Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2617192
Is het niet mogelijk om een bakje met sodaoplossing neer te zetten en hem daar dan met zijn poot in te zetten, zo deed ik het bij Luna met die dodezeezoutoplossing. Ze wil er dan gelijk weer uit maar de poot is dan wel doornat. Dan niet afdrogen maar het liefst zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, Luna ging daarna meteen even op haar plaats. En ik lette er op dat ze niet aan haar poten ging likken.
Bij haar hielpen de badjes helaas niet, met soda heb ik het niet geprobeerd, zij had tussenteenontstekingen.

Ik lees ook al jaren goede berichten over Badedas Original (Geloof ik)
#2617385
Staand heb ik geprobeerd, maar dat ging niet. Liggend wel  :biggrin2: dus we houden het maar zo. Ik laat elk pootje 1-2 minuten weken en dep het ergste water eraf. Xerox ligt dan al half te slapen, dus voor de rest drogen ze aan de lucht. Zit er parfum in Badedas? Ik hoor er ook wel veel goede dingen over, maar ben een beetje huiverig voor de kunstmatige dingetjes die erin zitten... Voorlopig houden we de soda er hier even in geloof ik! De plaatselijke DA waar ik toen was, zei dat soda helemaal natuurlijk was en dus geen kwaad kon...

Conny, oke, ik ben benieuwd!  :)
#2617619
keetje schreef: Niet meer goegelen, ik doe het niet meer, raak er helemaal overstuur van,.....
Ja, herkenbaar. En voor je het weet zit je uren allerlei verhalen te lezen, terwijl je eigenlijk andere dingen moet doen  :-X Het werkt in ieder geval, dus we houden het er even in hier!
#2625113
Xerox ging heel goed tot afgelopen vrijdag: toen kreeg hij een boterham te pakken (of iets wat erop leek, hij weet dat hij niet van de straat mag vreten dus hij rende weg met zijn buit).

Het weekend kreeg hij jeuk weer van die gekke korstjes over zijn lijf: zwartbruin van kleur en 'korrelig'. Gelukkig lijken het er niet meer te worden (de vorige keer na 3 boterhammen zat zijn hele lijf onder). De jeuk is nu ook alweer aardig afgezakt en ergens heb ik het gevoel dat de chlorella daar iets mee te maken heeft, dat die het lichaam reinigt ofzo...

In ieder geval ben ik blij dat ik nog niks nieuws toegevoegd had!
#2625127
Muilkorf hebben we het inderdaad over gehad, maar dan kan hij zijn geliefde frisbee niet meer vasthouden...  :P Dus dan toch maar extra goed opletten en het risico nemen dat hij af en toe toch iets meepikt.

Hij lijkt trouwens wel snel te herstellen, dus ik maak me niet zo druk (heeft ook geen zin). De Puur Oor bevalt ook goed, ik verdacht hem van oormijt maar na een weekje dagelijks behandelen, heeft hij geen centje pijn meer!
#2639245
Met Xerox' allergieën gaat het goed: zijn pootjes zien er mooi uit voor de tijd van het jaar, nog wel roze maar niet zo donkerbruin als eerder. Hij is mooi aangekomen, zo goed zelfs dat ik nu aan het minderen ben met voer. De plekken op zijn ellebogen zijn bijna helemaal behaard en de zwarte puntjes op zijn buik zijn nu bijna weg. Waarschijnlijk met dank aan onder andere de Doils en chlorella, stinken doet hij ook niet meer.

Een extra reinigingskuur lijkt me nu dus niet nodig, aangezien de huid goed aan het herstellen is. Hij zit nu op 4 chlorellatabletten per dag.

Ook heeft hij vorige week voor het eerst witlof gehad, dat zou zijn vierde groente zijn. Een reactie heb ik (nog) niet kunnen ontdekken, aankomende week ga ik eens een dag of 4 achter elkaar witlof voeren.

Ik heb net lamsribben besteld, met het oog op de toekomst  ::)... Is het verstandig daarmee te wachten tot het echt zomer is? Of zou dat in mei ook al kunnen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door