Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2578483
kiara schreef: las net ook wat over honinzalf is dat wat om het op de wond /hechtingen te smeren ze heeft een snee van ongeveer 30cm,weet nog niet of het binnenwaards is gehecht, maar geneest het daarvan sneller /minder jeuk of zo kan er niet zo heel veel nog van vinden,en waar kan je het evt kopen :-\
Ik heb erg goeie ervaringen met honingzalf en het geneest dan zeker sneller maar sommige honden en katten vinden het dan juist erg aantrekkelijk om er aan te gaan likken. Zelf heb ik het van de dierenarts maar volgens mij is het ook gewoon bij de apotheek verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578699
lauraV schreef: ben ikhet niet helemaal mee eens ..... het baasje heeft ook een verantwoordelijkheid .....
komen we weer op het verhaal van de alcohol en de sigarretten ;)
ja maar dan kan je niks meer kopen moet je eerst voor van alles je eigen erin gaan verdiepen :-\ en niet iedereen is zo intensief bezig met in dit geval honden,ken er genoeg die gewoon bv de goedkoopste brokjes/kluifjes/koekjes kopen en er ook van overtuigt zijn dat het goed is,want het ligt toch in de dierenspeciaalzaak ::)
Door Shifare
#2578707
kiara schreef: ja maar dan kan je niks meer kopen moet je eerst voor van alles je eigen erin gaan verdiepen :- en niet iedereen is zo intensief bezig met in dit geval honden,ken er genoeg die gewoon bv de goedkoopste brokjes/kluifjes/koekjes kopen en er ook van overtuigt zijn dat het goed is,want het ligt toch in de dierenspeciaalzaak ::)
Het is een deel eigen verantwoording en een deel van de winkelier. Het trieste is dat een deel van de dierenwinkels niet eens weten wat ze verkopen. Ze verkopen het omdat iedereen het verkoopt.
Ik ga ook niet zomaar naar elke dierenwinkel.
Voor advies ga ik naar een winkel die absoluut 1000% weet WAT ze verkopen en waarom.
Als ik zelf weet wat ik moet hebben en waarom zonder advies kan ik bij elke sjaak naar binnen.
Door eelke
#2578711
lauraV schreef: ben ikhet niet helemaal mee eens ..... het baasje heeft ook een verantwoordelijkheid .....
komen we weer op het verhaal van de alcohol en de sigarretten ;)
Jawel, maar van een speelgoedwinkel mag je ook verwachten dat ze speelgoed verkopen dat veilig is voor kinderen, óf dat er veiligheids waarschuwingen op staan....
Door Mevroi Kruim
#2578789
eelke schreef: Jawel, maar van een speelgoedwinkel mag je ook verwachten dat ze speelgoed verkopen dat veilig is voor kinderen, óf dat er veiligheids waarschuwingen op staan....
Juist, en er zijn ook regels wb brandbaarheid van kinderkleding e.d. Hoe goed je je als eigenaar ook orienteert, je kunt gewoon niet alles weten en daar zit dus ook een deel verantwoordelijkheid van de fabrikant en van de verkoper.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578819
Mevroi Kruim schreef: Juist, en er zijn ook regels wb brandbaarheid van kinderkleding e.d. Hoe goed je je als eigenaar ook orienteert, je kunt gewoon niet alles weten en daar zit dus ook een deel verantwoordelijkheid van de fabrikant en van de verkoper.
helemaal mee eens ;)
Door Suzanne
#2580021
Mijn Duits is niet goed genoeg maar ik zou heel graag een "vertaling" van deze waarschuwing in het Duits willen hebben. Is er iemand die het Duits voldoende beheerst om dit in 2, 3 zinnen uit te leggen in "jip en janneke"?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door kiara
#2580827
ik ben boos de kennis (nu niet meer) laat gewoon zijn zoeke hond die dus net zondag is geopereerd zie
vorige gaat gewoon vrolijk met zijn nieuwe vriendin een weekendje belgie om een hondje te halen en laat zijn zieke hond achter bij haar dochter van 20 op die hond passen goh wat geeft hij veel om zijn
hond zou ik never nooit doen en dan ook nog iemand van 20 die er de ballen verstand van heeft des duivels ben :rant: :uglystupid2:
Door Anne in Zweden
#2580840
Suzanne schreef: Mijn Duits is niet goed genoeg maar ik zou heel graag een "vertaling" van deze waarschuwing in het Duits willen hebben. Is er iemand die het Duits voldoende beheerst om dit in 2, 3 zinnen uit te leggen in "jip en janneke"?

Suzanne
Welke waarschuwing? Als je een voorbeeldtekst hebt, wil ik die best vertalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door