Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3361916
Kerstboom in huis gehaald?

Hooimijt geeft idd vreselijke jeuk, maar dat seizoen is wel voorbij denk ik.
Door Eef+Stippels
#3361919
Oh nee, wat balen :(


Hoe lang krijgt hij de homeop. druppels? Tussentijds toevallig mee gestopt of vergeten zodat hij een beginverergering heeft?

Naast dat hij toch met iets in aanraking kan zijn geweest of de medicijnen definitief zijn uitgewerkt, wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, kan het ook aan de (dosis van de) druppels liggen.
Ik merkte dat met Xindy's incontinentiekruiden. Eerst werd het erger, daarna werd ze droog en daarna kwam de incontinentie erger terug dan voorheen. Toen ben ik er helemaal mee gestoot en nu is ze zo goed als droog...

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3361921
Ik heb ondertussen gebeld met Eric Laarakker.

Wat zo gek is, is dat het echt in een half uur op kwam zetten en nu alleen nog maar met reguliere medicatie te bestrijden valt. Zijn huid is vuur rood en hij heeft zijn staartbasis kapot gebeten. Ik zou denken aan een vlo. Ik heb me suf gekamd maar niks gevonden. Ook niet bij de katten.

Ik snap er echt niks van. Het is alsof iemand hem in een bak vlooien heeft gegooid. Het ene moment was hij zonder jeuk en een half uur later was het compleet mis.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361924
Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat dat van het uitwerken of verkeerd doseren van medicatie komt.
Zo plots, dat lijkt me echt meer waarschijnlijk contact met iets.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3361957
pearlsofpassion schreef:Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat dat van het uitwerken of verkeerd doseren van medicatie komt.
Zo plots, dat lijkt me echt meer waarschijnlijk contact met iets.
Nou, dit dus.
Maar wat dan toch? :confused1:
Ik pieker me suf.

Geen andere schoonmaakmiddelen, wasmiddel, eten, kussens... Hij lag gewoon in zijn mand.
Wat een puzzel blijft het toch.

Overigens is hij nu weer blij. Met apoquel.
Het is misschien troep maar het werkt toch wel echt fantastisch.
Door Lizzy
#3361971
Ik ben met jullie eens dat die kans heel groot is. Het komt te plots op voor uitgewerkte medicatie. Maar misschien speelt dat wel mee, ik weet het niet. Wat zei Eric?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361973
Het kan wel iets van een aantal uren eerder zijn hoor. Zo werkt dat bij mij ook. Ik ben erg gevoelig voor contactallergie. Heb er een aantal die ik ken maar ook een aantal niet, dus af en toe heb ik een aanval waarvan ik ook niet weet wat de oorzaak is.
Maar bij mij gaat het dan over een paar vingers of zo, niet m'n hele lijf. :-X

Alleszinds, meestal komt de jeuk pas een aantal uren later tot zelfs een dag later op.
Van pleisters vb duurt het wel een halve dag eer de jeuk komt maar daarna wel 14 dagen dat ik gek wordt. Met blaasjes en al.
Ik hoop echt dat het bij Nelson niet zo lang duurt voor het wegtrekt.

Het kan ook nog cumulatief werken. Dus de eerste keren geen reactie en dan plots wel, omdat het te veel wordt. Maar dan zou ik ook niet plots zo'n hevige reactie verwachten.

Maar ja, het is dus ontzettend moeilijk de oorzaak te achterhalen. Zeker als het niet regelmatig is en de blootstelling wss niet permanent is. :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3362092
Lizzy schreef:Ik ben met jullie eens dat die kans heel groot is. Het komt te plots op voor uitgewerkte medicatie. Maar misschien speelt dat wel mee, ik weet het niet. Wat zei Eric?
Hetzelfde als jij. Maar de prednison heeft er niet aan geholpen waarschijnlijk.

Zijn huid is weer wit, hij is weer blij en heeft een halve apoquel gehad. Alsof er niks gebeurd is.

Rare hond!
Ik ben dol op hem. Dat wel ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362232
Lizzy schreef:Hemelzijdank voor Apoquel :-X . Ga je dat weer afbouwen? Of wat is het plan?
Voordeel van apoquel is dat je het ook bij acute jeuk kunt gebruiken, hoef je niet op of af te bouwen. En dat het binnen een uur werkt dan.

Ok er staat eerste 2 weken dubbele dosis maar je kunt het gewoon ook acuut gebruiken, en ook de dosis verhogen ( uiteraard niet boven de max waarde dan ) en verlagen .

Gek toch die plotselinge jeuk. Erachter komen waarvan is vaak helaas nog moeilijker dan een speld in een hooiberg vinden.
Maci's allergie is ook van tijd tot tijd heviger, heb zo mijn vermoedens wat het kan zijn, maar 1 ik weet het niet zeker en 2 ik kan er weinig aan doen dus ja dan verhoog ik de apoquel maar op zo'n moment.
Gebruikersavatar
Door pike
#3362271
Wat een naar intermezzo weer. Gelukkig heeft die Apoquel snel geholpen. en inderdaad, je hebt maar een rare hond :biggrin2: maar wat heeft hij het bij jou getroffen zeg :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3362508
Lizzy schreef:Hemelzijdank voor Apoquel :-X . Ga je dat weer afbouwen? Of wat is het plan?
We zijn weer stevig aan het afbouwen. Een halve tablet om de twee dagen krijgt hij nu.
Wat het nou geweest is...??? Ik heb geen flauw idee.

Ik twijfel erg over de citopoint.
De regulier dierenarts zegt dat het zijn kwaliteit van leven erg zou verbeteren. Margreet vroom vind het een prettig middel maar vind het jammer dat je er niet zo mee kan wisselen qua dosering. Het lijkt nu een mooi midden west betreft gebrek aan bijwerkingen maar dat zeiden ze over apoquel ook. Margreet heeft ook uitgerekend wat voor Nelson de kosten zouden zijn en hoewel dat niet leidend is, scheelt het best veel. Citopoint is duur. De holistisch arts geeft aan dat Nelson niet zonder regulier middel zal gaan kunnen en die mening deel ik wel geloof ik. Hij wordt al zes, wat betekend dat we al vijf jaar zoeken naar de gouden tip.

Het voedsel lijkt wel de grootste boosdoener te zijn. Gelukkig denken ze bij den hoek erg graag mee in vers voeren. Hij krijgt nog altijd alleen konijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3366030
Ik kom even heel ongenuanceerd en ongegeneerd keihard klagen en janken.

Wij zijn het zo ongelooflijk, spuugzat!!!!!!!!

Nelson heeft weer jeuk. Véél jeuk. Echt heel erg.
Twee dagen pas, daarvoor was het oké. Maar eigenlijk is het voor ons niet meer oké. Deze hond vraagt meer tijd dan een kind zo ongeveer. Wassen, waterblazer, stofzuigen, het huis van boven tot onder in van die spray en die STINKT! Overal moet je op letten, iedere kruimel brood op de grond kan een mogelijke jeukbron zijn. Ik werk zó ontieglijk hard en het helpt gewoon geen drol. Ik ben er zo klaar mee. Zo ontzettend klaar mee!
Ik ben nu al vijf jaar aan het tobben. Ik heb alles gedaan wat werd gezegd. Van huisstofmijt tot pillen en shampoo's en tig soorten voer. Brok, blik, kvv, barf, iheems en exotisch, het maakt geen barst uit. Kurkuma, zelf koken, olie, tig keer per dag omkleden en vergeet de immuumtherapie niet. Het is gewoon teveel om op te noemen. Momenteel ben ik weer aan een eliminatiedieet bezig en hij heeft dus sinds twee dagen echt héél veel jeuk. Ja, ik stop er dan apoquel in en dan gaat het wel weer, maar dan start de puzzel weer: zou hij nu toch nog reageren op de eerste diersoort? Heeft er iemand een nieuwe trui aan misschien? Lag er een kruimel brood op de grond, of zouden er al pollen in de lucht zitten? En we zouden net diersoort twee toeveoegen, maar dat kan nu niet, en hij moet eigenlijk nu toch wel meer afwisseling gaan krijgen, straks loopt hij tekorten op... WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Ik ben echt dol op hem, ik wil hem voor geen goud missen maar het kost zoveel tijd en klauwen vol geld. De dermatoloog komt niet verder, de internist is weer buiten beeld want op rauw vlees heeft hij geen maag-darmproblemen meer. Maar dus wel JEUK. De holistische kliniek in De Bilt zegt ook eerlijk dat ze het niet weten.

Ik heb er geen zin meer in. Ja, misschien is dat kei egoïstisch en hard maar ik wil dit niet meer. We willen een hond om er plezier van te hebben, maar dat plezier raakt steeds meer en steeds ernstiger overschaduwt door alle zorgen en al het werk.
Is dit echt zo erg om te denken?

Ik zit eraan te denken om de dermatoloog en de dierenarts op te bellen en te zeggen: zet hem maar op de citopoint of voor mijn part op de prednison of desnoods alles wat je hebt in je apotheek, ik ga hem gewoon een leuk menu voeren en verder niks en dan leven we nog lang en gelukkig. Misschien wordt hij dan geen 15 maar so be it. Dan zijn we wel gelukkiger misschien.

Sorry. Ik zit er echt doorheen.
Hij is 6 geworden vorige maand. Dat betekend dat wij al vijf jaar hiermee proberen te dealen en ik kán niet meer.
:'( :'( :'( :'( :'(


Edit: de artsen blijven dus allemaal volhouden dat alles te herleiden is naar een voedselallergie. Advies is dus ook om eerst het voer goed te hebben. Leuk advies! Op de vraag wat ik hem dan in hemelsnaam moet voeren (gebakken lucht misschien?!) komt geen antwoord meer.
Door Eef+Stippels
#3366032
Ja jeetje het is ook niet niks zeg :(
Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Hope schreef:
Ik zit eraan te denken om de dermatoloog en de dierenarts op te bellen en te zeggen: zet hem maar op de citopoint of voor mijn part op de prednison of desnoods alles wat je hebt in je apotheek, ik ga hem gewoon een leuk menu voeren en verder niks en dan leven we nog lang en gelukkig. Misschien wordt hij dan geen 15 maar so be it. Dan zijn we wel gelukkiger misschien.
Misschien is dit helemaal geen verkeerd plan hoor. Jullie zijn er nu zo moe van en Nelson zal ook niet gelukkiger worden van al die jeuk...
En je hebt al zoveel geprobeerd. Net wat je zegt, er blijft alleen gebakken lucht over :-X

En misschien heb je over een tijdje op Citopoint oid wel weer energie om verder te zoeken. Of blijkt dat de kwaliteit van leven voor Nelson en voor jullie hiermee goed is zoals het is...

Ik vergelijk de situatie een beetje met onze Bella. Die staat nu vooralsnog op permanente pijnstilling na een mislukte revalidatie. Het is niet wat ik wilde en je kunt bezig blijven met onderzoeken en behandelingen die misschien wel of niet gaan werken, maar de kwaliteit van haar leven is hiermee goed en wij kunnen ook even op adem komen.

:-* :-*
Door Too
#3366033
:bigarmhug: :bigarmhug:

Daar heb je natuurlijk je helmaal niks aan maar ik snap het zo goed

Eigenlijk heb ik al jaren heilig ontzag en bewondering voor jullie kracht en doorzettingsvermogen, denk niet dat ik het zo lang had volgehouden.

Volgens mij is ook dát goed : zeggen dat je echt alles hebt gedaan wat in je macht ligt dat het niet mocht baten en dat je nu kiest voor symptoombestrijding. Een zo aangenaam mogelijk leven voor jullie allemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door