Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2557771
Hier staan nog wel van die hele lage brandnetels. Vito krijgt als ik naar het bos ben geweest thuis graaf aanvallen. Na het strand nooit, alleen bij het losloopbos. Hij dendert daar overal doorheen, dus ook die lage brandnetels. Je ziet alleen kleine blaadjes op de grond, geen stengels.

Gr. Nicolette
#2559224
Heel herkenbaar  :-\
Chico heeft dit regelmatig en kan dan echt even gek worden van de jeuk (of pijn?)
Ik heb al veel geprobeerd zoals afspoelen na de wandeling, sudocreme, berkenteerolie voor de wandeling, pure aloe vera lotion en weet ik veel nog meer maar tot nu toe geen resultaat. Ga nog wel het zilverwater proberen.
Hij heeft het na wandelen in de beplanting naast de paden van de losloopgebieden. loopt hij alleen maar op de paden dan heeft hij geen last. Ik heb ook het idee dat het erger is bij vochtige omstandigheden.
Ik heb al serieus overwogen om schoenen voor hem te kopen maar ik vind daar ook nogal wat nadelen aan kleven...

Dus ik lees mee voor tips!
#2559705
Hier heeft Avalon er al heel vaak last van gehad, ook nu ligt ze weer met regelmaat te knagen. Het is al een paar keer geweest dat ze haar zooltje helemaal kapot bijt. Avalon heeft een overgevoeligheid voor sommige grassen of onkruit. Het maakt niet uit of de ondergrond waar ze op loopt drassig is of niet. Meestal heeft ze het in het voor en in het najaar het ergste. Nu lijkt het gezien de weersomstandigheden ook lente dus..... Het is een beetje te vergelijken met hooikoorts bij mensen. Je zou de hond schoentjes aan kunnen geven. Ik ga bij avalon het haar in iedergeval weer kort knippen tussen de kussentjes, dan blijft het minder lang nat.
#2560224
er lag geen vuurwerk, het was nogal buitengebied namelijk. wel super leuke wandeling!

ik denk inderdaad ook dat het iets van een plantje is geweest, dat in combinatie met de natte pootjes voor de kriebels heeft gezorgd.

het haar tussen de kussentjes is op het moment inderdaad opvallend lang, ik denk dat dat komt doordat het voor de rest qua jeuk stabiel goed gaat met hem op het moment.
#3454977
Beste leden

Ik heb waarschijnlijk het antwoord op jullie vraag. Ik ben een tijd samen geweest met een meisje die echt verzot was van honden. Ze had 3 honden: een kruising beauceron en labrador, een tervuurse herder en een mechelaar.

Als je deze rassen al ziet is het van zelfssprekend dat we hier ook dagelijks grote wandelingen meemaakten en vooral in de natuur (bossen, weides, platteland, ... )

De honden hadden na wandeling soms ook enorme jeuk aan hun poten dit was wel afhankelijk van plaats tot plaats (meestal op plaatsen nabij een beek, de vaart, water, ...). Dit ging na enkele uren weer over.

Vele dierenartsen wisten nie wat het probleem was of zou kunnen zijn. Tot we er 1 gevonden hadden die het wel wist. Het is namelijk herfstmijt. Ik deel hier een link over wat dit precies is en hoe ze enorme jeuk kunnen veroorzaken voor uw hond.
https://www.dierenkliniekwilhelminapark ... losis.html

Helaas is er niet veel aan te doen. Wij hebben dit wel kunnen oplossen doormiddel van goeie schoentjes of sokken te kopen voor de honden. Het spreekt voor zich dat dit natuurlijk ook wel even wennen is voor de honden of dat er nu en dan eentje verloren gaat op wandeling. Maar ze zijn wel verlost van de vreselijke jeuk bij thuiskomst.

Hopelijk heb ik hier wat mensen mee kunnen helpen. Ik zie dat deze vraag al van een tijd geleden is, maar beter laat dan nooit zeg ik dan 😂

Groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door