Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3170684
Is het gek om te denken dat zijn longproblemen zorgen voor sneller reageren op andere prikkels?
En als het met zijn longen goed gaat, hij dus meer prikkels kan hebben?
Door Lil
#3170705
Dat was hier met de allergiehonden ook. Waren ze lange tijd vrij van alles waar ze niet tegen kunnen en ze kregen iets binnen wat niet mocht dan ging dat goed als het daarbij bleef. Was een periode met klachten dan waren de poppen aan het dansen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170708
Kim_S schreef: Is het gek om te denken dat zijn longproblemen zorgen voor sneller reageren op andere prikkels?
En als het met zijn longen goed gaat, hij dus meer prikkels kan hebben?
Dat klinkt niet heel gek.

Of wat Lil zegt, dat als het goed gaat hij meer kan hebben.
Of de Longkruiden hebben toch nog een betere uitwerking op de huid dan ik dacht.
Door Lizzy
#3170782
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de Groene Os. En vragen of je deze kruiden langdurig mag gebruiken, of er dan geen gewenning optreedt. En zo ja, dan zou je er misschien af en toe mee moeten stoppen en dan weet je gelijk wat dat doet met zijn huid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170997
Lizzy schreef: Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de Groene Os. En vragen of je deze kruiden langdurig mag gebruiken, of er dan geen gewenning optreedt. En zo ja, dan zou je er misschien af en toe mee moeten stoppen en dan weet je gelijk wat dat doet met zijn huid.
Laat ik dat maar doen, ja. Want als ik gewoon dit langdurig mag geven dan lijkt het toch wel een héél mooi supplement!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3171418
Na contact met De Groene Os, waar ik echt ontzettend fijn geholpen werd, blijkt dat er meer honden met huidproblemen positief reageren op deze kruiden. Vooral omdat er een combinatie in zit die het immuumsysteem ondersteund, zuiverend werkt en de kruiden niet alleen voor de longen goed zijn maar ook een positieve invloed hebben op de huid.

Ik mag het twee maanden geven, en dan 1 stopweek inlassen zodat er geen gewenning optreed. Het zou kunnen dat in de loop van de tijd de dosering nog gehalveerd kan worden, maar dat is voor latere zorg.

Voor nu in elk geval heel blij met 1 supplement dat werkt voor de longen én voor de huid.
Sinds een week krijgt Nelson nog maar een halve dosering quercetine (ik kom af van een dubbele dosering) en dat gaat perfect. Daar kon ik zonder de luchtwegkruiden echt niet aan beginnen.

Wellicht is dit supplement ook te proberen voor andere honden waar getobt wordt met jeuk?
Door tt-tjes
#3171440
Niet met jeuk, maar ik zit te denken of het iets voor Chendo zou zijn, die ook problemen heeft met zijn hoestje?

Is de paardenvariant hetzelfde als de hondenvariant (wat vaak zo is bij Groene Os)?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 18 nov 2015, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3171490
tt-tjes schreef: Niet met jeuk, maar ik zit te denken of het iets voor Chendo zou zijn, die ook problemen heeft met zijn hoestje?

Is de paardenvariant hetzelfde als de hondenvariant (wat vaak zo is bij Groene Os)?
Ja, dat is dezelfde. Let wel op dat je de Forte neemt, de normale daar zit echt veel minder in.
Overigens zou ik gaan voor een kleine verpakking (hond) want met de aanbevolen hoeveelheid doe je er lang mee.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3171493
Irish schreef: Is dat even interessant tegen de jeukeritus voor mevrouw! :)

Hoe heten de kruiden nou vol uit?
Voor meneer  ;) :biggrin2:

De kruiden heten:

De Groene Os, Luchtwegkruiden Forte en dit zit er in:
Trigonella foenum-graecum (Fenegriek) , Foeniculum vulgare (venkel), Glycyrrhiza glabra (zoethout), Eucalyptus globulus (eucalyptus), Uncaria tomentosa (kattenklauw), Galium aparine (kleefkruid),
Plantago lanceolata (smalle weegbree), salmiakzout, Thymus vulgaris (tijm), Boswellia serrata (wierookhars), magnesiumcitraat, vitamine C, vitamine B3, zinkcitraat, vitamine D3.
Door tt-tjes
#3171501
Hope schreef: Ja, dat is dezelfde. Let wel op dat je de Forte neemt, de normale daar zit echt veel minder in.
Overigens zou ik gaan voor een kleine verpakking (hond) want met de aanbevolen hoeveelheid doe je er lang mee.
Oké, dank je. Dat wordt dus het volgende project als ik Chendo weer een beetje op de rit heb.
Door Irish
#3171529
Hope schreef: Voor meneer  ;) :biggrin2:

De kruiden heten:

De Groene Os, Luchtwegkruiden Forte en dit zit er in:
Trigonella foenum-graecum (Fenegriek) , Foeniculum vulgare (venkel), Glycyrrhiza glabra (zoethout), Eucalyptus globulus (eucalyptus), Uncaria tomentosa (kattenklauw), Galium aparine (kleefkruid),
Plantago lanceolata (smalle weegbree), salmiakzout, Thymus vulgaris (tijm), Boswellia serrata (wierookhars), magnesiumcitraat, vitamine C, vitamine B3, zinkcitraat, vitamine D3.
Ja voor jouw je meneer, maar voor mij mijn mevrouw Kaatesnaat  :biggrin2:
Door Irish
#3171539
Ik zie op medpets wel een deels andere samenstelling trouwens:

Trigonella foenum-graecum (fenegriek), Foeniculum vulgare (venkel), Glycyrrhiza glabra (zoethout), Ammonium chloride (salmiakzout), Pimpinella anisum (anijs), Cetraria islandica (IJslands mos), Salvia officinalis (salie), Plantago lanceolata (smalle weegbree), Uncaria tomentosa (kattenklauw), Thymus vulgaris (tijm), Magnesiumcitraat, L-tryptofaan, Niacinamide (vitamine B3), Pyridoxine HCl (vitamine B6), Mentha piperita (pepermunt), Humulus lupulus (hop), Crataegus oxyacantha (meidoorn), Melissa officinalis (melisse), Hypericum perforatum (Sint Janskruid), Zink picolinaat, Ginkgo biloba (tempelboom), inositol, Ascorbinezuur (vitamine C), Methylsulfonylmethaan (MSM), L-lysine, Pau d%u2019arco, Plantago major (grote weegbree), Echinacea purpurea (rode zonnehoed), Eucalyptus globulus (eucalyptus).
Door ellenned
#3171552
Ik merk dat Yilla idd heel weinig uithoudingsvermogen heeft en heel moe is op het moment dat ze veel jeuk heeft, nu dus Ik zit te denken dit aan Yilla te geven, merk je echt dat Nelson minder moe is en meer kan hebben qua wandelingen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door