Timmy schreef:Maar daar doe je verder niets anders mee als er een spuit in jassen en dat was het,die hondenblijven ook niet hangen in je herinnering dat zijn toch de gevallen die iets mankeren.Als je kijkt hoeveel teven er bij jou komen met een mamatumor springen niet alle honden uit je buurt in je gedachten die alleen voor een enting komen maar wel die honden die hetzelfde euvel hebben gehad.
Eigenlijk moest ik hier om lachen, nou ja, niet om jou, maar om het feit dat er iets tegenstrijdigs inzit (en dat bedoel ik niet persoonlijk, maar over het algemeen). Men "klaagt" dat er teveel gevaccineerd wordt (is ook zo, dat is het punt niet) en dat dierenartsen hun meeste geld verdienen met vaccinaties. Het overgrote deel dat gevaccineerd wordt is gezond. Met andere woorden: dierenartsen zouden dus naar verhouding vaker gezonde honden zien, dan zieke
Voor wat betreft die CEH, die heb ik toch vaker bij oude honden gezien, dan bij jonge. En of voeding ermee te maken heeft... misschien wel, een lagere weerstand, zou kunnen. Misschien als straks het overgrote deel van de honden van Nederland op vers vlees staat kunnen we bekijken of dat zo is. Tot het zover is zou ik er niet mijn miljoenen op durven verwedden (voor zover ik die heb...)
Gr.
Linda
Volgens mijn DA is vlees en rauw eten heel ongezond voor een hond,terwijl hij dan ook verteld dat mijn honden de best uitziende honden van de praktijk zijn en de meest gezonde daar hij ze nooit ziet voor het één of ander. (Hij ziet ze alleen als hij puppen komt enten of als ik de rabies moet hebben voor het buitenland) Maar hij heeft wel geleerd dat de meest gezonde voeding voor een hond brok is,dat is wetenschappelijk onderzocht en bewezen.
Het heeft niets met castratie te maken maar wel met het zelfde systeem van iets geleerd hebben en dat zo hebben aangenomen en daar aan vasthouden omdat je in je praktijk niet direct de bewijzen ziet van het tegendeel terwijl die er eigenlijk wel zijn.
Als één van mijn teven op oudere leeftijd alsnog een mamatumor mocht ontwikkelen dan heb ik daar vrede mee want dat wil ook nog niet zeggen dat het kwaadaardig is en dat weghalen de beste optie is.
En het zegt zeker niet dat ze er aan dood gaat of last van heeft.Doodsoorzaken van oude honden zijn er legio,en er zijn vele voorkomende redenen anders dan mamatumoren. Dat is allemaal een gevolg van de ziekte die leven heet.