Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#295794
Laura2004 schreef: Ik heb maar 1 reu, want mijn hond wil met iedere reu die we tegenkomen knokken (behalve met jack russel reuen, vraag me niet waarom). Het probleem is dat die van mij al gaat kwijlen als hij aan het plasje ruikt van Sarah (de hond van mijn moeder die 6 jaar is en al heel lang geleden gesterriliseerd is), dus hij is aardig hitsig en het probleem is dat ik denk dat hij echt helemaal doorflipt met een loopse teef in huis ook al zit zij in de bench. Ik ga er maar even goed over nadenken. En weet iemand toevallig wat een castratie van een hond die 30 kilo weegt kost?
Durf niet te zeggen wat een castratie kost, hier is het al in 2003 gebeurt, dus weet het niet meer.
Succes met het maken van een beslissing!
Laat je het hier weten??
Door Supermax
#295821
Hoi Laura,
Denk er wel om dat als je de teef in de bench zet en de reu is in dezelfde ruimte dat ie haar dan alsnog tussen de spijlen door kan dekken!!!
Castratie reu kost verschillend per dierenarts, denk dat het het beste is als je gewoon je eigen dierenarst even opbelt om het te vragen. Onze Duitse Dog (53 kg) kostte vorig jaar 140 Euro. Dus met een hond van 30 kg zal je daar zeker onder zitten.
Door Jacqueline74
#295823
Wil je gaan fokken met de teef anders zou ik nl overwegen om de teef te laten helpen ivm kanker, als ze geholpen is heb je hier minder kans van. Dit kan je dan het beste voor de eerste loopheids doen mits je niet wil fokken ;D ;D
Door Ysa
#296268
Ik weet niet wat het is; dacht dat Ysa loops werd ( de heren waren aan het snuffelen/kwijlen ) maar elke avond als ze de bench ingaat begint ze te loeien/piepen
Ze zullen haar toch niet door de spijlen heen pakken ???
Daaraan had ik nog niet gedacht ............

Yvonne
Door Jolly
#296296
Ysa schreef: Ik weet niet wat het is; dacht dat Ysa loops werd ( de heren waren aan het snuffelen/kwijlen ) maar elke avond als ze de bench ingaat begint ze te loeien/piepen
Ze zullen haar toch niet door de spijlen heen pakken ???
Daaraan had ik nog niet gedacht ............

Yvonne
Als het een open bench is, dus overal spijlen, dan zou de mogelijkheid daar wel kunnen zijn hoor.
Door Laura2004
#296478
bernergek schreef: Durf niet te zeggen wat een castratie kost, hier is het al in 2003 gebeurt, dus weet het niet meer.
Succes met het maken van een beslissing!
Laat je het hier weten??
Ik laat het jullie zeker weten. En het probleem is dat ik niet weet of ik met haar wil gaan fokken, ze is er wel heel geschikt voor. Ze is heel mooi en ze heeft een fantastisch karakter.
Door Laura2004
#296481
Supermax schreef: Hoi Laura,
Denk er wel om dat als je de teef in de bench zet en de reu is in dezelfde ruimte dat ie haar dan alsnog tussen de spijlen door kan dekken!!!
Castratie reu kost verschillend per dierenarts, denk dat het het beste is als je gewoon je eigen dierenarst even opbelt om het te vragen. Onze Duitse Dog (53 kg) kostte vorig jaar 140 Euro. Dus met een hond van 30 kg zal je daar zeker onder zitten.
Daar had ik niet aan gedacht, en dat mag zeker niet gebeuren want ze is een amstaff en dan vallen de puppies onder de pittbull wet en dat zou echt een ramp zijn. Hartstikke bedankt voor de waarchuwing! Want het had echt goed mis kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 09 apr 2005, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#296485
Cujo schreef: Wil je gaan fokken met de teef anders zou ik nl overwegen om de teef te laten helpen ivm kanker, als ze geholpen is heb je hier minder kans van. Dit kan je dan het beste voor de eerste loopheids doen mits je niet wil fokken ;D ;D
Ik heb ook gehoord dat als je een teef zo jong sterriliseert dat ze dan niet goed uitgroeien en dat ze kunnen blijven steken in hun puppy gedrag. Klopt dit?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#296515
Laura2004 schreef: Ik heb ook gehoord dat als je een teef zo jong sterriliseert dat ze dan niet goed uitgroeien en dat ze kunnen blijven steken in hun puppy gedrag. Klopt dit?
Dat heb je goed gehoord Laura en dit klopt ook. In de bieb staat ergens een stuk door Oebaya geschreven waar de voors en tegens van castratie bij reu en teef uit de doeken wordt gedaan. Als ik jou was zou ik eerst dat goed doorlezen voordat je beslist de teef te castreren.
Door Laura2004
#296551
Angelique schreef: Dat heb je goed gehoord Laura en dit klopt ook. In de bieb staat ergens een stuk door Oebaya geschreven waar de voors en tegens van castratie bij reu en teef uit de doeken wordt gedaan. Als ik jou was zou ik eerst dat goed doorlezen voordat je beslist de teef te castreren.
Ga ik zeker doen hoor ;) Ik zal nooit zomaar zonder goed te informeren mijn hond laten castreren of steriliseren. Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee ,want de hond van mijn moeder was al gesteriliseerd voordat wij haar uit het asiel haalden. Zij heeft overigens nergens last van. Maar ik ga het zeker niet zomaar doen, maak je niet druk. Ik vind het echt een hele moeilijke beslissing, maar ik vind het ook zielig als Kai helemaal gek word.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#296620
Laura2004 schreef: Ga ik zeker doen hoor ;) Ik zal nooit zomaar zonder goed te informeren mijn hond laten castreren of steriliseren. Ik heb er ook helemaal geen ervaring mee ,want de hond van mijn moeder was al gesteriliseerd voordat wij haar uit het asiel haalden. Zij heeft overigens nergens last van. Maar ik ga het zeker niet zomaar doen, maak je niet druk. Ik vind het echt een hele moeilijke beslissing, maar ik vind het ook zielig als Kai helemaal gek word.
Dat is ook heel vervelend voor Kai. En als mijn reu zo zou zijn dan zou ik hem toch echt laten castreren, want dit is ook niet leuk voor hemzelf.
Door Laura2004
#296631
Angelique schreef: Dat is ook heel vervelend voor Kai. En als mijn reu zo zou zijn dan zou ik hem toch echt laten castreren, want dit is ook niet leuk voor hemzelf.
Het is inderdaad voor hem ook heel vervelend, want hij wordt dan echt helemaal gek en dan moet je hem heel de tijd op zijn donder geven terwijl hij het zelf niet in de hand heeft. Ik vind het alleen zo zielig om hem te castreren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#296639
Laura2004 schreef: Het is inderdaad voor hem ook heel vervelend, want hij wordt dan echt helemaal gek en dan moet je hem heel de tijd op zijn donder geven terwijl hij het zelf niet in de hand heeft. Ik vind het alleen zo zielig om hem te castreren.
Oh, maar daar is die met een half dagje overheen. DAT is het laatste waar ik me druk om zou maken.
Door Truus
#296643
Laura2004 schreef: Het is inderdaad voor hem ook heel vervelend, want hij wordt dan echt helemaal gek en dan moet je hem heel de tijd op zijn donder geven terwijl hij het zelf niet in de hand heeft. Ik vind het alleen zo zielig om hem te castreren.
Is helemaal niet zielig hoor, veel zieliger is..dat jij constant op hem moet fitten omdat hij z'n neus achteraan gaat. Timo is ook gecastreerd en het is een hele kleine ingreep. Hij is trouwens nog wel opgewonden bij een loops teefje . Ruikt het nog steeds en wil dan gaan rijden. Wel is hij het gauw vergeten en huilt niet meer als een wolf ;)
Door Laura2004
#296648
Dus misschien helpt het niet eens. Kai is echt heel extreem he. Dus als het bij die van jou niet werkt. Dan bij Kai helemaal niet. Dan is het toch niet de moeite waard. Kai die kwijlt echt heel mijn huis onder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door