Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hi Lizzy,

Ik / we vinden het zo ontzettend lief dat je zoveel adviezen geeft.. :)
We zijn toch aan het kijken naar mogelijkheden om de hond voor een half jaar naar NL te brengen.

Ja zelf koken is geen probleem! al moet ik bewijzen van de hele nacht in die keuken staan, het breekt zo je hart dit!
Holistische dierenartsen hebben ze natuurlijk hier nooit van gehoord...

Nou weet je, dat prednison zie ik zelf op het moment gewoon niet zitten omdat ik als de dood ben dat hij helemaal kapot gemaakt wordt.. de DA had het over een maand lang een kuur van 20 MG per dag!? Sorry hoor maar daar ben ik niet van gediend... (ik heb zelf prednison moeten slikken en heb op mn hoogte punt 10 mg gehad, ga mijn hond dus echt niet het dubbele geven!).
Of moet ik dit anders zien? Is de prednison voor honden anders dan voor mensen?

Ik zal Tannetje Koning eens opzoeken hier op het forum.

De hond heeft een aantal maanden een shot gehad tegen de jeuk, hier heeft hij niet op gereageerd. De DA heeft toen niet gezegt dat het prednison was.. maar dat zijn we nu even dubbel aan het checken (dit komt misschien een beetje dom over, maar we waren behoorlijk "in paniek" toen, hond at niet meer, woog nog maar 27 kilo terwijl hij min. 30 moest wezen, dronk slecht etc. Na deze shot is hij wel weer normaal gaan functioneren...
kimberly_vdh schreef:
De hond heeft een aantal maanden een shot gehad tegen de jeuk, hier heeft hij niet op gereageerd. De DA heeft toen niet gezegt dat het prednison was.. maar dat zijn we nu even dubbel aan het checken (dit komt misschien een beetje dom over, maar we waren behoorlijk "in paniek" toen, hond at niet meer, woog nog maar 27 kilo terwijl hij min. 30 moest wezen, dronk slecht etc. Na deze shot is hij wel weer normaal gaan functioneren...
Nee joh, helemaal niet dom! Dat overkomt ons hier allemaal met een hond als die van jou. Je weet gewoon niet meer wat je moet doen. Jeuk is zó erg.
Wat zijn je mogelijkheden wat voer betreft. Of eigenlijk, wat wordt er zoal gegeten en/of verkocht daar?
Is het misschien nog een optie om een paar zakken graan en koolhydraat-vrije brok die kant op te krijgen of mag je dat niet invoeren?
Hij heeft antihistamine gehad als shot... hier heeft hij niet op gereageerd..

Hoofd maaltijden hier zijn kip, varken en rijst..

Daarnaast kan ik makelijk aan rundervlees en lamb komen..
Vis kan ook heel makkelijk...

Maar geit en dergelijke is heel erg lastig...
kimberly_vdh schreef: Hij heeft antihistamine gehad als shot... hier heeft hij niet op gereageerd..

Antihistamine helpt heel vaak niet bij honden... Dus daarmee kun je helaas verder nog niks uitsluiten.

Wat heeft hij qua vlees nog niet gehad? Ik zou dat vleessoort dan kiezen. En ik moet dan even gaan lezen welk calcium supplement je dan nodig hebt.
kimberly_vdh schreef: Hij heeft antihistamine gehad als shot... hier heeft hij niet op gereageerd..

Wat kan je krijgen van lam?
Als je daar bijvoorbeeld ribben van kan voeren (moeten ze wel jong zijn natuurlijk) of bot van zou kunnen (laten) malen, je kan er de organen van voeren en het vlees, dan ben je er, toch? Of denk ik nu echt te makkelijk?

Dan heb je natuurlijk voor de lange termijn op zich wel een uitdaging, maar stel nou dat hij net tegen die vier diersoorten zou kunnen... Hope krijgt al jaren alleen haas, konijn, paard en vis en is daar echt niet op omgevallen. Oké, het is misschien niet ideaal want je wil eigenlijk minimaal vijf diersoorten. Maar Tannetje zei mij dat het beter was om vier diersoorten te voeren die hij verdraagt dan persé vijf soorten te willen geven en steeds zijn weerstand een opdonder te geven.
Martine-Tom schreef: Ik heb geen idee wat je budget is maar is het geen optie om K9 of Ziwipeak te importeren?
Geen idee wat dit is? en wat het kost en of ik het zomaar kan importeren? Maar budget is niet zo'n heel groot probleem mits het 10.000 euro's gaat kosten maar daar ga ik vanuit dat dat niet zo is.. :)
Lizzy schreef: Antihistamine helpt heel vaak niet bij honden... Dus daarmee kun je helaas verder nog niks uitsluiten.

Wat heeft hij qua vlees nog niet gehad? Ik zou dat vleessoort dan kiezen. En ik moet dan even gaan lezen welk calcium supplement je dan nodig hebt.
Aha ok, nou dan gaan we nog even verder denken wat betreft de prednison.

Wat betreft het vlees, geld dit ook voor wat er in die RC zooi zat? of puur vers? Als het om vers gaat hebben we nog niets geprobeerd, omdat we niet weten nog hoe het moet...
Hope schreef: Wat kan je krijgen van lam?
Als je daar bijvoorbeeld ribben van kan voeren (moeten ze wel jong zijn natuurlijk) of bot van zou kunnen (laten) malen, je kan er de organen van voeren en het vlees, dan ben je er, toch? Of denk ik nu echt te makkelijk?

Dan heb je natuurlijk voor de lange termijn op zich wel een uitdaging, maar stel nou dat hij net tegen die vier diersoorten zou kunnen... Hope krijgt al jaren alleen haas, konijn, paard en vis en is daar echt niet op omgevallen. Oké, het is misschien niet ideaal want je wil eigenlijk minimaal vijf diersoorten. Maar Tannetje zei mij dat het beter was om vier diersoorten te voeren die hij verdraagt dan persé vijf soorten te willen geven en steeds zijn weerstand een opdonder te geven.
Ok, van lam denk ik wel het e.e.a. te kunnen krijgen, zal is vragen bij de "slager" over de botten.. moet vast lukken! :)
Ik zal ook eens een Filipijn op pad sturen, die krijgen vaak meer voor elkaar dan een simpele hollander... :)
Door Martine-Tom
Martine-Tom schreef: Ik heb geen idee wat je budget is maar is het geen optie om K9 of Ziwipeak te importeren?
Ik probeer even mee te denken, omdat Barf daar zo lastig blijkt te zijn. Brok is altijd met iets van aardappel, rijst oid.
Er zijn denk ik wel blikvoedingen te vinden die dat niet hebben.
Nou is Barf natuurlijk het beste maar als daar nou niet aan te komen is of maar zeer beperkt is blik mss ook een idee?
Blik voer, denk ik even hard op.. wat is dan het beste wat we uit NL kunnen krijgen? Of überhaupt t merk ga natuurlijk eerst hier zoeken.. maar we kunnen boxen laten komen hier.. die kunnen we vol stoppen met bepaald voer... misschien is dit de uitkomst.. als we hier gaan kijken naar blik waar moeten we dan opletten?
Ik denk nog steeds dat je met zelf samengestelde verse voeding het beste af bent. Dus als hij nooit eerder lam heeft gegeten: lamsvlees. Met of botten erbij of calciumcitraat. En liefst ook de organen van lam. Maar niet de pens. Of kip, als hij dat nog nooit eerder gehad heeft. Maar dat lijkt me stug, dat heeft vast wel in de brok gezeten.... En liefst heb je iets dat niet in de brok heeft gezeten. Als de Filipijnen Aujeski vrij is, kun je ook varkensvlees met vleesbot geven. Nou weet ik niet of ik daar voor zou kiezen, gezien het feit dat veel honden toch best rot op varkenvlees reageren.... Maar goed, vers heeft de voorkeur.

K9natural is goed voer hoor, daar niet van. Maar ook dat bevat ingredienten waarvan ik denk "liever niet":

Vers lamsvlees, botten, bloed, verse broccoli, bloemkool, wortels, rode bieten, kool, en andere seizoensgroentes, verse hele eieren inclusief eierschaal, vruchten (appel, bessen en andere seizoensvruchten), groene pens, hart, lever, nieren, knoflook, kabeljauwlever en -olie (een natuurlijk conserveringsmiddel). En het is gewoon geen eliminatie-dieet. En dat geldt gewoon ook voor alle blikvoedingen. Er zit altijd van alles in waarvan je denkt "dat is 'm niet". En zeker niet als eliminatie dieet. Om een eliminatie dieet te doen moet je gewoon 1 diersoort geven en verder niks. Het kan ook met vis. Je neemt dan hele vissen. Maar, daar zit wel een maar aan. Rauwe vis bevat een stof dat vitamine B1 afbreekt. Dus wat het mooiste zou zijn is dat je dan graat rauw geeft (voor calcium) en het vlees van de vis even kookt. De pest is alleen dat heel veel honden daar toch een beetje niet lekker van worden, van zoveel vis....
kimberly_vdh schreef: Ok, we gaan zaterdag naar de slager om te kijken wat we kunnen krijgen aan organen, vlees en botten.. als ik dat heb laat ik het weten. Dan kunnen jullie ons misschien vertellen welke hoeveelheden en verhoudingen enzo.. :-)
Die verhoudingen komen wel goed.
Varkensvlees zou je kunnen gaan geven als tweede diersoort, desnoods even gekookt of zo.
Als je aan ribben kan komen zou ik dat gewoon gaan proberen. Dat is misschien geen ideaal beginnersbot maar ja, je moet iets. Ik weet niet of je aan een hele goede vleesmolen zou kunnen komen? Dan zou je namelijk ook nog bot kunnen drogen.
Pens zou ik zoals Lizzy al zegt niet geven, omdat het namelijk de resten voeding bevat en dat wil je niet. Wat kan je dan wel geven? Organen, ribben als vleesbot, misschien eerst een paar dagen strot om hem te leren verteren, het vlees... En als hij goed verteerd en netjes eet dan kan je hem zelfs gewoon een kop geven.
Ja wel eend maar het is moeilijk aan een complete eend te komen.. het is en blijft helaas een 3e wereld land..

Vlees molens komt goed! Geloof dat ik er nog 1 in de kast heb staan..

Ok voor een leek wat dit betreft klinkt t allemaal erg smakelijk  ::) maar komt goed! Haha..
kimberly_vdh schreef:
Ok voor een leek wat dit betreft klinkt t allemaal erg smakelijk  ::) maar komt goed! Haha..
Ja daar weet ik alles van! Vreselijk vond ik het. Ik heb de eerste dagen en tranen in mijn ogen gehad toen ik Hope hele konijnen voerde. Mijn dierenhart vond het écht niet leuk! Maar gelukkig, alles went. En Hope hoeft geen hele konijnen meer  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door