeerd, zonder resultaat.
Kan iemand mij tips geven om hem rustiger te laten eten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3157662
Ik zou me daar niet druk om maken. Voordat dat voer in de darm aankomt is het al door de maag verwerkt. De darm zal er weinig van merken of voer hard of zachtjes naar binnen gegaan is.

Fijn dat het goed gaat met Bink!
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3157672
Ah oke, dank jullie wel voor jullie reactie!

Ik voer op aanraden van de da nu brokken, ik hoog dit per dag op en na ongeveer een maand zitten we op het aantal gram dat hij mag. Vanaf dan ga ik weer verder op kvv.

Ik weet dat jullie tegen brokken zijn (ben ik ook) maar op dit moment geeft het mij geen stress omdat het nu zo goed gaat.
Toen Bink vorige week naar huis mocht en 's avonds ontlasting heeft gehad was ik zo ontzettend blij. Het eten houd hij binnen en het komt er weer via de normale uitgang weer uit, dus ik ga een maand door met deze brokken en ga daarna weer over op KVV.
Door Lizzy
#3157673
OK. Nou maak je echt maar niet teveel zorgen hoor. Die brokjes vallen heus wel uit elkaar in de maag. En misschien dat jouw aanwezigheid hem zelfs wel een beetje aanzet tot schrokken! Je zou hem eens met een bakje voer ergens alleen neer kunnen zetten, kijken hoe dat gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door