Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2508568
202Spots schreef: Tja..de les is dat wanneer je geen creditcard hebt, maar vooruit 'n check wil sturen dan krijg je 't,
en wanneer je dat niet wil doen ... dan krijg je 't niet...
Zal wel een hele domme vraag zijn, maar kun je dan niet gewoon geld overmaken aan dat bedrijf?
#2508716
Ja dat leek mij ook maar dat was denk ik maat te simpel gedacht Sanyo

Ik wilde weten wat de optie "check our money order" inhield, leek mij zoiets van vooruit betalen
en dat kan geen probleem, heb PP maar ga niet naar de bank voor een cheque en dat opsturen met de post
straks raakt die cheque weg. Erg ouderwets ook en zeer fraudegevoelig.
Cheques heb ik al eeuwen niet meer
#2508816
Sanyo schreef: Zal wel een hele domme vraag zijn, maar kun je dan niet gewoon geld overmaken aan dat bedrijf?
Nee je kan geen bankovermaking vanuit Nederland doen, je kan alleen met 'n credit card betalen of 'n international bank check bij je bank halen en die in de $$ bedrag uitmaken, de bank check dan per post, wel of niet aangetekend naar het bedrijf sturen en wanneer ze 't ontvangen dan sturen ze de opdracht naar je toe.
maar ga niet naar de bank voor een cheque en dat opsturen met de post
straks raakt die cheque weg. Erg ouderwets ook en zeer fraudegevoelig.
Cheques heb ik al eeuwen niet meer
Persoonlijke check hoef je niet eens te sturen, je kan 'n check sturen en niks in de bank hebben, dus dan moeten ze eerst wachten om te kijken of ze er geld voor krijgen.
Maar 't gaat om 'n bank check want dan is het gegarandeerd dat ze die kunnen incasseren en dat het geld er is.
Ik begrijp echt niet wat het probleem is met opsturen hoor. :-\
Maar als je dat niet wil doen dan doe je 't niet....
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 11 nov 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2509221
Omdat ik nog nooit van een check heb gehoord en geen geld met de post ga versturen oook niet aangetekend. ???

cheques ken ik wel maar dan heb ik het over 30 jaar geleden ik geloof dr niets van dat hier nog mee gewerkt wordt.
202Spots schreef: Persoonlijke check hoef je niet eens te sturen, je kan 'n check sturen en niks in de bank hebben, dus dan moeten ze eerst wachten om te kijken of ze er geld voor krijgen.
En nu ineens hoef je hem niet op te sturen  ???
Laatst gewijzigd door BAC op ma 12 nov 2012, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2509554
Senta schreef: Omdat ik nog nooit van een check heb gehoord en geen geld met de post ga versturen oook niet aangetekend. ???

cheques ken ik wel maar dan heb ik het over 30 jaar geleden ik geloof dr niets van dat hier nog mee gewerkt wordt.
En nu ineens hoef je hem niet op te sturen  ???
Wel lezen wat er staat Senta  ::)
't gaat om 'n bank check want dan is het gegarandeerd dat ze die kunnen incasseren en dat het geld er is.
Misschien dat er geen checks meer in Holland word gebruikt, en dat er nu veel met 'n pas word betaald,
maar in de US word er vol op elke dag checks uitgeschreven in de winkels voor boodschappen,
en ook opgestuurd om voor de rekening te betalen.
Zo'n persoonlijke check met jou naam en adres hoef  je niet op te sturen...dat is anders dan 'n check van de bank..
Maar goed...het is me wel duidelijk dat jij niet wil begrijpen wat 'n Internationale Bank check is, en niet  geintresseerd bent om naar de bank te gaan
en zo'n 'n BANK check te halen en dat met 'n postduif naar de USA te sturen.
Bye Bye
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 12 nov 2012, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2509790
202spots ik kan dr echt niets van bakken sorrie.  :-\

Check..(Ik ken alleen cheques) Wel in Nederland, niet in Nederland, wel opsturen of niet. :-\

Iemand anders die 202spots wel begrijpt en dat aan mij uit kan leggen ? :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BAC op ma 12 nov 2012, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2510053
Senta schreef: 202spots ik kan dr echt niets van bakken sorrie.  :-\

Check..(Ik ken alleen cheques) Wel in Nederland, niet in Nederland, wel opsturen of niet. :-\

Iemand anders die 202spots wel begrijpt en dat aan mij uit kan leggen ? :biggrin2:
Dory woont in Amerika, daar gaan de dingen anders dan hier.
Ik denk dat als je dollars ophaalt bij de bank en die op stuurt je je bestelling ook wel krijgt.
En ja dat kan ook zoek raken, net zo goed als dat je bestelling bij de douane kan blijven hangen.
Dat is het risico.
Soms moet je enige moeite doen.
#2510700
Laatste poging...
Check of Cheque is 't zelfde..
Inplaats van contact geld te geven, betaal je met 'n check/cheque.. 'n persoonlijke check/cheque is iets wat je zelf uitschrijft,
zelf de naam invuld  aan wie je betaald, zelf het bedrag invuld van hoeveel je betaald en  dan je eigen handtekening  er onder zet.
wanneer deze "persoonlijke" check word ingeleverd ,dan word het bedrag van JOU rekening afgeschreven.
Wanneer je 'n International BANK check/cheque wil hebben, dan word bij de BANK, gelijk het bedrag van jou rekening afgehaald om daarmee de BANK CHECK te kopen.
De BANK check heeft niet jou naam of  jou handtekening er op, maar de naam van de BANK erop
en  omdat de BANK deze check( in dollar $$$$ bedrag)  heeft geschreven en door de bank word gegarandeerd, betekend dat voor de verkoper dat het bedrag in de bank is en
zonder probleem naar de verkoper kan worden overgemaakt, en is eigenlijk hetzelfde als cash/contant $$

Maar 'n "persoonlijke" check/cheque word zoals je zelf schrijft niet eens meer in Holland gebruikt,
en 'n persoonlijke check (uit buitenland) zouden ze bij entirelypets NIET eens accepteren, omdat ze alleen BANK check/cheques aannemen.
Om contact geld op te sturen is helemaal geen goed idee,want dat  word niet eens geaccepteerd, en ook al zouden ze 't wel accepteren...
als het geen rond bedrag is wat in hele $$ is...hoe wil je de losse munten in de envelop doen?
Trouwens, contant geld opsturen is meer risico voor diefstal dan 'n check/cheque in de post te sturen..

Dus...wanneer je wil kopen:
Bestelling doen...check/cheque bij je bank halen en aangetekend naar entirely pets sturen...en dan krijg je de bestelling toegestuurd.

Zoals al is gezegd heb je evengoed de kans dat de invoerrechten er ook nog bij komen wanneer het in Holland aankomt
of dat het bij de douane blijft hangen.
Wanneer het pakket helemaal verloren raakt dan is entirelypets,na onderzoek van hun kant, meestal bereid om opnieuw gratis te verzenden.

Ik weet niet hoe ik het anders aan je kan uitleggen,dus het is aan jou of je wel of geen bestelling wil doen
of dat je aan iemand op BP wil vragen om ook voor jou te bestellen wanneer ze 'n bestelling gaan doen voor hun zelf.

Als je 't nog steeds niet begrijp dan kan ik je echt niet verder helpen. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door