Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanna van Alka
#3432062
Het lijkt erop dat dit bij mijn hond ook is gebeurd. Het is het in elk geval zo dat ze een langbegraven runderhuid bot (een flinke lap) heeft opgegeten op dinsdagavond, en woensdagmiddag met verlammingsverschijnselen is opgenomen in de kliniek in Utrecht. Ik was blij met dit topic, het kán een stukje van de puzzel zijn. Ze gaat gelukkig vooruit.
Door Lizzy
#3432094
Hanna van Alka schreef: za 04 sep 2021, 15:09 Het lijkt erop dat dit bij mijn hond ook is gebeurd. Het is het in elk geval zo dat ze een langbegraven runderhuid bot (een flinke lap) heeft opgegeten op dinsdagavond, en woensdagmiddag met verlammingsverschijnselen is opgenomen in de kliniek in Utrecht. Ik was blij met dit topic, het kán een stukje van de puzzel zijn. Ze gaat gelukkig vooruit.
Oh nee! Wat een schrik joh! Gaan ze jouw hond testen op botulisme?

Ik hoop dat ze inmiddels weer verder op is geknapt!
Door Hanna van Alka
#3432104
Ik heb begrepen dat testen op botulisme niet vaak gebeurt omdat het op proefdieren moet en daarom heel naar is.
Dierenartsen kijken naar de symptomen en luisteren naar aanwijzingen van de eigenaar.
Maar het zijn aannames en ik bedoel het niet als waarschuwing. Miljoenen honden begraven hun botje en eten het later op. Zoals ook miljoenen beesten kadavers eten. Als er een verband is hadden wij gewoon pech dat die bacterie erop zat.
Onze hond gaat gelukkig vooruit. Ze kan inmiddels tijgeren, haar spierkracht komt langzaam terug.
Door Lizzy
#3432116
Nou, het mag van mij ook als waarschuwing hoor! Het is goed dat we op de hoogte zijn van dat dit soort dingen bestaan.

Ik ben blij te lezen dat het langzaam aan beter gaat met je hond.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3432150
Hanna van Alka schreef: za 04 sep 2021, 15:09 Het lijkt erop dat dit bij mijn hond ook is gebeurd. Het is het in elk geval zo dat ze een langbegraven runderhuid bot (een flinke lap) heeft opgegeten op dinsdagavond, en woensdagmiddag met verlammingsverschijnselen is opgenomen in de kliniek in Utrecht. Ik was blij met dit topic, het kán een stukje van de puzzel zijn. Ze gaat gelukkig vooruit.
Dank je wel voor de waarschuwing ! En heel veel beterschap voor en met jouw hondje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door