Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3368503
Hope schreef:Het begint ons allemaal ontzettend te verbazen. Hij heeft er nu toch echt al drie weken op zitten en eigenlijk hadden we verwacht dat hij al een nieuwe prik nodig had gehad. Hij komt van de apoquel én hij kreeg maar 30 mg (in plaats van de geadviseerde 40).

Ik zit een beetje te twijfelen of ik Margreet nog ga mailen. Ik wil niet betweterig overkomen maar misschien heeft ze nog wel wat aan onze ervaring, kan ze er een andere hond nog mee helpen. Zij als dermatoloog adviseerde in ons geval nu toch echt apoquel plus moderin. Ik snap haar gedachtegang en respecteer haar als arts héél erg. Maar toch ben ik heel blij met de cytopoint.
Het is toch echt geweldig dat het zo goed gaat, eindelijk een beetje rust voor jullie en genieten van Nelson.
Zo goed dat je zelf toch hebt doorgezet om het te proberen, soms is je gevoel volgen of eigenwijs zijn gewoon goed.
Ik zou Margreet zeker mailen om te vertellen hoe het gaat met Nelson, hier kan ook zij alleen maar haar voordeel mee doen en daar is niks betweterigs aan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368505
Hope schreef:Het begint ons allemaal ontzettend te verbazen. Hij heeft er nu toch echt al drie weken op zitten en eigenlijk hadden we verwacht dat hij al een nieuwe prik nodig had gehad. Hij komt van de apoquel én hij kreeg maar 30 mg (in plaats van de geadviseerde 40).

Ik zit een beetje te twijfelen of ik Margreet nog ga mailen. Ik wil niet betweterig overkomen maar misschien heeft ze nog wel wat aan onze ervaring, kan ze er een andere hond nog mee helpen. Zij als dermatoloog adviseerde in ons geval nu toch echt apoquel plus moderin. Ik snap haar gedachtegang en respecteer haar als arts héél erg. Maar toch ben ik heel blij met de cytopoint.
Ik zou het zeker terugkoppelen hoe het nu met Nelson gaat. Het hangt er van af hoe je het brengt of het betweterig overkomt. Zij heeft immers aangegeven dat het bij bepaalde allergie niet werkt maar Nelson is zo complex qua allergieën dat niet is te zeggen dat hij alleen die allergie heeft en dat het wellicht daardoor zo goed aanslaat ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3368507
dinky89 schreef:Ik zou het zeker terugkoppelen hoe het nu met Nelson gaat. Het hangt er van af hoe je het brengt of het betweterig overkomt. Zij heeft immers aangegeven dat het bij bepaalde allergie niet werkt maar Nelson is zo complex qua allergieën dat niet is te zeggen dat hij alleen die allergie heeft en dat het wellicht daardoor zo goed aanslaat ;)
Mijn idee. Ik zou het ook terugkoppelen. iemand die serieus bezig is met zijn vak moet daar toch blij mee zijn. Je hoeft het niet zwart/wit te brengen. Breng het zoals het is. Dat het vooralsnog heel goed lijkt te werken. Dat je niet weet of dat zo door gaat, je bent er ook pas mee begonnen, de toekomst blijft toch een open boek. Al wordt maar ooit één andere hond hiermee geholpen dan is het toch die moeite waard.
Door eelke
#3368512
Ik zou nog een maand of wat afwachten, en dan kijken of je telefonisch met haar in contact kunt komen. Dat komt vaak beter over dan geschreven tekst, als je twijfelt over 'betweterig'. Geschreven tekst is nu eenmaal lastiger te interpreteren.
Door Lizzy
#3368538
Het is natuurlijk nog wel een beetje kort-dag. Maar ik zou haar zeker informeren over hoe het nu gaat en dat je haar graag op de hoogte houdt. Dat is toch niet betweterig? Ik denk dat het voor haar heel goed is om te weten juist!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3368545
Ik zou dat toch ook doen, haar informeren hoe het gaat. Dan zijn er in de toekomst toch ook wel meer honden ( en eigenaren) bij gebaat he ;) het is voor haar ook waardevolle informatie.
Tja betweterig, nou hoogstens eigenwijs :biggrin2: Als huidproblemen makkelijk waren en alles hetzelfde en eenvoudig op te lossen dan zaten niet zoveel eigenaren met hun handen in het haar ;)

Maar eh begrijp ik nu goed dat toen ie op apoquel zat dat je zijn voeten wel moest wassen omdat ie toen wel stuk gingen en nu met cytopoint helemaal niet?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3368549
Lizzy schreef:Het is natuurlijk nog wel een beetje kort-dag. Maar ik zou haar zeker informeren over hoe het nu gaat en dat je haar graag op de hoogte houdt. Dat is toch niet betweterig? Ik denk dat het voor haar heel goed is om te weten juist!
Ja, het is kort dag. Het hoeft ook niet nu.
Maar het voelt niet fijn om "zomaar" ergens anders cytopoint te laten spuiten en dan niks meer van mezelf te laten horen aan de arts die ons vijf jaar lang zo goed geholpen heeft. En wellicht gaat ze dat over een tijd weer (moeten) doen en is dit hele cytopoint verhaal gewoon van korte duur. Niemand die het weet.
Maar goed, hoe dan ook ga ik binnenkort gewoon even contact leggen. .
Kaio schreef:Ik zou dat toch ook doen, haar informeren hoe het gaat. Dan zijn er in de toekomst toch ook wel meer honden ( en eigenaren) bij gebaat he ;) het is voor haar ook waardevolle informatie.
Tja betweterig, nou hoogstens eigenwijs :biggrin2: Als huidproblemen makkelijk waren en alles hetzelfde en eenvoudig op te lossen dan zaten niet zoveel eigenaren met hun handen in het haar ;)

Maar eh begrijp ik nu goed dat toen ie op apoquel zat dat je zijn voeten wel moest wassen omdat ie toen wel stuk gingen en nu met cytopoint helemaal niet?
Ja, dat begrijp je goed.
Met apoquel kon ik hem met veel extra maatregelen (zoals voetjes wassen en héél veel stofzuigen etc) goed houden. Nu met cytopoint zijn die maatregelen niet nodig en is hij echt volledig vrij van jeuk. Zijn vacht wordt ook helemaal anders. Voller vooral.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3368557
Pauline schreef::circle: :groupwave2: :daisy: :bigarmhug: :daisy: :groupwave2: :circle:

Ik ben zo plaatsvervangend blij voor jullie!!!!
Dank je wel!

We zijn echt heel blij, ik hoop zo dat dit middel gewoon jarenlang doet wat het nu doet. Dan is het ook gewoon echt niet duurder dan alles wat we eerder moeten doen (zoveel extra stofzuigerzakken kosten ook geld, en kokosolie om voeten te wassen en extra bloed prikken en weet ik het allemaal) en het gemak is zo heerlijk. Het voelt alsof we eindelijk gewoon een normale hond hebben. Normaal is hij eigenlijk nog steeds niet natuurlijk maar dat je gewoon kan wandelen waar je wil en hem los kan laten waar het mag en je die verzorging gewoon wat los kan laten is zó fijn.
Ik deed het natuurlijk met liefde maar echt niet iedere dag met plezier. Ik stond op eerste kerstdag gewoon te janken meer stofzuigen want ik had er gewoon geen zin in om IEDERE dag dat stomme ding uit de kast te halen en dat ik NOOIT eens gewoon een dag helemaal kon niksen. Dat soort dingen. Het kostte gewoon allemaal veel energie die we nu in leuke dingen kunnen stoppen.
Door Anne in Zweden
#3368561
Hope schreef:Dank je wel!

We zijn echt heel blij, ik hoop zo dat dit middel gewoon jarenlang doet wat het nu doet. Dan is het ook gewoon echt niet duurder dan alles wat we eerder moeten doen (zoveel extra stofzuigerzakken kosten ook geld, en kokosolie om voeten te wassen en extra bloed prikken en weet ik het allemaal) en het gemak is zo heerlijk. Het voelt alsof we eindelijk gewoon een normale hond hebben. Normaal is hij eigenlijk nog steeds niet natuurlijk maar dat je gewoon kan wandelen waar je wil en hem los kan laten waar het mag en je die verzorging gewoon wat los kan laten is zó fijn.
Ik deed het natuurlijk met liefde maar echt niet iedere dag met plezier. Ik stond op eerste kerstdag gewoon te janken meer stofzuigen want ik had er gewoon geen zin in om IEDERE dag dat stomme ding uit de kast te halen en dat ik NOOIT eens gewoon een dag helemaal kon niksen. Dat soort dingen. Het kostte gewoon allemaal veel energie die we nu in leuke dingen kunnen stoppen.
Ik sluit me aan bij Pauline. Dit is ZOOOO fijn om te lezen, na alles wat er aan Nelson-perikelen is voorbijgekomen de afgelopen jaren. Wat heerlijk dat je nu je energie in andere dingen kunt steken. Wat ga je allemaal doen joh, met al die vrije tijd?! ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368564
Ik weet alles van een intensieve hondverzorging (en de daarbij behorende kosten :-X ) en in ons geval was er geen oplossing, ja zijn sterven uiteindelijk, en toen was ik ondanks mijn ontzettende verdriet, ook blij dat die intensieve verzorging niet meer nodig was. Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen hoe onvoorstelbaar gelukkig je bent met een middel dat werkt!!!
Door Lizzy
#3368566
Ja, maar ondanks dat het kort-dag is, lijkt het mij wel goed om haar te informeren. En ik denk dat ze dat alleen maar kan waarderen!! Maar enige terughoudendheid in je mail lijkt me goed. Dan komt het vast ook sowieso niet betweterig over. Snap je wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3368594
Lizzy schreef:Ja, maar ondanks dat het kort-dag is, lijkt het mij wel goed om haar te informeren. En ik denk dat ze dat alleen maar kan waarderen!! Maar enige terughoudendheid in je mail lijkt me goed. Dan komt het vast ook sowieso niet betweterig over. Snap je wat ik bedoel?
Haha, ik denk het wel.
Ik was niet van plan om te mailen dat wij de ontdekking van de eeuw hebben gedaan en we dit véél eerder hadden moeten doen.
Meer iets in de trant van: we hebben het toch maar geprobeerd want voor mijn gevoel hadden we niets meer te verliezen en vooralsnog lijkt het erg goed te helpen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3368625
Hope schreef:
Ja, dat begrijp je goed.
Met apoquel kon ik hem met veel extra maatregelen (zoals voetjes wassen en héél veel stofzuigen etc) goed houden. Nu met cytopoint zijn die maatregelen niet nodig en is hij echt volledig vrij van jeuk. Zijn vacht wordt ook helemaal anders. Voller vooral.
Oo wat een verschil dan toch zeg!
Dat is wel heel erg fijn voor jullie dat dit toch stukken beter werkt.
Klinkt goed die vollere vacht.
Krijg je nog niet de opmerkingen dat je hond dikker is geworden? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3368628
Kaio schreef:Oo wat een verschil dan toch zeg!
Dat is wel heel erg fijn voor jullie dat dit toch stukken beter werkt.
Klinkt goed die vollere vacht.
Krijg je nog niet de opmerkingen dat je hond dikker is geworden? :biggrin2:
Nou nee, maar hij kreeg die opmerking wel van mij! Ik ga hem eens wegen want hij ziet er echt dikker uit maar misschien is dat wel allemaal vacht!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door